Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Vaala

Hoe gaan jullie om, methet bekijken van recepten?

ik heb er zowat een dagtaak aan om naar eten te kijken.

eigenlijk gebruik ik die recepten niet of nauwelijks.

Hoofdzakelijk als ik alleen ben, kijk ik er naar.

hetlijkt wel of niemand ervan mag weten.

ik voel me dan reuze alleen. Help!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

Ik begrijp wat je bedoeld maar ik heb het in de supermarkt, eindeloos etiketten bestuderen, dan niet meer weten wat ik moet kopen en alleen met groenten, fruit en volkorenbrood de winkel uit rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Hoi @Vaala weet je ook waarom je dit doet? Wat levert het je op??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala
1 uur geleden zei Mamalou:

Ik begrijp wat je bedoeld maar ik heb het in de supermarkt, eindeloos etiketten bestuderen, dan niet meer weten wat ik moet kopen en alleen met groenten, fruit en volkorenbrood de winkel uit rijden.

Ik eet zelfs geen brood. Ik bestudeer ook de etiketten. Dus ik begrijp wat je bedoeld. Zelfs fruit komt er niet meer in. Ik bestudeer alleen de etiketten via internet, omdat ik niet of nauwelijks buiten kom. Ben invalide. Dus probeer alle mogelijkheden te benutten en dat is via fb of zo. Dus jij komt ook moeilijk tot beslissingen. Heb je dat op alle fronten? Ik kan op zich goed beslissen. Alles in Mn eentje. Niemand die iets voor me beslist. Klinkt niet aardig, maar zo werkt het op het ogenblik bij me. Wilde ook dat ik wist waarom. Fijn dat je gereageerd hebt. Voel ik me niet helemaal alleen staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala
26 minuten geleden zei Maartje:

Hoi @Vaala weet je ook waarom je dit doet? Wat levert het je op??

Nee, geen idee. Ik wil overal controle over hebben. Het levert me eigenlijk helemaal niets op. Rationeel weet ik wel dat het niet klopt, maar mentaal kan ik die knop niet omzetten. Voel me ook een einzelgänger. Mensen om me heen willen heel graag helpen. Ik merk dat wel, alleen laat ik ze niet toe. Gevoelsmatig kan ik er niet mee omgaan. Heel dubbel. Ik kan ze niet missen en dan ben ik weer graag alleen. Kan ik alles in de hand houden. Snap je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Ik las onlangs het minnesota starvation experiment hier

Daar lees je ook de gedragingen die jij omschrijft, misschien vind je het interessant. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zeevrucht

Ik gebruik tijdens het bereiden van het avondeten nauwelijks recepten. Een wokschotel bijvoorbeeld bouw ik puur op basis van eigen gevoel op. Ik weet van mezelf als ik eenmaal naar recepten kijk ik elk ingrediënt hoeveel koolhydraten, vet en eiwitten dit bevat. Dat is soms best een obsessie van mijn kant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983

Ik eet eigenlijk elke standaard hetzelfde zodat ik precies weet wat ik eet, als ik boodschappen doe bekijk ik ook altijd de etiketten wat erin zit en dan bedenk ik me nee toch niet, gewoon het standaard eten. Enige dat ik nog weleens afwijk is als mijn kids er zijn (co ouderschap) zodat ik bijna alles kwa avondeten kan mee eten wil niet dat zij er iets van meekrijgen. Alleen dan eet ik overdag heel weinig tot niks. 

Recepten die voorbijkomen en me interessant lijken bekijk ik ook maar kom altijd tot de conclusie dat ik dat toch niet ga eten te slecht voor mij. Dus ja wel herkenbaar en heel irritant die mindfuck.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lara
10 uur geleden zei Linsey:

Ik las onlangs het minnesota starvation experiment hier

@Linsey Interessant artikel, bedankt voor het delen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tortilla

@Linsey Wat een interessant artikel, ik heb het met open mond van verbazing zitten lezen. Ik vind het heel bijzonder om te lezen wat dieten zoals ES patienten doen, doet met een ''gezond'' persoon. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
flowi

@Linsey Interessant onderzoek en artikel idd...

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Dat ging mij net zo @tortilla! Echt inzichtgevend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983

Ik eet eigenlijk elke standaard hetzelfde zodat ik precies weet wat ik eet, als ik boodschappen doe bekijk ik ook altijd de etiketten wat erin zit en dan bedenk ik me nee toch niet, gewoon het standaard eten. Enige dat ik nog weleens afwijk is als mijn kids er zijn (co ouderschap) zodat ik bijna alles kwa avondeten kan mee eten wil niet dat zij er iets van meekrijgen. Alleen dan eet ik overdag heel weinig tot niks. 

Recepten die voorbijkomen en me interessant lijken bekijk ik ook maar kom altijd tot de conclusie dat ik dat toch niet ga eten te slecht voor mij. Dus ja wel herkenbaar en heel irritant die mindfuck.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983

Woww heel interessant zeg het artikel damn....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaala

Inderdaad, een boeiend artikel. Er wordt je een spiegel voorgehouden. Ik neem dit zekerder naar Mn hulpverlening. Bedankt.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Happie

Ik bedenk vaak mijn eigen recepten of pas recepten aan zodat ik het wel durf te eten. Soms wordt het daardoor wel wat minder lekker..., maar ben ook wel redelijk creatief geworden met de dingen die ik wel durf (gelukkig steeds meer). Verder vermijdt ik recepten waar kcalorien bijstaan, al moet ik zeggen dat toen ik hier nog erg veel naar keek ik vooral tot de conclusie kwam dat daar toch niks van klopte. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LvL

Recepten zoeken.. daar kan heel wat tijd in zitten inderdaad. Een recept volgen vind ik lastig omdat er altijd dingen inzitten die ik niet wil (zoals olijfolie ofzo), maar die laat ik dan gewoon weg. Ik verbaas mij er altijd over dat als je zoekt naar gezonde recepten er alsnog veel ongezonde dingen inzitten. Dan heb ik het idee dat mensen echt veel te veel eten en calorieën binnenkrijgen, zonder dat ze het weten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lucy

@LvL het helpt om de 80/20 regel aan te houden. 80% gezond, 20% ongezond. Waarbij ongezond ook afhangt van de hoeveelheid: olijfolie is supergezond, maar als je er een liter van op een dag wegtikt wordt het een ander verhaal. En een stukje chocola is niet echt gezond maar kan best in een normaal dagmenu, als de rest wel gebalanceerd is.

Eten, recepten en dagmenu's zijn niet zwart-wit. Wat @Happie zegt klopt ook: vaak zijn die kcal bij een recept ook maar een schatting, en is het in de werkelijkheid anders. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.