Spring naar bijdragen
Vaala

Anorexia nervosa

Aanbevolen berichten

Vaala

Zijn er mensen die op oudere leeftijd (weer) anorexia krijgen.

ik zelf ben vrouw en 64 jaar en heb voor de 3e x in Mn leven weer anorexia gekregen.

ik zou graag ervaringen en steun voor elkaar willen delen.

groet elli

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sasha85

Hey, welkom hier op dit forum. Jammer dat je terug hervallen bent in anorexia. Ik ben 33 en helaas ook 2 jaar geleden hervallen in m'n eetstoornis. Welke is niet echt correct te benoemen. Al neigt het fel naar boulimia. Alleen weet ik dat het veel van levenskwaliteit, levenslust al weggenomen heeft. Wat heeft jou de vorige keren geholpen om eruit te geraken? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Hallo sasha85

tja. Das ook wat hè. Moet je 64 voor worden. In het verleden heb ik 2 x anorexia gehad. Allebei de keren ben ik er zelf uitgekomen. Maar eten houdt me al Mn hele leven bezig. Ik weet niet hoe dat bij jou zit? 

Als ik rapportages terugzie lees ik dat. Nu kan ik niet zonder hulp. Heb hulp van een psychologe van de ggz.

heb jij hulp op het ogenblik?

heb jij enig idee waar het vandaan komt? Ik denk dat het uit Mn jeugd komt.

wij met zn allen bij ikookvanmij zullen moeten knokken om er weer overheen te komen.

kende jij deze site al eerder. Ik leer het nu pas kennen. Maar t lijkt me fijn om er met lotgenoten over te hebben.

Ik laat het er hier even bij.

laat maar wat van je horen. Ben benieuwd naar je antwoorden. Tot later.

elli

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

dank je linsey voor je welkom

elli

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Beste Elli @Vaala

Van harte welkom hier!

Wat naar voor u!

Fijn dat u nu hulp heeft. Als ik uw verhaal zo lees vraag ik me af, is er ooit echt aan het onderliggende gewerkt, uiteindelijk is het (niet) eten een symptoom van iets anders.

Ik hoop dat het forum u steun geeft!

hartelijke groet

Maartje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sasha85
15 uur geleden zei Vaala:

Hallo sasha85

tja. Das ook wat hè. Moet je 64 voor worden. 

dat heb ik ook vaak gedacht "zie me nu, 33 jaar en mijn kinderen (kleuters) eten beter als ik.

Inhet verleden heb ik 2 x anorexia gehad. Allebei de keren ben ik er zelf uitgekomen. Maar eten houdt me al Mn hele leven bezig. Ik weet niet hoe dat bij jou zit? ik heb laatste jaar terug hulp gezocht omdat ik merk dat het zeer hardnekkig terug gekomen is.

Als ik rapportages terugzie lees ik dat. Nu kan ik niet zonder hulp. Heb hulp van een psychologe van de ggz.

heb jij hulp op het ogenblik?

ik ga naar psycholoog voor het "onderliggende" en naar een therapeute "mindfull rating" voor het eetpatroon zelf.

heb jij enig idee waar het vandaan komt? Ik denk dat het uit Mn jeugd komt.

wij met zn allen bij ikookvanmij zullen moeten knokken om er weer overheen te komen.

kende jij deze site al eerder. Ik leer het nu pas kennen. Maar t lijkt me fijn om er met lotgenoten over te hebben.

Ik laat het er hier even bij.

laat maar wat van je horen. Ben benieuwd naar je antwoorden. Tot later.

elli

ik heb deze site een jaar geleden ontdekt en het doet echt goed om met lotgenoten en mensen die hersteld zijn van een eetstoornis hierover te hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Dank Maartje voor je welkom.

er is wat dit betreft nog nooit naar de onderliggende reden gezocht.

daar zijn we nu mee bezig.

heb welgenoeg hulp gehad in t verleden, maar dan voor borderline.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Dag Sasha 85,

wat is mindfull rating?

schrij je ook met mensen die de ziekte overwonnen hebben?

zitten die dan nog steeds op deze site?

dan is het inderdaad fijn als je daarmee kunt praten.kan je je een beetje aan optrekken, lijkt me.

ik heb nu (weer) sinds 1 jaar anorexia en voel nu dat het erger is dan de vorige 2 keer.

ben nu ook veel strenger tegenover mezelf en mag haast niks meer.

ik heb verschillende ziektes en merk dat ik wel altijd sterk ben.

merk dit nu ook.

hoeveel kinderen heb je? Ik heb er 1, van nu alweer 37 jaar.

jij zit in een heel andere fase. Toen ik voor t eerst anorexia kreeg was ik ook ongeveer jouw leeftijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
53 minuten geleden zei Vaala:

Dank Maartje voor je welkom.

er is wat dit betreft nog nooit naar de onderliggende reden gezocht.

daar zijn we nu mee bezig.

heb welgenoeg hulp gehad in t verleden, maar dan voor borderline.

Wat goed dat je nu wel met het onderliggende aan de slag gaat!! 

Sterkte met alles!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Heftig, @Vaala, dat je eetstoornis toch steeds weer de kop opsteekt. Hopelijk lukt het je nu om de onderliggende oorzaak aan te pakken.

