Spring naar bijdragen
Happie

Studie en Therapie

Aanbevolen berichten

Happie

Zijn er hier meer mensen die full-time studie combineren met therapie en hoe doen jullie dat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983

Ik doe geen fulltime studie, werk wel 35uur per week maar merkt dat het me psychisch maar ook lichamelijk gaat opbreken werk in een bakkerij met horeca ben teamleidster dus ze verwachten wel wat van me. Is hele dagen lopen vrolijk naar klanten doen terwijl ik flink somber ben. Lichamelijke klachten die gaan opspelen heb veel hoofdpijn ben moe en een zenuwbeknelling in mijn scheen. Maar thuis gaan zitten lijkt me ook niks denk dan dat ik helemaal gek word dus ben nog aan het bedenken wat slim is. 

Als er nog tips zijn let me know? 

Maar voor jou een beetje te doen @Happie??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Zelf volg ik momenteel een full time studie, en zit ook nog eens in het laatste jaar. Ik merk wel dat het mentaal maar ook lichamelijk veel van me vraagt, examens werken daar dan ook niet positief aan mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Happie

@Melissa1983 Dat klinkt wel zwaar! Vooral omdat je ook lichamelijk niet zo sterk bent op het moment (dat leidde ik in ieder geval af uit eerdere berichten). Kun je misschien ook wat minder gaan werken ipv meteen helemaal thuis te gaan zitten?
Voor mij is het wel te doen, maar merk vooral dat ik het soms moeilijk vind te schakelen tussen therapie gesprekken en studie. Dan heb ik s'ochtends therapie en meteen door naar studie de rest van de dag. Plus ik ben dan de hele week druk en 'vergeet' therapie dan een beetje. Dus vooral mentaal vind ik het lastig te combineren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Happie

@Mandyhelfrich M.n. examens leveren mij ook veel stress op :(  Hoe ga jij hiermee om?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
5 minuten geleden zei Happie:

@Melissa1983 Dat klinkt wel zwaar! Vooral omdat je ook lichamelijk niet zo sterk bent op het moment (dat leidde ik in ieder geval af uit eerdere berichten). Kun je misschien ook wat minder gaan werken ipv meteen helemaal thuis te gaan zitten?
Voor mij is het wel te doen, maar merk vooral dat ik het soms moeilijk vind te schakelen tussen therapie gesprekken en studie. Dan heb ik s'ochtends therapie en meteen door naar studie de rest van de dag. Plus ik ben dan de hele week druk en 'vergeet' therapie dan een beetje. Dus vooral mentaal vind ik het lastig te combineren.

@Happie ja is ook pittig lopen ook nog 2 kids rond hihi. Deed een thuisstudie maar die heb ik even op een laag pitje gezet. Ga binnenkort met therapie beginnen zal het allemaal nog pittiger worden. Drom heb ik vrijdag gesprek met vertrouwenspersoon wat we het beste kunnen gaan doen.

Maar pfff voor jou helemaal lastig studie en therapie op dezelfde dag trek je dat een beetje??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
13 minuten geleden zei Mandyhelfrich:

Zelf volg ik momenteel een full time studie, en zit ook nog eens in het laatste jaar. Ik merk wel dat het mentaal maar ook lichamelijk veel van me vraagt, examens werken daar dan ook niet positief aan mee. 

Pfff pittig hoor,respect voor jou😊❤

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Happie

@Melissa1983 Wat goed dat je een gesprek hebt met vertrouwenspersoon! Ik hoop dat je daar wat steun en hulp uit kan halen. Vind je het spannend dat gesprek?

Ik trek het opzich wel maar soms voelt het ook een beetje alsof ik een dubbel leven leidt.. Tijdens studie zet ik dan mijn ‘alles gaat goed’ masker weer op na een zware ochtend therapie gesprekken over moeilijke dingen. Weinig mensen heb ik maar verteld van mijn eetstoornis. Dus ik herken dat blije gezicht opzetten wel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Happieik merk dat ik het erg zwaar heb met me examens, al die stress werkt er niet positief aan mee. Hoop zo snel mogelijk klaar te zijn met examens en school, zodat ik me daarna volledig kan focussen op me herstel 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LvL

Herkenbare vraag! Ik ben net de intakes achter de rug en wacht nu op de start van de behandeling. Op dit moment volg ik een voltijd studie en werk ik daarnaast 17 uur in de week. Ik hoop dit allemaal zo lang mogelijk vol te kunnen houden maar merk ook dat nu soms weken heb waarop het erg lastig is (qua vermoeidheid en concentratie). Daarnaast vind ik het vooral lastig om een therapie in mijn schema te plannen zodat ik én geen colleges mis én geen vrij hoef te vragen.. Mensen om mij heen die weten dat ik in behandeling gaan zeggen heel makkelijk: je herstel is het belangrijkste, het is een kwestie van prioriteiten stellen, anders stop je toch gewoon met werk/studie? Maar dat vind ik (nu) echt geen optie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie
7 uur geleden zei LvL:

Mensen om mij heen die weten dat ik in behandeling gaan zeggen heel makkelijk: je herstel is het belangrijkste, het is een kwestie van prioriteiten stellen, anders stop je toch gewoon met werk/studie? Maar dat vind ik (nu) echt geen optie.

