Spring naar bijdragen
Mandyhelfrich

Emigreren

Aanbevolen berichten

Mandyhelfrich

Ik heb de afgelopen paar maanden na gedacht om eventueel te emigreren naar het buitenland, en weg uit Nederland weg uit al het negatieve. 

Zelf weet ik nog niet naar welk land ik dan zou willen, momenteel die ik de studie dierenartsassistente, hiermee zou ik in me toekomst wel iets willen doen, voor de rest zou ik graag iets 'goeds' willen doen voor een andere(met name dan voor de beestjes)

Weten jullie landen waar zo iets voor mij te bieden is? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

Op wat voor manier 'uit al het negatieve'? 

Wat is positief in een ander land wat wij niet kennen/hebben/waarmaken? Daar ben ik wel benieuwd naar :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Als je elders wil studeren, is de taal vaak een struikelblok. 

Ik zou andere landen niet te snel idealiseren. Wat er hier in Nederland speelt aan negativiteit, zul je in andere landen ook tegenkomen. Of als je meer de problemen in jezelf bedoelt, nou ja, die neem je natuurlijk gewoon mee naar een ander land :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Ik wil vooral weg omdat ik mezelf wil uitdagen en uit te vinden als het iets voor mij is om te emigreren, en omdat ik veel ergenissen heb aan Nederland en alle regeltjes en dat soort dingen, alles moet zo gehaast en daar hou ik niet van

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina

Beste @Mandyhelfrich

Emigreren is best een grote stap die je wilt nemen. En ik ben het met @Jessie eens, problemen zul je meenemen. Heb je ook aan iets meer "laagdrempeligs" gedacht, zoals solobackpacken? Ik heb dat erg veel gedaan, ook toen ik niet lekker in mijn vel zat, en ik moet zeggen dat dat mij altijd erg goed heeft gedaan. 

Liefs, Irina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Hoi Mandy!

Je zou ook een tijdelijke uitstap naar het buitenland kunnen maken, vrijwilligerswerk, of een buitenlandse stage oid. Je zult jammergenoeg altijd merken dat 'de negativiteit' in je koffer is meegegaan. Als je eenmaal uit de adrenaline en het gevoel van 'het is hier nieuw, dus dit gaat super en ik begin hier volledig overnieuw' zal je merken dat er toch negatieve dingen weer op-poppen als het ware. Het is een vlucht, in jou geval een letterlijke vlucht. 

Een tijdelijke vlucht om je hoofd leeg te maken zoals Irina hierboven mij beschrijft is daarintegen een hele goede en ik herken me er erg in dat dat goed kan helpen!

Pas goed op jezelf.

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Afgelopen jaar ben ik een maand in spanje geweest voor stage, hier heb ik het heel erg naar me zin gehad en heeft het me rust gegeven die ik op dat moment hard nodig had, in spanje had ik ook minder last van me eetstoornis, in Nederland viel ik direct weer terug in de eetstoornis  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia

@Mandyhelfrich: ik kan me herinneren dat we hier iemand op het forum hebben gehad die naar Spanje ging emigreren. Even zoeken...ohja dat was @tes
Ik zie dat ze al even niet online is geweest, maar misschien heb je wat aan haar topics:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SylviaVG

Hoi @Mandyhelfrich,

Goed dat je nadenkt over wat je wil doen! Dat je nadenkt over wat jou kan helpen. Toch is het ook belangrijk om erbij stil te staan wat precies je redenen zijn. Wil je vluchten? Of wil je echt graag in het buitenland wonen? Zoals de andere meiden ook schrijven, je neemt je problemen mee. 

Als een maand Spanje zo goed bevallen is, waarom regel je geen stage plek voor een half jaar? Dan kun je ervaren hoe je dat vindt. 

Ik ben zelf 1,5 jaar geleden naar Colombia verhuist. Uit ervaring kan ik zeggen dat het alles behalve makkelijk was. Toen ik vertrok was ik zelfs bijna van mijn eetstoornis af. Wonen in een ander land is niet zo romantisch als de meeste mensen denken. Je moet ook in het buitenland gewoon leven, dat wijkt niet af van Nederland. Het is zelfs lastiger, want je begint vanaf nul. De taal, vrienden, de cultuur etc. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik hoop wel dat je er heel goed over nadenkt, het is niet niks.. 

Als je vragen hebt, dan help ik graag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.