Ik vroeg me af of je enig idee hebt hoe het komt dat je een terugval hebt gekregen. Kun je omstandigheden herkennen die meegewerkt hebben / aanleiding waren hiervoor?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Nou jessie, ik denk zelf door een aantal trauma’s die me de laatste paar jaar overkomen zijn. Ik heb 3 zkhs.opnames gehad. Ook op de ic waar ik goed ziek ben geweest.

altijd het gevoel gehad alert te moeten zijn en ook niet heb kunnen slapen. Mn laatste opname was in augustus 2017. Dat was het ergste trauma waar ik lichamelijk wel van ben opgeknapt. Maar mentaal heb ik het heel zwaar gehad.

eenmaal thuis na een zkhs.opname wilde ik alles controleren in huis. Rapportages teruglezen. En ik kreeg ook maandenlang elke dag verpleging over de vloer. Elke keer een vreemde over de vloer. Ik had daar geen controle over. Nu uiteindelijk denk ik dat dit de enigste manier om ergens controle over te hebben.

mijn hulpverlener denkt dat ook mede Mn traumatische jeugd ermee te maken heeft

tis niet helemaal duidelijk nog.

ik woon ook alleen, dus heb geen feedback. Nou ja, ik ben blij dat ik deze site gevonden heb.

en hoop dat ik er kan vinden wat ik nodig heb om beter te worden. O.a.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Het is mij nog steeds niet duidelijk of er meer ouderen zijn met anorexia.

hoop hier toch wel antwoord op te krijgen.

voel me erg alleen hierin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
flowi
25 minuten geleden zei Vaala:

hoop hier toch wel antwoord op te krijgen.

Ik heb je een bericht gestuurd ..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daphne86

goedemorgen 

ik ben niet u leeftijd maar ik ben 31 en heb al het idee dat ik de enige ben met mijn leeftijd die problemen met eten heeft :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

Hallo @Vaala, ik ben 52

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sasha85
4 uur geleden zei Daphne86:

goedemorgen 

ik ben niet u leeftijd maar ik ben 31 en heb al het idee dat ik de enige ben met mijn leeftijd die problemen met eten heeft :(

Ik ben 33

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983

Ook ik ben de dertig gepaseerd ben 34 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Dag @daphne86

ik kan heel goed begrijpen dat je je alleen voelt. Ik denk velen onder ons.

daarom is zon site ook zo belangrijk. Om te voelen dat je er niet alleen in staat.

ik was ook blij antwoord te krijgen op mijn oproep.

heb je al hulp. Ik heb boven al geschreven hoe dat bij mij zit.

schrijf gerust naar me. Ik kan veel hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Dag @mamalou

het doet me goed dat ik eindelijk iemand vind die ook wat ouder is.

ik had al begrepen van mijn hulpverleenster dat het niet echt vaak voorkomt.

je voelt je er zo alleen in.

terwijl als ik Google er meerdere berichten staan over onderzoeken naar oudere mensen die een ES hebben.

dus ze zijn er wel mee bezig.

ik neem aan dat je het bovenstaande wat ik geschreven heb wel al gelezen zult hebben.

heb jij hier al hulp voor. En zo ja, welke?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Dag @sasha85

ik begrijp je gevoel. En toch moet je inzien dat dat niet zo is.

maar dat zul je wel al gemerkt hebben op deze site.

ik zeg dit wel, maar denk zelf ook zo hoor.

ook meer om mezelf te overtuigen dat we er niet alleen in staan.

ik hoop dat als je actief in dit forum bent, dat je dat ook zult merken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Dag @melissa1983

bedankt voor je reactie. Ik hoop dat jij ook zult merken dat je hier niet alleen in staat.

tis niet makkelijk, want toch zit je alleen thuis en dan is het moeilijk te geloven dat er vele anderen zijn.

makkelijk gezegd. Want ik zit in t zelfde schuitje.

heb jij al hulp? Ik deels zoals je boven kunt lezen.

Je bent altijd welkom om me te schrijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Dag @flowi

ik reageer hier even. Je hebt me een bericht gestuurd.

heb het gisteren wel gelezen. Maar weet nu even niet hoe ik weer op je bericht kan komen om te reageren.

laat je het me even weten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
flowi

Hoi @Vaala , soms is het ook lastig hoor maar helemaal rechtsboven op de website vind je rechts van het ikookvanmij-logo een balkje met daarin van links naar rechts: nieuw ,een belletje, een enveloppe en je eigen profielfoto.

Als je op de enveloppe klikt dan open je je berichten-pagina waarin je prive conversaties (berichten) dan staan. Onderaan het bericht wat je ontvangen hebt kan je je eigen reactie schrijven.

Als je op het belletje klikt dan kan je daar zien wie jou "getagd" heeft. Dit taggen doe je dus zoals jij hebt gedaan hierboven door een @ te typen met daarachter de naam van de desbetreffende persoon. Als je deze naam typt dan opent een automatisch menu'tje met daarin de namen van de personen die voldoen aan de naam die je achter het @ getypt hebt. Indien je de naam ziet die je bedoelt dan klik je hier nog een keer op en dan verschijnt @Vaala ipv @Vaala (zoals je de andere leden hierboven "getagd" hebt maar die krijgen hier dus nu geen "notificatie" (een melding dat je getagd bent) van.

Als je op nieuw klikt dan opent een menu waar je een topic (discussie) mee kan openen, of een status-update, of andere zaken zoals een afbeelding kan posten.

Als je op je profielfoto klikt dan open je je eigen menu waar je je persoonlijke dingen kan aanpassen zoals je profiel, je profielfoto maar ook je algemene instellingen van het forum vind je bv hier.

Hopelijk snap je het een beetje, indien niet laat het dan nog even weten dan help ik (of anderen) je gewoon verder. Ik zal de leden die je hierboven in je andere berichten hebt geprobeerd te "taggen" nu nog even taggen zodat ze ook weten dat jij op hen gereageerd hebt: @Daphne86 , @Mamalou , @Sasha85 , @Melissa1983 bij deze...

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.