Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Melisa

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 19, met overgewicht. N.a.v. een werkstuk die ik moest maken besloot ik om me te verdiepen in de doelgroep mensen met boulimia. Voor mijn werkstuk moet ik aantal vragen beantwoord krijgen. Aangezien alles tegenwoordig online kan, dacht ik misschien kan iemand mij helpen die boulimia had/ heeft.

Mijn vragen zijn best simple: 

Wanneer heb je deze stoornis gekregen?

Wat merk je er van degelijks en op een lange termijn?

Zijn er grote gevolgen van in je leven?

Hoe reageert je omgeving hierop?

Wanneer krijg je het meest eetbuien?

Wat soort behandeling krijg je en wat houd dat in?

Alvast bedankt!

Met vriendelijk groet,

Melisa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

Hee leeftijdgenoot! 

Wat goed dat je het hier over doet! 

Ik heb even een tip, persoonlijk vanuit maartje1;),  doe ermee wat je wilt! 

Misschien is het fijn om ook wat dieper op het 'waarom' in te gaan. 

Niet per defenitie hoe de boulimia tot stand is gekomen, maar wel waarom iemand doet wat hij/zij doet. Vaak (niet altijd) kom je dan alsnog uit op het verleden. Dat geeft wat verdieping en dat is denk ik voor iemand met boulimia erg prettig. 

Met name omdat er vaak een stereotype anorexia (ik neem in dit voorbeeld even anorexia, maar er zijn nog veel meer eetstoornissen)  in de media wordt gebracht, terwijl er nog zoveel meer hand in hand gaat met een eetstoornis. (Wat zegt gewicht nou over je geestelijke gezondheid?) 

Wat hand in hand gaat met je eetstoornis is voor iedereen anders. Natuurlijk overlapt er hier en daar iets, maar het hele verhaal zal nooit helemaal overeen komen.

Omdat anorexia in sommige gevallen alleen wordt herkend als 'heel mager zijn', worden ziektes als boulimia minder snel serieus genomen. Je ziet het namelijk niet (altijd) en het is een minder besproken ziekte als bijvoorbeeld anorexia. 

Daarom vindt ik het persoonlijk belangrijk om meer naar meer verdieping te vragen.

Mager zijn, veel eetbuien hebben, vaak wegen of veel braken zijn slechts symptomen van wat het probleem daadwerkelijk is. 

Soms kunnen mensen met een eetstoornis zelf nog niet benoemen waar het probleem precies ligt. Dan is de gebeurtenis bijvoorbeeld verdrongen, altijd als normaal beschouwd of de gebeurtenis is zolang geleden dat het voor de persoon lastig te begrijpen is dat dit later nog zoveel impact kan hebben.

Ik persoonlijk heb nooit boulimia gehad, maar wel NAO en anorexia. 

Succes met je verslag! 

Liefs, 

Maartje 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Heyy

Wat goed dat je je wilt verdiepen in boulimia, wel ben ik het eens met @maartje1.

Ik zal de vragenlijst voor je invullen. 

Ik heb nu ruim 7,5 jaar een eetstoornis. 

Zelf merk ik vooral dat ik de hele dag denk hoe ik onder een eetmomenten uit kan komen(momenteel gaan de eetmomenten wel goed en heb ik het eten weer onder controle), op lange termijn merk ik vooral dat ik mezelf afzonder van de rest en vermijd leuke dingen waar eten bij komt kijken

Zeker heeft me eetstoornis wel gevolgen gehad voor mij zoals ik heb weinig zelfvertrouwen

Mijn omgeving reageerde erg goed toen ik vertelde dat ik een eetstoornis heb ze snappen nog niet goed hoe een eetstoornis in zijn werking gaat

Ik krijg me meeste eetbuien als ik erg gestrest ben of als ik juist tegen de eetstoornis in gaat om een soort van gestraft te worden(nu heb ik ook de eetbuien redelijk onder controle) 

Sinds zomer 2017 ben ik een behandeling gestart bij ursula ik volg hier een individueele behandeling, dit houd in dat ik eens in de 2 weken een afspraak heb bij een psycholoog en daar dan een gesprek mee heb. 

Ik  hoop dat je vragen zo goed beantwoord zijn, als je nog vragen heb mag je ze altijd stellen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lucy

@Melisa het zijn nogal "brede" vragen die je hier stelt. Iemand met boulimia kan hier een boek over volschrijven. Welk onderwerp wil je je specifiek op richten? Pas als je 1 specifiek onderwerpje pakt kun je ook iets zinnigs in je werkstuk schrijven. Met hele brede maar oppervlakkige verhalen kom je niet de diepte in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.