Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

PeggyV

Hee allemaal!

Het is misschien een hele gekke vraag maar ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met het inzetten van dans bij de therapie?
Ik heb zelf door mijn eetstoornis totaal geen contact meer met mijn lichaam en heb vroeger altijd fanatiek (wedstrijden) gedanst. Sinds kort merk ik dat mijn liefde en passie voor deze sport weer terug is gekomen en ben ik aan het overwegen om het weer op te pakken, mede om het te kunnen gebruiken als therapie om weer één te worden met mijn lichaam. Het gaat bij mij dan om moderne dans (contemporary), dus voornamelijk dansen op gevoel in combinatie met flexibiliteit 🤸‍♀️
Ik hoor graag jullie mening en eventuele persoonlijke ervaringen.

Heel veel liefs,

Peggy.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
2 uur geleden zei PeggyV:

Ik hoor graag jullie mening en eventuele persoonlijke ervaringen.

Hi peggy, 

Ik heb zelf ervaring hiermee, vanuit beide kanten zowel als therapeut als client. Naast het volgen van (technische/contemporary) lessen zou ik, als je nog in therapie bent, kijken in hoeverre je dit kan integreren met jouw therapeut en of ergens anders kan volgen. Creatieve therapie in dans/beweging is nl wel anders dan wanneer je lessen volgt. In het eerste geval ga je ook echt naar jezelf kijken icm beweging en met hulp van iemand anders. In de 2e plaats zul je zelf actief die bewustzijn weer moeten opzoeken etc. 

Wil niet zeggen dat lessen volgen niet helpend kan zijn dat contact ergens weer terug te vinden, ik overweeg zelf ook weer een stap in de danswereld te zetten... ook omdat ik ooit de beslissing nam

niet meer te willen dansen, mede omdat ik dan teveel mijn lichaam en emoties voelde. 

Wil er best nog eens langer over doorpraten en advies van therapeuten geven (ken er veel die op die manier werken) via pb. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.