Ik vond stoppen (met werken) ook geen optie. Maar het bracht me uiteindelijk wel naar de afgrond... Dus ik zou zeggen: kies op tijd voor jezelf, en voor herstel. Een voltijd studie én een baan van 17 uur én in therapie... dat is sowieso een combinatie die mijns inziens niet vol te houden is. Níet als je echt voor herstel wilt gaan...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
7 uur geleden zei LvL:

Herkenbare vraag! Ik ben net de intakes achter de rug en wacht nu op de start van de behandeling. Op dit moment volg ik een voltijd studie en werk ik daarnaast 17 uur in de week. Ik hoop dit allemaal zo lang mogelijk vol te kunnen houden maar merk ook dat nu soms weken heb waarop het erg lastig is (qua vermoeidheid en concentratie). Daarnaast vind ik het vooral lastig om een therapie in mijn schema te plannen zodat ik én geen colleges mis én geen vrij hoef te vragen.. Mensen om mij heen die weten dat ik in behandeling gaan zeggen heel makkelijk: je herstel is het belangrijkste, het is een kwestie van prioriteiten stellen, anders stop je toch gewoon met werk/studie? Maar dat vind ik (nu) echt geen optie.

@LvL

Herken het hoor,gewoon doorgaan met alles wat je doet maar uiteindelijk wors je echt teruggefloten wil je lichaam niet meer. Dat heb ik nu, heb ook na mijn intake gesprekken bij HC besloten om te minderen kwa werk (niet stoppen dan word ik wel gek) werk 32 uur en nu werk ik er 20 per week. Deze week de eerste week dat ik dat doe hoor. Ben ook afgelopen maandag begonnen in de startgroep van HC en zo pfff blij dat ik de dag erna vrij was. Ook deed ik een thuisstudie daar ben ik wel mee gestopt en ik sportte 5x per week dat doe ik nu alleen als ik er de puf voor heb of echt moet van mezelf.

Dus echt luister naar je lichaam de ES vreet je echt op. Jij bent belangrijk jij moet herstellen.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
Op 28-3-2018 om 07:46 zei LvL:

Op 28-3-2018 om 15:16 zei Jillie:

Ik vond stoppen (met werken) ook geen optie. Maar het bracht me uiteindelijk wel naar de afgrond... Dus ik zou zeggen: kies op tijd voor jezelf, en voor herstel. Een voltijd studie én een baan van 17 uur én in therapie... dat is sowieso een combinatie die mijns inziens niet vol te houden is. Níet als je echt voor herstel wilt gaan...

Heel herkenbaar wat @Jillie schrijft, juist door altijd door te gaan is de es sterker geworden, de duur langer en de gevolgen groter. Ik snap je heel goed, want het lijkt heel moeilijk om te stoppen met de studie maar ....als je terugkijkt is gezondheid zoveel meer waard! 

Wat maakt dat je het nu geen optie vind en is een lager pitje een optie voor jou? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LvL

@Maartje Op dit moment heb ik vooral nog het gevoel dat het lukt om alles te combineren, en zie ik het ook wel als een fijne afleiding. Ik heb het idee dat als ik bijvoorbeeld mijn studie stop zet, ik toegeef aan de es en ik meer tijd heb om daar mee bezig te zijn... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
Op 30-3-2018 om 07:45 zei LvL:

@Maartje Op dit moment heb ik vooral nog het gevoel dat het lukt om alles te combineren, en zie ik het ook wel als een fijne afleiding. Ik heb het idee dat als ik bijvoorbeeld mijn studie stop zet, ik toegeef aan de es en ik meer tijd heb om daar mee bezig te zijn... 

oh..sorry voor deze late reactie! Hoe is het nu?

Dat wat je zegt is inderdaad een afweging, ik herken dit ook wel, het heeft allebei voor- en nadelen. Ik denk inderdaad dat het een risico is en daarom is het denk ik ook goed om te gaan kijken naar hoe je dan kan werken aan jezelf als je stopt/mindert met studie. Mijn ervaring is dat als je meer thuis komt te zitten zonder goede begeleiding het inderdaad lastig is, anderzijds kan de studie/baan ook maken dat je maar doorgaat en zo nog vaster in de es komt (ook dit zeg ik uit ervaring).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.