Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Roza

Hoi Allemaal,

Ik ben hier net nieuw op het forum, maar wil graag wat met jullie delen. Een tijdje geleden is er gebleken dat ik een eetstoornis heb. Nu moet ik hier zelf hulp voor zoeken bij een instantie, maar hier gaat veel wachttijd in zitten. Als ik op de manier hoe ik nu gewicht verlies doorga ben ik bang dat het alleen maar erger wordt en dat ik dan te weinig weeg. 

Herkennen jullie dit? Zo ja wat hebben jullie gedaan ter overbrugging?

Groetjes, Roza

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
1 uur geleden zei Roza:

Hoi Allemaal,

Ik ben hier net nieuw op het forum, maar wil graag wat met jullie delen. Een tijdje geleden is er gebleken dat ik een eetstoornis heb. Nu moet ik hier zelf hulp voor zoeken bij een instantie, maar hier gaat veel wachttijd in zitten. Als ik op de manier hoe ik nu gewicht verlies doorga ben ik bang dat het alleen maar erger wordt en dat ik dan te weinig weeg. 

Herkennen jullie dit? Zo ja wat hebben jullie gedaan ter overbrugging?

Groetjes, Roza

Welkom!

Wat goed dat je hulp gaat zoeken voor je eetprobleem. Zo naar dat er wachtlijsten zijn, terwijl je dringend hulp nodig hebt.

Misschien zijn er zelfhulpgroepen in jouw buurt. Of is er een praktijkhuis.

Of kun je ondersteuning krijgen dmv gesprekken met je huisarts of ondersteuner in zijn praktijk?

Misschien kan dit forum je steunen. 

Is er iemand in je omgeving met wie je goed kan praten? 

Wellicht kan je hiermee het probleem niet helemaal ondervangen, maar ben je een beetje minder alleen..

Sterkte! !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza

Dank je wel voor de inzichten en tips.

Gelukkig heb ik iemand waar ik goed mee kan praten ja.

Bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88

Ik ben als overbrugging bij een basis psycholoog gekomen die wel ervaring had met eetstoornissen. Via proud2bme haar gevonden.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin

Welkom Roza, op het forum! Ik hoop dat je tot dat je in behandeling kunt gaan de tijd goed weet te overbruggen. Je bent in ieder geval altijd welkom om hier te komen praten.

Veel liefs,

Marlin

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza

Wat een lieve reactie, dankjewel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maritana

Je zou ook kunnen kijken bij het Leontienhuis!

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lara Van Leeuwen

Heel goed dat je zelf ook op zoek bent. Het is belangrijk om je (ondanks de lange wachttijden) toch in te schrijven en inderdaad misschien op zoek gaat naar een tussenoplossing!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza

De huisarts gaat me a.s. dinsdag ergens aanmelden. Dus er zit schot in de zaak:).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Fijn om te horen! Heb je al een inschatting van wat de wachttijd gaat zijn op die plek?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nadine_S

Fijn dat je aangemeld bent! 

Hoe gaat het verder met je? Red je het een beetje?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza

@Jessie Dat vroeg ik aan de huisarts, maar hij zei ik hoef alleen maar te bellen en dan kan ik je zo aanmelden. Aanstaande woensdag belt hij mij hierover en dan hoop ik ook te horen hoelang de wachttijd is. Ik zal dan hieronder wel wel weer een berichtje plaatsen.

@Nadine_S Wat lief dat je dat vraagt! Het gaat nu wel goed Maar afgelopen week helemaal niet waardoor ik op mijn examenstage heb besproken minder te gaan werken. Dit voelt zo als falen, maar alles werd me gewoon te veel en koste me teveel energie. Terwijl ik dit soort dingen normaal gesproken altijd goed aankon. 

Vindt dat mis nog wel het ergst dat ik mede door mn ES zo weinig aankan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoscha

Hoi Roza,

Ik snap wel dat het als falen voelt, maar probeer het te zien als investeren in je gezondheid. Sterkte woensdag, spannend!

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza

Zojuist met de huisarts gebeld. Hij heeft meerdere instanties in de buurt benaderd, maar deze konden geen hulp bieden omdat ik in korte tijd erg veel afgevallen ben. Hij stelde daarom andere instanties voor maar deze zijn wel aardig aan te reizen, maarja dat kost erg veel geld wat ik eigenlijk niet echt heb.

Daarnaast had hij het over de sociale dienst van de gemeente. Hier zitten ook psychologen bij die zelfs evt bij je thuis komen. Dit zou dan een tussenoplossing zijn. Hij ging het nu ook verder met hun bespreken en belt me morgen weer..

Baal hier wel flink van:(

Groetjes, Roza

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Oh, wat rot :( kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent. Hopelijk lukt het om toch een goede oplossing te vinden.

Ik snap dat hoge reiskosten verre van ideaal zijn, maar het gaat nu om jouw gezondheid en die is onbetaalbaar. Volgens mij zijn er zelfs mogelijkheden om die reiskosten via de Belastingdienst terug te krijgen.

Dat je geen hulp krijgt omdat je te rap afvalt vind ik eigenlijk heel gevaarlijk. Kun je hier motivatie uit halen om enigszins op de rem te trappen, in ieder geval tijdelijk? Hoe meer je afvalt, hoe lastiger en tegelijkertijd dringender het zal worden om de juiste hulp te vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie

Hee, nog niet eerder gereageerd in je topic, maar las wel mee.

Ik lees een beetje met verbazing dat je nergens terecht kunt, om het snelle afvallen. Dat zou toch juist een indicatie moeten zijn voor snel hulp? Als dit door blijft modderen, gaat het alleen maar verder achteruit, dus sluit me aan bij @Jessie.

12 minuten geleden zei Jessie:

Volgens mij zijn er zelfs mogelijkheden om die reiskosten via de Belastingdienst terug te krijgen.

Die zijn er zeker! Ik bereken bij de belastingaangifte altijd het aantal kilometers dat ik heb moeten reizen voor alle afspraken en daar mag je een vast bedrag per kilometer voor aftrekken.

Spoiler

€0,30 cent per km. heb ik me laten vertellen door een vriendin die in accountancy-sector werkt. 

Dus een groot deel van de reiskosten kan je inderdaad terugkrijgen. En in geval van OV-kosten kan je die gewoon optellen en doorgeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoscha

Jeetje wat een tegenvaller!

En qua reiskosten snap ik je wel, maar ga met Jessie mee, je gezondheid is onbetaalbaar. Zou Human Concern iets voor je zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

Je kunt ook bij de zorgverzekeraar reiskosten vergoed krijgen als je aan bepaalde criteria voldoet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.