Spring naar bijdragen
Mandyhelfrich

Mindfullness

Aanbevolen berichten

Mandyhelfrich

Sinds afgelopen zomer is bij mij boulimia nervosa gediagnosticeerd, vanaf afgelopen December is bij mij ook een autisme spectrum stoornis gediagnosticeerd. Ik merk dat me hoofd ondertussen helemaal vol zit met gedachtes over van alles en nog wat. 

Pas las ik een stukje over mindfullness, hebben jullie hier ervaring mee, hoe passen jullie zo iets toe, hebben jullie tips over mindfullness?????? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SylviaVG
  1. Hoi @Mandyhelfrich! Wat goed van je dat je schrijft. Ik kan me voorstellen dat je hoofd overloopt van gedachtes. Ik heb zelf veel aan mindfullness en meditatie. Wat ik vooral heel fijn vind is om voor het slapen gaan een sleep meditation via youtube te doen. Je kunt gewoon sleep meditation intypen en dan verschijnen er heel veel. Ik slaap hierdoor rustiger en de volgende dag heb ik meer energie. Voor mindfullness geldt hetzelfde. Er zijn ook allerlei boeken over geschreven en online kun je ook oefeningen vinden. Headspace is een fijne app en heeft verschillende themas. Kun je hier iets mee? Je kunt beginnen met 5 minuten per dag en het langzaam opbouwen en zien wat werkt voor jou. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Zijn er nog meer apps die jullie fijn vinden om te gebruiken 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@SylviaVGbedankt voor je reactie, zal zeker gaan proberen of het iets voor mij is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nikki208

Hoi @Mandyhelfrich, ik vind Headspace ook erg fijn, m'n vriend is fan van Calm. 

Ik vind zelf meditatie waarbij je zit/ligt zonder iets te doen met alleen voelen, en je bewust zijn van je gedachten nog lastig (ik kan duracel-piekeren) en kies daarom dagelijks een taakje uit waar ik me volledig op probeer te concentreren. Van de was opvouwen tot naar m'n werk fietsen...gewoon 'iets' zo bewust mogelijk proberen te voelen, observeren en doen. Dat maakt bij mij m'n hoofd een stuk leger. Veel succes!

Ben erg benieuwd wat je gaat proberen en hoe dat voor je werkt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mlies

He Mandy, op youtube kan je ook video's vinden van bijvoorbeeld een bodyscan. Dat vind ik prettig voor het slapen gaan. Maar dat moet wel bij je passen.
Daarnaast is ook "gewoon" gaan zitten en kijken hoe de boom beweegt of hoe de vogel vliegt al een vorm van mindfullness. Heel even een momentje dat je alles aan de kant schuift. Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sasha85

Hey, ik volg sinds 2 maanden therapie bij een therapeute die werkt volgens de mindfull eating. We hebben vooral gesprekken en iedere sessie maken we een schema rond het onderwerp van dat moment. Zo hebben we het al gehad rond eten en gedachten/gevoelens. Eten en zintuiglijke ervaringen. Ik vind deze sessies enorm interessant en ook best confronterend. Laatste sessie heb ik ook letterlijk gezegd dat op het einde van het uur eigenlijk op het bord stond wat ik al heel de tijd voelde. Terwijl ik nooit had gedacht het zo onder woorden te kunnen brengen. Het gaat echt rond bewustmaking en dat doet me eigenlijk echt beseffen dat het allemaal meer dan alleen maar "moeilijk eten" is. Dus relaxatie oefeningen of andere oefeningen zijn er nog niet geweest. Heb al veel over mezelf en de eetstoornis geleerd, nu is het de bedoeling hiermee aan de slag te gaan thuis. Wat voor mij persoonlijk nog wel een hele klus is. 

Maar opgeven doe ik nog niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Happie

@Sasha85 Het lijkt me best lastig om zo bezig te zijn met het eten in combinatie met een eetstoornis. Wat knap dat je dat aan gaat! Ik denk dat je er heel veel inzichten uit kan halen die je kunnen helpen bij herstel. Lukt het al een beetje mindful eating thuis ook toe te passen en hoe doe je dat precies?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.