Spring naar bijdragen
Marlin

Is het mogelijk om volledig te herstellen van een eetstoornis

Aanbevolen berichten

Marlin

Deze vraag stelde Charlotte Simons zichzelf en een aantal andere meiden met een eetstoornis. Ook Charlotte Gies, Ervaringsprofessional bij Human Concern, werd gevraagd of het mogelijk is om van een eetstoornis te herstellen: "Wij zijn ervan overtuigd dat mensen volledig kunnen herstellen, alleen ligt het er maar net aan op welke manier je het bekijkt,” concludeert ervaringsprofessional Charlotte. “Een perfecte staat van menszijn, zonder terugvallen en moeilijkheden, daar geloof ik inderdaad ook niet in." Benieuwd naar het hele artikel? Lees het via deze link: https://tonic.vice.com/nl/article/43qzk9/is-het-mogelijk-om-volledig-te-herstellen-van-een-eetstoornis

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Espoir*

Helder artikel. Juist dat Herstel voor een ieder een andere betekenis heeft. Zoals een pedagogiek docente ooit eens tegen mij zei. "Je zal altijd last houden van de zwarte hond. De ene keer zal deze groter zijn, de andere keer aaibaar en te handhaven." Ik denk dat dit ook wel klopt. Soms zal je (in tijden van hoge stress) de gedachten of iets wel ervaren. Maar ik hoop/ga er van uit, dat ik dan alsnog, de hond kan aanlijnen en dat ik hem onder controle heb, ik de baas zal zijn. 

;) lekker metaforisch, maar zo hoop ik wel ooit te kunnen leven.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wit.
Op 30-1-2018 om 22:40 zei Espoir*:

Helder artikel. Juist dat Herstel voor een ieder een andere betekenis heeft. Zoals een pedagogiek docente ooit eens tegen mij zei. "Je zal altijd last houden van de zwarte hond. De ene keer zal deze groter zijn, de andere keer aaibaar en te handhaven." Ik denk dat dit ook wel klopt. Soms zal je (in tijden van hoge stress) de gedachten of iets wel ervaren. Maar ik hoop/ga er van uit, dat ik dan alsnog, de hond kan aanlijnen en dat ik hem onder controle heb, ik de baas zal zijn. 

;) lekker metaforisch, maar zo hoop ik wel ooit te kunnen leven.

Da's mooi omschreven! En die zwarte hond ga ik onthouden. Dat is precies hoe ik er ook over denk 👍

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.