Spring naar bijdragen
Melissa1983

Hellup

Aanbevolen berichten

Melissa1983
Geplaatst (bewerkt)

Morgenochtend ben ik alleen thuis en heb nu al het gevoel dat het fout zal gaan. 

Spoiler

Heb de drang mezelf vol te vreten en dan weer boven de pot te hangen. Daarna moet ik dan van mezelf als straf extra cardio doen.

Dat terwijl mijn lichaam aan het opgeven is. Gewicht flink onder bmi is nu 17.1

Ik wil het niet maar iets trigert me enorm 

Volvreten

Cardio

Hebben jullie afleidingstips voor mij?

Wil zo lang mogenlijk in bed blijven maar ook daar ken ik mezelf in opeens moet ik eruit en dingen gaan ondernemen.

Ga zowieso boodschappen doen en mijn huis poetsen moet bezig blijven van mezelf en hopen dat het snel 14.00uur is dan komen mijn kindjes weer.

Liefs melis

bewerkt door Melissa1983

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Jezelf bezighouden kan tijdelijk wel goed werken, dus dat kan jou zeker door de ochtend heenhelpen, maar dan heb je eigenlijk nog niets met de oorzaak van deze drang gedaan. Wat maakt dat je zo'n eetdrang hebt?

Heb je wel normale maaltijden op de planning staan of probeer je eigenlijk niets/weinig te eten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
2 uur geleden zei Jessie:

Jezelf bezighouden kan tijdelijk wel goed werken, dus dat kan jou zeker door de ochtend heenhelpen, maar dan heb je eigenlijk nog niets met de oorzaak van deze drang gedaan. Wat maakt dat je zo'n eetdrang hebt?

Heb je wel normale maaltijden op de planning staan of probeer je eigenlijk niets/weinig te eten?

@Jessie,

Wist ik dat maar, gelukkig geen eetbui gehad! Ben uit bed gestapt me opgefrist etc. Gelijk boodschappen gaan doen daarna wasje opgehangen hond uitgelaten en nu met het huishouden bezig. 

Wat is normaal, wat ik eet is voor mij normaal maar voor andere veelste weinig en niet gezond. Stel het eten wel zolang mogelijk uit. Weet is totaal niet goed toch laat ik het gebeuren. 

Spoiler

Kauw de hele dag op suikervrije kauwgom.

Nog effies dan zijn mijn kindjes er weer en kan ik weer genieten van ze. Zij zijn echt die me op de been houden. Voor hun moet ik hieruit komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
7 minuten geleden zei Melissa1983:

Wat is normaal, wat ik eet is voor mij normaal maar voor andere veelste weinig en niet gezond. Stel het eten wel zolang mogelijk uit. Weet is totaal niet goed toch laat ik het gebeuren.

Hoe verantwoord je dit naar jezelf toe?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
5 minuten geleden zei Jessie:

Hoe verantwoord je dit naar jezelf toe?

@Jessie

Uhhm ben een beetje blond maar hoe bedoel je dat🤗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Melissa1983 ik bedoel, je zegt dat je weet dat het niet goed is, maar je laat het toch gebeuren. Hoe praat je dat a.h.w. goed naar jezelf toe? Waarom doe je het toch, terwijl je eigenlijk wel beseft dat het niet goed is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
51 minuten geleden zei Jessie:

@Melissa1983 ik bedoel, je zegt dat je weet dat het niet goed is, maar je laat het toch gebeuren. Hoe praat je dat a.h.w. goed naar jezelf toe? Waarom doe je het toch, terwijl je eigenlijk wel beseft dat het niet goed is.

@Jessie

Omdat er iets in mij tegen me zegt dat ik niet mag aankomen,ik weet het is allemaal raar maar dat stemmetje wint het gewoon. Kan daar niks aan doen😔. Volgende week maandag begin ik bij HC hopelijk kunnen zij me helpen want zelf lukt het echt niet. 

Heb mezelf zoveel regels gegeven kwa wat wel eten wat niet. Hoeveel calorieen etc. Hou alles bij via een app. 

Zodra ik dus een (vr)eetbui krijg en teveel eet ga ik mezelf straffen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Melissa1983 ik hoop van harte dat je je met hulp van HC sterker kan gaan voelen en tegen dat stemmetje in kan leren gaan :) Je verdient geen straf, niet na een eetbui maar ook niet zonder eetbui, door jezelf zo weinig voeding te gunnen (dat zie ik ook als een vorm van jezelf straffen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
7 minuten geleden zei Jessie:

@Melissa1983 ik hoop van harte dat je je met hulp van HC sterker kan gaan voelen en tegen dat stemmetje in kan leren gaan :) Je verdient geen straf, niet na een eetbui maar ook niet zonder eetbui, door jezelf zo weinig voeding te gunnen (dat zie ik ook als een vorm van jezelf straffen).

