Spring naar bijdragen
fleurtjelk

kleine update

Aanbevolen berichten

fleurtjelk

woow vandaag voor mij een hele grote stap gezet. Ik heb vertelt dat ik anorezia heb en mijn open gestelt voor 2 vriendinnen ze willen me echt wel helpen maar het is heel moeilijk.

Ook zit ik er weer over te denken om weer hulp inteschakelen alleen ik twijfel heel erg omdat het de vorige keer niet hielp.

liefs Fleur 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Dappere stap, Fleur! Als je geen positieve ervaring hebt met hulp, kan ik me voorstellen dat je niet denkt dat een nieuwe behandeling wel zal aanslaan. Weet je hoe het de vorige keer kwam dat het niet werkte? Als je dat een beetje duidelijk hebt voor jezelf, kun je een behandeling kiezen die beter bij jou past.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Waaw Fleur wat een stap! Het kan me goed voorstellen dat het spannend voor je geweest is. Hoe voelt het voor je dat je vriendinnen je willen helpen?

Knap ook dat je weer overweegt om hulp te gaan zoeken want ik kan me indenken dat het lastiger is omdat het de vorige keer niet hielp. 

Je bent dapper bezig hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Wat moedig van je!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
EmmaTeuntje

Hee,

Ik herken heel erg de twijfel van of het wel zin heeft om weer in behandeling te gaan.
Maar ik gebruik als steuntje in de rug de gedachte "proberen kan in ieder geval geen kwaad en wie weet kan het je wat opleveren, al is het maar steun en dat je er niet alleen voor staat".
En heel erg goed van je dat je het hebt verteld. Luchtte het op?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fleurtjelk

@Jessie Omdat het niet goed werkte en voelde mij onbegerepen en alsof het maar een klein iets was wat niks voorstelde. Natuurlijk dacht die gene niet echt zo maar zo voelde het wel ik ging alleen maar diepper de put in inplaats van dat ik er uit werdt gehoplen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fleurtjelk

@MyrthedD Het voelt goed en fijn maar ook weer raar want ik ben het niet gewend en duw op dat moment snel mensen weg. Maar heel fijn dat ze het nu het heleverhaal weten.

en ze denken aan mij 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fleurtjelk

@EmmaTeuntje  Dankjewel voor je wijze woorden ik zal er nog eens over na gaan denken?

Het luchte zeker op. Alle emoties kwamen er uit van beide kanten. ze waren erg blij dat ik het eerlijk toe gaf. Het luchte zeker op omdat ik weet dat ik nu tegen iemand kan praten die ik erg vertrouw ook al kunnen ze me niet helemaal helpen. Ik zou niet snel naar ze toe gaan want ik krop alles op in mij zelf maar ik weet dat hun er altijd voor me zullen zijn 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
12 uur geleden zei fleurtjelk:

@Jessie Omdat het niet goed werkte en voelde mij onbegerepen en alsof het maar een klein iets was wat niks voorstelde. Natuurlijk dacht die gene niet echt zo maar zo voelde het wel ik ging alleen maar diepper de put in inplaats van dat ik er uit werdt gehoplen

Rot dat je dat zo voelde! Je zegt dat die persoon dat natuurlijk niet echt zo dacht. Wat maakte dan toch dat jij dat gevoel kreeg?

Ik kan me voorstellen dat je in het begin alleen maar meer de put in lijkt te komen. Je gaat immers over moeilijke dingen praten, dat kan nare gevoelens en herinneringen losmaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Loes84

Wat knap Fleur dat je het met je vriendinnen hebt gedeeld. Daar mag je echt trots op zijn. Dat vind ik al een hele stap.

Het lijkt me ook lastig als het de eerste keer niet gewerkt heeft. Je hebt al een grote stap gezet en ik hoop dat je iets kan vinden wat deze keer wel voor je gaat werken!

Liefs Anneloes! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
EmmaTeuntje

Wat fijn dat het opluchtte! Misschien moet ik het ook maar eens gaan vertellen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fleurtjelk

@EmmaTeuntje  Misschien dat het ook op lucht voor jou maar ga je zelf niet pushen om het te gaan vertellen het heeft bij mij ook lang geduurt want heb nu al bijna 3 jaar anorexia en tuurlijk ze vermoedden zelf wel iets maar het zelf vertellen is toch anders. 

misschien hebben het ook wel een vermoeden bij jou alleen je het lijkt mij het beste om te vertellen als je er zelf klaar voor bent.

Liefs Fleur 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fleurtjelk

@Jessie   onbegrepen het gevoel dat er niet goed geluisterd werdt en dat ze er niks van snapt naar mijn gevoel.

Ook dacht ze te makkelijk en wat ze zei hielp niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin

Wauw Fleur, wat een ontzettend dappere stap. Je mag trots zijn op jezelf! Ik hoop dat je nu een weg in hebt geslagen die jou gaat helpen naar herstel.

Sterkte.

Liefs,

Marlin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
EmmaTeuntje

@fleurtjelk Ja ik denk er al langer over om te doen en ik kan er denk ik ook veel aan hebben.
Want merkte jij dat je meer steun kreeg nadat je het vertelde?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
EmmaTeuntje

En heb je trouwens al besloten of je weer op zoek gaat naar hulp?
Liefs Emma

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Ik kom even zeggen dat ik je een kanjer vind!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.