Spring naar bijdragen
Lis*

Help, die stappen...

Aanbevolen berichten

Lis*

Altijd maar lopen, lopen, lopen. Ik ben moe, ik ben het zat. 

Ik wil LEVEN. Alles schreeuwt in mij: 'LOPEN, LOPEN,LOPEN, BEWEGEN, BEWEGEN, BEWEGEN! Niet zitten, STAAN, STAAN STAAN!!!

Ik word er helemaal gek van. Ik ben zo verdrietig, omdat ik zo radeloos ben. 

Ik wil het kunnen stoppen. Ik durf het niet... 

Wat als ik een dag minder loop, en nog een dag, en nog een dag.. Wat gaat al mijn etenslijst met mijn gewicht doen?

Hoe gaat het aankomen voelen? Hoe ga ik het ervaren als mijn lichaam weer verandert in een gezond en sterk lichaam?

Hoe ga ik dat volhouden? Hoe kan ik dit verdragen als er niemand is in mijn omgeving waar ik bij kan uithuilen, omdat ik het zo zwaar hebt? 

Waarom kan ik dit niet gewoon bij mijn vriend die naast me op de bank zal zitten.. 

Wat moet ik met dat gevoel? 

Heeft iemand ervaring mee? Hoe moet ik het afbouwen? Hoe moet ik het aangaan?

HOE? HOE? HOEEE????

Ik wil zo graag LEVEN en VRIJ zijn!!! 

Ik verlang er zo naar... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Hoe je moet afbouwen? Met 5 minuten tegelijk. Maar nog belangrijker is dat je, als je dat doet, eens onderzoekt wat voor gedachten het in je losmaakt. Tegenover destructieve eetstoornisgedachten kun je helpende gedachten proberen te zetten. Tegenover "ik MOET bewegen" kan bv. "Ik wil weer gezond en sterk worden en af en toe rust nemen helpt me daarbij" komen te staan.

Wat houdt je tegen om je open te stellen tegenover je vriend? Ook hierbij kun je je manier van denken onder de loep nemen en ombuigen.

Je hoeft geen slaaf van je eetstoornisgedachten te zijn :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Annie92

He Lis,

Wat heftig voor je dat je zo vast zit in je patronen. Ik denk dat een ieder van ons zich in jou zal herkennen, maar dan met andere soort handelingen.

Ik begrijp ook heel goed dat het moeilijk kan zijn om je gevoelens te delen met je omgeving/je vriend. Probeer het eens en kijk hoe hij reageert, misschien kan hij je wel steun bieden en je helpen om misschien 1 minuut langer stil te blijven zitten.

Ga experimenteren, je hebt de tijd! Als het toch maar 1 keer lukt dan zal het een overwinning zijn, ook al voelt dat misschien nog niet zo.

Zet hem op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.