@jessie,

Bedankt voor je berichtjes!zet me wel aan het denken.... hoop ook echt dat HC me kan helpen.

Mag ik vragen hoe jij nu in je ES staat en hoe jij het gedaan hebt?

Liefs melis

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Melissa1983 Ik beschouw mezelf als genezen :) sinds 2010 ongeveer. Ben ook bij HC in behandeling gegaan. Destijds wilde ik absoluut niet van mijn ES af, maar ik zag het nut wel in van therapie. Ik was wel bereid te proberen mezelf beter te leren kennen en alles rondom mijn ES beter te leren begrijpen. Dat proces heeft me uiteindelijk ook geholpen om zover te komen dat ik wél van mijn ES af wilde. Het hielp enorm dat ik bij HC niet direct stappen hoefde te zetten qua eten/gewicht. Als dat eerst had gemoeten, had ik nu misschien nog steeds wel anorexia gehad.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
48 minuten geleden zei Jessie:

@Melissa1983 Ik beschouw mezelf als genezen :) sinds 2010 ongeveer. Ben ook bij HC in behandeling gegaan. Destijds wilde ik absoluut niet van mijn ES af, maar ik zag het nut wel in van therapie. Ik was wel bereid te proberen mezelf beter te leren kennen en alles rondom mijn ES beter te leren begrijpen. Dat proces heeft me uiteindelijk ook geholpen om zover te komen dat ik wél van mijn ES af wilde. Het hielp enorm dat ik bij HC niet direct stappen hoefde te zetten qua eten/gewicht. Als dat eerst had gemoeten, had ik nu misschien nog steeds wel anorexia gehad.

@Jessie,

Wauwww wat goed om te horen, hoop ook echt dat het mij gaat lukken. Ze zeiden wel dat het een zware lange tijd gaat worden. Vind het wel echt doodeng of het me wel gaat lukken..... maar laat het allemaal op me afkomen. Hoelang heeft jou herstel geduurd? Nog tips?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
19 minuten geleden zei Melissa1983:

Hoelang heeft jou herstel geduurd? Nog tips?

Ik ben al met al 4 jaar in therapie geweest, niet alleen om te herstellen (dat duurde ca 2.5 jaar), maar ook om met de achterliggende issues te dealen.

Mijn belangrijkste tip: eerlijk zijn naar jezelf. Het zal met ups en downs gaan en je zal soms enorme weerstand voelen. Dan kun je daar beter maar voor uitkomen i.p.v. jezelf dwingen sociaal wenselijk te doen. Juist in de weerstand zitten de kansen om iets wezenlijks over jezelf te leren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
50 minuten geleden zei Jessie:

Ik ben al met al 4 jaar in therapie geweest, niet alleen om te herstellen (dat duurde ca 2.5 jaar), maar ook om met de achterliggende issues te dealen.

Mijn belangrijkste tip: eerlijk zijn naar jezelf. Het zal met ups en downs gaan en je zal soms enorme weerstand voelen. Dan kun je daar beter maar voor uitkomen i.p.v. jezelf dwingen sociaal wenselijk te doen. Juist in de weerstand zitten de kansen om iets wezenlijks over jezelf te leren.

Oke thanks @Jessie voor je tips ga eraan denken als ik ze nodig heb (wat denk ik vaak zal zijn) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

Zo te lezen heb je ook een probleem met het alleen met jezelf zijn.

Is het een soort van automatisme dat je alleen maar aan eten kunt denken als je alleen bent of wil je je alleen zijn en gevoelens niet hoeven voelen wegeten?

Gun je jezelf ook niks doen als je alleen bent en niet heel je tijd volplannen tot je kinderen er weer zijn?

Je altijd iets te doen moet hebben, eten ook iets doen is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
20 minuten geleden zei Mamalou:

Zo te lezen heb je ook een probleem met het alleen met jezelf zijn.

Is het een soort van automatisme dat je alleen maar aan eten kunt denken als je alleen bent of wil je je alleen zijn en gevoelens niet hoeven voelen wegeten?

Gun je jezelf ook niks doen als je alleen bent en niet heel je tijd volplannen tot je kinderen er weer zijn?

Je altijd iets te doen moet hebben, eten ook iets doen is?

@Mamalou

Nee vind het heerlijk om af en toe alleen te zijn en te doen wat ik wil alleen kan dan niet rustig zitten. Ja een minuut of 10 en dan moet ik weer wat te doen hebben. Ja denk veel aan eten maar dan vooral dat ik niet mag eten of dat ik later moet eten.

Spoiler

Vandaag at ik pas om 12.00uur voor het eerst.Wilde zo weinig mogelijk eten omdat ik verse kippensoep had gemaakt. Wijkt van mijn eetschema af. Helaas 2 happen van genomen want het smaakte me niet. 

Laatste tijd vind ik mijn eten ook echt nergens meer naar smaken zo vervelend. 

