Spring naar bijdragen
Daphne86

Bang

Aanbevolen berichten

Daphne86

Goedemorgen bijna middag 

Ik ben Daphne 31 jaar en moeder van een dochter van 5. Er is geen officiële stempel bij mij maar ik denk dat ik anorexia heb. Zins 10 januari een flinke terugval gehad en eet bijna niks overdag en avonds met me gezin een prakje. Buiten me eigen dochter heb ik een vriend die ook 3 kinderen heb drukke boel dus. Ben zins januari ruim 7 kilo kwijt en voel me belabberd. Mensen in me omgeving snappen me niet die zeggen gewoon ga nou eens eten en kom op zeg je er overheen. Jaren geleden voor me borderline en me eetstoornis in een kliniek gezetten,ik heb me eetstoornis zo goed als toen zelf overwonnen. Dit maal voelt het zo anders. Ben zo bezig met niet eten maar ben vooral bang mezelf of me dochter er in te verliezen. Want ij weet dat ze haar kunnen weghalen als ik niet goed voor mezelf zorg. En juist os me dochter de enige die me op de been houd. Bij ggz geweest wil ik niet meer die vinden mij borderline veel belangrijker als dat ik afval. Nu een psygeloog en van haar moet ik naar een diëtiste. Dus dat gaan we maar doen vanaf 10 januari ook thuis van me werk. Ook omdat me borderline parten speelt. Maar als ik aan werk denk nu krijg ik bijna paniek aanvallen. Wil niet werken wil gewoon bij me dochter zijn als ze nodig is. Ben bang dat ik het niet ga redden met alleen psygeloog en diëtiste bang om me dochter kwijt te raken 😢😢

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

WElkom Daphne

Wat naar voor je dat je een terugval hebt!

Is er in je vorige therapie wel gekeken naar het onderliggende, de reden van de es?

Je schrijf dat je bang bent het niet te redden met je psycholoog en de diëtiste, heb je dit ook aangegeven en wat denk jij nodig te hebben?

Heel veel sterkte met alles!

hartelijke groet Maartje

ps..en nee het is inderdaad niet zo simpel als je omgeving zegt, als dat zo was dan zou je er zo mee kunnen stoppen! Een es is een ernstige ziekte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daphne86

Hoi Maartje 

Dank je voor je reactie. Ik heb nooit terapie voor me es gehad, omdat ik het altijd zelf overwon. Maar zo diep als ik nu zit heb ik nog nooit gezeten. Wel in gewicht lager geweest als nu maar nog nooit zo diep als in eten intrseert me nu echt niet meer. Niks intrseert me meer wat met me zelf te maken heefr. Zorg goed voor iedereen maar niet voor mezelf. Nee me psygeloog weet niet dat zo erg is. Ook omdat ik dan bang ben dat ze me dochter bij me weghaalt. Omdat ik niet stabiel ben. Niemand weet echt wat ik voel en denk enz. 😔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Hoi Daphne,

Wat naar dat je zo veel zorgen hebt zeg. Je schrijft hierboven dat je nooit therapie voor je eetstoornis hebt gehad, zou je dat wel willen?

Hou je taai!

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Probeer toch wat tegen je psycholoog te zeggen, @Daphne86. Je kind wordt echt niet zomaar bij je weggehaald. Hulp vragen is juist een teken dat je de verantwoordelijkheid pakt voor jezelf.

Als er niets gebeurt zal je steeds verder afglijden, dat is én voor jou én voor je dochtertje niet gezond.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.