Spring naar bijdragen
Daphne86

Het beïnvloeden van een ander?

Aanbevolen berichten

Daphne86

goedemorgen 

ik heb een vraagje. zins januarie dit jaar terug van met eetstoornis en depressie.

nu heb ik een kennis. waar ik af en toe me verhaal bij kwijt kan maar dat durf ik niet meer. omdat zij nu ook depresief is en ze me heeft gezegt dat ze door mijn terug val ook een terugval heeft met der boulimia en dus de vinger in de keel steek weer enz. nu ben ik daar heel erg van geschrokken. en durf ik haar niks meer te vertellen. en misschien stomme vraag maar kan iemand iemand anders onbewust beïnvloeden 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

Volgens mij kun je iemand wel beïnvloeden maar alleen als degene ook beïnvloedbaar is.

Waarschijnlijk komt door de depressie van je kennis ook de es weer op de voorgrond en ben jij het niet die haar beïnvloed dan is het wel iets of iemand anders.

Neem jezelf dus niets kwalijk,  ze doet het goed door haar grens aan te geven naar jou en jij doet er goed aan die te respecteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daphne86

dank je wel doet me goed om te lezen was heel bang dat mijn fout was. ik ben zelf niet beïnvloedbaar door andere maar was bang dat ik andere wel zou beïnvloeden.

eigenlijk is het nu gewoon goed naar elkaar luisteren en elkaar respecteren 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik vind het niet jouw fout of jouw schuld dat zij getriggerd wordt door jouw verhaal. Haar eetstoornis staat los van jou. Maar het betekent denk ik wel dat het voor haar inderdaad beter is om voorlopig niet in detail met jou over jullie problemen te praten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daphne86
9 minuten geleden zei Jessie:

Ik vind het niet jouw fout of jouw schuld dat zij getriggerd wordt door jouw verhaal. Haar eetstoornis staat los van jou. Maar het betekent denk ik wel dat het voor haar inderdaad beter is om voorlopig niet in detail met jou over jullie problemen te praten.

wat erg jammer is dat is een van de weinige die ik als een soort vriendin zie en aangezien ik haar misschien wel trigger is beter om niet alles te zeggen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
44 minuten geleden zei Daphne86:

wat erg jammer is dat is een van de weinige die ik als een soort vriendin zie en aangezien ik haar misschien wel trigger is beter om niet alles te zeggen

Dat is zeker jammer. Misschien kun je aan haar vragen welke dingen ze specifiek lastig vindt om te bespreken. Misschien is het niet zo zwart/wit dat helemaal niets meer kan.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Happie

Soms kun je elkaar ook helpen zonder echt over de eetstoornis te praten. Ik heb een paar vriendinnen over gehouden aan groepsbehandelingen en dat waren juist de mensen met wie ik niet over eten/eetstoornis praatte maar over achterliggende dingen of over hoe ik me voelde. Denk je dat zoiets misschien wel zou kunnen? Dat dat minder triggered?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin

Lieve @Daphne86,

Weet dat het nooit jouw schuld is! Wat er bij iemand gebeurt, ligt geheel bij diegene. Neem het jezelf niet kwalijk en praat met iemand in je omgeving die er voor je kan zijn. 

Lieve groet,

Marlin

Ps. Ik heb de titel van het topic aangepast, zodat het wat meer de lading dekt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.