Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

maartje1

Lieve forumleden, 

Mijn echte naam is Maxime (ik ben 19 jaartjes jong en ik ben nu ongeveer 5 jaar lid van dit forum), en ik ben gevraagd om te komen vertellen over mijn eetstoornis.

Mijn vraag aan jullie is, of er nog meer mensen interesse hebben om te komen spreken of een workshop te geven. Deze dag wordt georganiseerd voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar met een eetstoornis, vindt plaats op 17 juni en wordt georganiseerd door een groep vrijwilligers. 

Het is de bedoeling dat je de kinderen/jongeren vooral inspireert met je verhaal, en natuurlijk horen bij dit verhaal ook de 'lelijke' dingen van een eetstoornis. Je mag het invullen zoals jij het graag voor je ziet. Er is nog enorm veel ruimte qua organisatie, aangezien er nog veel besproken en vastgelegd moet worden. 

Er is zowel ruimte voor sprekers als voor mensen die een workshop willen geven. Ideeën zijn welkom, en als je mee wilt doen: let me know! 

Liefs,

Maxime

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Wat gaaf! Hier ga ik zeker over nadenken. Heel mooi initiatief ^_^ 

Moet je van je eetstoornis hersteld zijn of mag je ook meedoen als je nog herstellende bent? En mag je je eigen stukje helemaal zelf invullen of word je hier wel mee geholpen en op voorbereid? Ik heb zelf namelijk een beetje moeite met onbekende situaties.

Ik ben heel benieuwd wat ik me er precies bij moet voorstellen.

Heel veel liefs, Peggy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lara

@maartje1 Wat een mooi initiatief om een dag voor jongeren met een eetstoornis te organiseren.

Worden er specifieke (thema)workshops gegeven? Ben ook benieuwd naar de vragen van @PeggyV 

Heb interesse! :)

Liefs, Lara. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin

Hoi @maartje1

Wat fijn dat je dit deelt en wat een mooi initiatief! Heb jij misschien wat meer informatie die je kunt delen in dit topic? Bijvoorbeeld: vanuit welke organisatie is dit? Waar vindt het plaats? Wanneer vindt dit plaats? Hoeveel Ervaringsdeskundigen heb je nodig? 

Ik ben erg benieuwd!

Lieve groet,

Marlin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

@PeggyV je hoeft er nog niet van hersteld te zijn, maar je moet je er wel goed bij voelen om het kwijt te kunnen.

@Lara @Marlin

Ik ga jullie vragen even doorsturen naar degene die mij heeft benaderd. 

Ikzelf viel er ook een beetje 'middenin' en ik weet ook niet precies hoe en wat. De locatie is in ieder geval nog niet bekend, aangezien ze een locatie zoeken waarbij ze niet (teveel) hoeven te betalen. 

Wat ik wel zeker weet is dat het heel betrouwbaar is. Eén van de vrijwilligers is de zus van een vriendinnetje van mij die ik heb ontmoet in Vlieland. Jarenlang zijn we bij elkaar blijven logeren. 

Haar zusje had haar verteld dat ik een eetstoornis had (gehad) en dat ik er een boek over had geschreven. 

Zodoende heeft ze mij benaderd. 

Zodra ik antwoord heb op jullie vragen, zet ik het meteen in dit topic! 

Liefs, Maxime 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

PowerHouse organiseert op 17 juni 2018 ‘Een briljante dag’ voor jongeren van 10 tot 18 jaar met een eetstoornis. Wij willen hen een dag laten stralen! Ze laten genieten, ze verwennen en inspireren vanuit onze kernwaarden vrij, inspirerend en verbindend. Dit doen wij door workshops en diverse activiteiten te organiseren. Zo ontmoeten zij lotgenoten en andere mensen die hen begrijpen.  

Deze dag staan kinderen met een eetstoornis centraal. Onder eetstoornissen verstaan wij anorexia nervosa, boulimia nervosa, eetbuistoornissen en alle afgeleiden hiervan. Een eetstoornis is een psychische ziekte, waarbij het probleem verder reikt dan wel of niet eten. 

Onze PowerHouse groep van 25 mensen neemt deel aan de Gandhi training voor Inspirerend Leiderschap van Corinor. Vanuit deze training organiseren wij deze dag. De dag wordt volledig belangeloos georganiseerd, maar alle hulp (niet alleen financiële) van particulieren en bedrijven is welkom! 

Sponsoren die ons project willen ondersteunen, kunnen zich melden. U kunt ons ondersteunen door bij te dragen met een financiële bijdrage, door producten te leveren, activiteiten of diensten voor de kinderen tijdens deze dag te verzorgen of wat dan ook! Elke bijdrage, groot of klein, helpt ons het verschil te maken!  

Wilt u een bijdrage leveren aan deze dag, of weet u iemand die ook zou willen helpen? Laat het ons weten via powerbriljant@gmail.com  

Sponsoring 

De financiële bijdrage kan gestort worden op bankrekeningnummer: NL22 SNSB 0938 2086 91 t.n.v. Stichting Pay It Forward o.v.v. Gandhi Voorjaar 2018 én sponsornaam.  
De Stichting Pay It Forward is een ANBI gecertificeerd goed doel. Giften aan deze stichting zijn dan ook aftrekbaar van de belasting. 

Wij zijn:

Adelinde, Claske, Frank, Gea, Helga, Inge, José, Lenny, Lieke, Martijn, Milja, Nadine, Petra, Robin, Roel, Roel, Roy, Sabrina, Sirikit, Soo-Ja, Steffan, Susanne, Tina, Tine en Wessel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.