Weet ook dat eten iets doen is en eet ook wel maar alleen waar ik me goed bijvoel. Eet wel me eiwitten koolhydraten en gezonde vetten. Is niet veel maar eet wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

Die laatste zin is alsof ik  mijzelf hoor praten vorig jaar toen ik in behandeling ging.

Ik eet wel gezond alleen niet genoeg...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
1 minuut geleden zei Mamalou:

Die laatste zin is alsof ik  mijzelf hoor praten vorig jaar toen ik in behandeling ging.

Ik eet wel gezond alleen niet genoeg...

@Mamalou,

En hoe gaat het nu met jou? Waar ben jij in behandeling?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia
5 uur geleden zei Melissa1983:

@Jessie

Omdat er iets in mij tegen me zegt dat ik niet mag aankomen,ik weet het is allemaal raar maar dat stemmetje wint het gewoon. Kan daar niks aan doen😔.

Maar dat stemmetje is niet iets dat van buitenaf komt. Jij bent die stem. Jij bent degene die dat tegen jezelf zegt. En zolang je jezelf voor blijft houden dat je daar niks aan kunt doen, zal het voelen alsof het je overkomt. Tegelijkertijd leg je daarmee ook de verantwoordelijkheid buiten jezelf neer.

Maar is het je daadwerkelijk waard om je gezondheid op te geven zodat je op dit gewicht kunt blijven? En tot welke grens? Osteoporose? Hartritmestoornissen? Defecte schildklier? Ernstige maag-darmproblemen? Extreem haarverlies? Overlijden? Etc.?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
8 minuten geleden zei Lydia:

Maar dat stemmetje is niet iets dat van buitenaf komt. Jij bent die stem. Jij bent degene die dat tegen jezelf zegt. En zolang je jezelf voor blijft houden dat je daar niks aan kunt doen, zal het voelen alsof het je overkomt. Tegelijkertijd leg je daarmee ook de verantwoordelijkheid buiten jezelf neer.

Maar is het je daadwerkelijk waard om je gezondheid op te geven zodat je op dit gewicht kunt blijven? En tot welke grens? Osteoporose? Hartritmestoornissen? Defecte schildklier? Ernstige maag-darmproblemen? Extreem haarverlies? Overlijden? Etc.?

@Lydia

Daarom heb ik hulp gezocht! Zelf kan ik het niet.....

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

@Melissa1983 ik ben nu een jaar bij Rintveld in behandeling. Leer nu vooral wat een normaal eetpatroon is.

Doodeng want ik kom alleen maar aan op wat normaal eten is. Enorme hoeveelheden in mijn ogen en bemerk nu dat ik jaren op alles of niets gezeten heb; lijnen of doorslaan.

Ga binnenkort ook aan de slag met mijn lichaamsbeeld, kan mijzelf niet zien zoals ik er werkelijk uitzie.

Ik ben in een jaar al een heel eind gekomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
1 uur geleden zei Mamalou:

@Melissa1983 ik ben nu een jaar bij Rintveld in behandeling. Leer nu vooral wat een normaal eetpatroon is.

Doodeng want ik kom alleen maar aan op wat normaal eten is. Enorme hoeveelheden in mijn ogen en bemerk nu dat ik jaren op alles of niets gezeten heb; lijnen of doorslaan.

Ga binnenkort ook aan de slag met mijn lichaamsbeeld, kan mijzelf niet zien zoals ik er werkelijk uitzie.

Ik ben in een jaar al een heel eind gekomen.

@Mamalou

Pfff klinkt heftig en doodeng.....

Ik start volgende week bij HC ben blij dat ik hulp krijg maar vind ook echt doodeng soms denk ik wil ik het echt wel kan ik het wel aan, maar laat het allemaal op me afkomen.

Wel goed hoor dat je al zover bent gekomen....rintveld was mijn tweede keus, jij hebt daar goede ervaringen mee zo te lezen😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

Rintveld bevalt mij heel goed, heel persoonlijke en betrokken aanpak.

Al dacht ik daar een jaar geleden heel anders over, alles ging fout wat maar fout kon gaan waardoor de intake maanden duurde en ik alle vertrouwen kwijt was.

Goede instelling dat je het op je af laat komen, had ik eerst best wel moeite mee.

Het voelde als een soort beoordeling, als ik niet deed wat zij zeiden was dit meetbaar en zichtbaar op de weegschaal en deed ik ontzettend mijn best om te voldoen.

Maar daar kom ik geen stap verder mee, kwam ik na een tijdje achter, nu ben ik gewoon eerlijk wat lukt, lukt wat niet lukt niet.

Aan mijn lichaamsbeeld werken vind ik doodeng ook omdat ik al een tikkie of wat op leeftijd ben en het daardoor een diepgeworteld probleem is van al meer dan 40 jaar.

Kan mij er dan ook totaal geen voorstelling bij maken hoe dit aangepakt gaat worden maar ben mij wel bewust dat dit de kern is van mijn probleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.