Spring naar bijdragen
Melissa1983

Bewegingsdrang

Aanbevolen berichten

Melissa1983

Hoiiii,

Hebben jullie dat ook, ik heb op dinsdag altijd vrij is mijn vrije dag in de week maar ik moet dan van mezelf de hele dag wat te doen hebben ook al ben ik helemaal op. 

Voorbeeld vandaag: 

Kids naar school gebracht

Door naar de sportschool cardio en kracht

Boodschappen gedaan

Hond uitgelaten

Huishouden gedaan

Nu heb ik om 13.00uur afspraak voor mijn nagels daarna door voor nieuwe fietsen voor de kids. Uurtje of 17.00 thuis dan eten maken. Kids douchen etc zal ik rond half 8 op de bank zitten. Moet gewoon van mezelf bezig zijn, terwijl ik ook gewoon lekker op de bank wil zitten maar gun me de rust niet. Rest van de week werk ik, ben ik ook de hele dag in beweging werk in een bakkerij met horeca. Als ik een halve dag werk ga ik na of voor me werk sporten. 

Iemand nog tips voor me om rust in me kop te krijgen???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Wat vervelend dat je jezelf niet de rust kan gunnen die je soms hard nodig heb. 

Zelf heb ik hier ook last van, dat je altijd wel iets kan verzinnen om jezelf niet de tijd te gunnen om uit te rusten ookal heb je die rust hard nodig(ik in ieder geval wel). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia

Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is wat er zou gebeuren als je wél de tijd zou nemen om uit te rusten? Dat 'als maar bezig zijn' klinkt namelijk als een vorm van vluchten van wat je voelt en denkt?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
1 minuut geleden zei Lydia:

Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is wat er zou gebeuren als je wél de tijd zou nemen om uit te rusten? Dat 'als maar bezig zijn' klinkt namelijk als een vorm van vluchten van wat je voelt en denkt?

@Lydia

Ja is denk ik een vlucht bang om aan negatieve dingen te denken,in een nog ergere negatieve spiraal te zitten. Bang dat ik ga (vr)eten en weer me schuldig ga voelen en mezelf ga straffen. Vorige week kreeg ik iets te horen wat me flink raakte heb toen een eetbui gehad en uitgekotst. Wil dat niet weer.  Dus moet bezig blijven van mezelf alleen soms wil ik echt gewoon niksen bankhangen kop thee erbij en een boek lezen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
1 uur geleden zei Mandyhelfrich:

Wat vervelend dat je jezelf niet de rust kan gunnen die je soms hard nodig heb. 

Zelf heb ik hier ook last van, dat je altijd wel iets kan verzinnen om jezelf niet de tijd te gunnen om uit te rusten ookal heb je die rust hard nodig(ik in ieder geval wel). 

@Mandyhelfrich

Ja heel vervelend en ook echt zo vermoeiend. Heb ook die rust hard nodig dat weet ik ook maar hoe pffff. Ga zo negatief denken als ik even rustig ga zitten dan moet ik gelijk weer wat gaan doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia

Misschien kun je dat gedoseerd gaan opbouwen? Beginnen met elke dag op een bepaald tijdstip 5 minuten bijvoorbeeld. Als dat goed gaat, dan maak je daar na een week 10 minuten van. En zodra je merkt dat er vervelende dingen boven komen, probeer dan eens ademhalingsoefeningen i.p.v. een vorm van vluchten via een eetbui of allerlei dingen doen. Dat vluchten kan tenslotte altijd nog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Hey hoi!

Ik heb ook zeker tips maar wil je ook wijzen op dit topic:

en blijf geloven dat het kan verbeteren! Ik had enorme bewegingsdrang maar het kan echt anders!!

Weet je ook waar je voor wegrent?

Pas op jezelf!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
9 uur geleden zei Lydia:

Misschien kun je dat gedoseerd gaan opbouwen? Beginnen met elke dag op een bepaald tijdstip 5 minuten bijvoorbeeld. Als dat goed gaat, dan maak je daar na een week 10 minuten van. En zodra je merkt dat er vervelende dingen boven komen, probeer dan eens ademhalingsoefeningen i.p.v. een vorm van vluchten via een eetbui of allerlei dingen doen. Dat vluchten kan tenslotte altijd nog.

@Lydia

Ten eerste wil ik even zeggen super lief hoe je iedereen helpt en tips geeft echt super.

Ja is een goede tip om op te bouwen, savonds om half 8 zit ik ook echt tot bedtijd op de bank maar ben wel onrustig zit de hele tijd te draaien. Als mijn kids er zijn doet mijn dochter mijn haartjes me mooi maken dus toch ook onbewust bezig. En het scheel dan ook dat mijn vriend er is. 

Gaat mij idd echt om overdag als ik vrij alleen ben. 

Vandaag hele dag werken gun ik mezelf ook geen pauze ja werk effe mijn kip naar binnen als ik zin heb maar dan gewoon weer door. 

Ga volgende week dinsdag proberen echt effe 5min ontspannen zitten met bak thee of koffie erbij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daphne86
Op 6-3-2018 om 12:31 zei Melissa1983:

Hoiiii,

Hebben jullie dat ook, ik heb op dinsdag altijd vrij is mijn vrije dag in de week maar ik moet dan van mezelf de hele dag wat te doen hebben ook al ben ik helemaal op. 

Voorbeeld vandaag: 

Kids naar school gebracht

Door naar de sportschool cardio en kracht

Boodschappen gedaan

Hond uitgelaten

Huishouden gedaan

Nu heb ik om 13.00uur afspraak voor mijn nagels daarna door voor nieuwe fietsen voor de kids. Uurtje of 17.00 thuis dan eten maken. Kids douchen etc zal ik rond half 8 op de bank zitten. Moet gewoon van mezelf bezig zijn, terwijl ik ook gewoon lekker op de bank wil zitten maar gun me de rust niet. Rest van de week werk ik, ben ik ook de hele dag in beweging werk in een bakkerij met horeca. Als ik een halve dag werk ga ik na of voor me werk sporten. 

Iemand nog tips voor me om rust in me kop te krijgen???

hoi melissa

het is heel herkenbaar. ik zit momenteel in de ziektewet niet vanwege me eetstoornis maar vanwege me borderline. daardoor veel vrij maar stil zitten doe ik niet. ben de heel dag bezig en ondertussen bang dat ik andere trekjes ga ontwikkelen. zelfs al zit ik smiddags of savonds op de bank dan nog ben ik in beweging me voet me been of heel rot me hoofd. 

ik kan je helaas geen tips geven omdat ik er zelf ook nog midden in zit sorry  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tortilla

Beste Melissa, 

Wat vervelend dat je zo een last hebt van bewegingsdrang. Ik herken het ook van mezelf, dat ik altijd maar van hot naar her aan het rennen ben. Dit probeer ik langzaam af te bouwen, door ook bewust af en toe rust momenten te nemen en even op de bank te zitten, hoe moeilijk ik dat ook vind. Tegelijk geloof ik dat een mens ook mag bewegen, maar wel met de gezonde mate. Die balans vinden is  heel moeilijk. 

Wat mij helpt is bedenken wat andere mensen doen. Hoe lang zitten zij stil? Dit probeer ik dan bewust na te doen, bijvoorbeeld door een aflevering van een serie te kijken en daarbij op de bank te zitten. Daarna mag ik weer mijn gang gaan, maar dan heb ik het wel mooi uitgedaagd. Dit kun je langzaam opbouwen. Misschien beginnen bij 5 minuten met een kop thee op de bank zitten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.