Spring naar bijdragen
Mandyhelfrich

Bijna klaar met therapie

Aanbevolen berichten

Mandyhelfrich

Momenteel gaat het heel goed met mij en kan ik al veel dingen zonder eetstoornis gedachtes. Mijn therapeute blijkt 20 weken zwanger te zijn en vanaf augustus gaat ze met zwangerschapsverlof, nu hebben we besproken als het tegen die tijd nogsteeds zo goed gaat dat ik dan klaar ben met therapie. Dit is natuurlijk hartstikke goed nieuws, maar ook zo eng om straks zelf op een goede manier door te gaan, hebben jullie tips om als ik straks klaar ben toch niet terug te vallen in de eetstoornis? 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Dit lijkt me echt iets waar je de komende sessies goed voor kunt gebruiken! Inventariseer wat jou tot nu toe geholpen heeft zo ver te komen dat je niet veel ES-gedachten meer hebt en maak een terugvalpreventieplan. Jij weet zelf uiteindelijk het beste wat jouw triggers zijn en wat je daarbij nodig hebt.

 

In elk geval super om te horen dat het al zo veel beter met je gaat!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Amanda Mcbow

Mandy, 

 

Wat goed om te horen dat het goed gaat zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vind maar ik denk dat Jessie gelijk heeft, Gebruik de komende sessies om dit te bespreken en om een plan op te zetten. Therapie is natuurlijk heel goed om je te begeleiden in je herstel maar vergeet niet dat je het nu ook al zelf doet, de therapeute helpt alleen als begeleider.

Blijf in jezelf geloven, je kunt dit echt. Leg vast hoe je je nu voelt en hoe goed dat voelt, gebruik dit dan op de moeilijke momenten. Het helpt vaak als je iets tastbaars hebt om je door moeilijke momenten heen te helpen, een foto, film of schrijf een brief aan jezelf. Wellicht kun je dit samen met je therapeute overleggen wat voor jou wellicht de beste vorm zou zijn. En natuurlijk pobeer weg te blijven van triggers, je zult zien dat je met de tijd zelfs deze triggers aan kan, maar wellicht in het begin beter om weg te blijven van. 

 

Heel fijn om te horen hoe goed het gaat en onthoud je kunt ook altijd hier terecht voor steun, inspiratie of  hulp. 

 

Liefs Amanda 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
sarahlouncke

Wat een goed nieuws Mandy! Als ik het goed begrijp ben je blij dat je al zover bent gekomen maar vind je het nu spannend om een nieuwe fase in te gaan.

Ik ben het eens met wat Jessie zegt over dat inventariseren en het opmaken van een terugvalpreventieplan. Ik zou het zelfs nog verder trekken en hier ook alvast mee gaan oefenen als het klaar is. Ik hou zelf een terugvalpreventiedagboek bij. Dit houd in dat ik om de week eventjes stilsta bij hoe het gaat en in welke fase ik me bevind en of ik eventueel moet ingrijpen of zo verder kan gaan. En ook om te kijken of de dingen die er in staan wel werkbaar zijn.Dit doe ik omdat als ik straks klaar ben met behandeling ik een plan wil hebben waarvan ik weet dat hij werkt. Misschien helpt zo iets bij jou ook. Ik denk dat het je vertrouwen kan geven dat stel dat het iets minder zou gaan je toch op jezelf kunt gaan vertrouwen dat je de juiste keuzes maakt. 

Waar ik nu ook aan denk. Hoe sta je nu eigenlijk in contact met anderen en kun je eventueel ook bij vrienden of familie terecht als je het toch moeilijk zou krijgen. En wat ook belangrijk is om eerlijk tegenover jezelf te blijven en tijdig in te grijpen mocht de eetstoornis er toch insluipen en daarbij is het ook belangrijk om niet te gaan bagatelliseren . En verder is het vooral ervaren en oefenen met de vaardigheden die je in therapie hebt geleerd. Maar vergeet niet . Je staat er niet alleen voor. 

 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia
Op ‎11‎-‎5‎-‎2018 om 10:15 zei Mandyhelfrich:

hebben jullie tips om als ik straks klaar ben toch niet terug te vallen in de eetstoornis? 

Wauw wat een goed nieuws zeg! Maar ik kan me voorstellen dat het ook spannend is. 
Sowieso is een terugvalpreventieplan erg nuttig, zoals hierboven al benoemd is. Waar ik zelf veel aan heb (en heb gehad) is het volgen diverse cursussen voor allerlei zelfhulptechnieken, ter ontwikkeling van mezelf en voor het verhogen van mijn zelfredzaamheid. Dat kan van alles zijn: yoga, reiki, communicatietrainingen, quantum touch, regenisis, emotional freedom technique, accupunctuur, voetreflexiologie, tension releasing exercises, iets met dansen of creativiteit etc.. Afhankelijk van waar je interesse ligt natuurlijk. Ik noem zo maar wat dingetjes :) 

 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin

Wauw, fantastisch nieuws Mandy! Ik kan me inderdaad voorstellen dat het spannend is om deze fase in te gaan. Ik ben blij dat hier veel ervaringsdeskundigen zijn die jou hierbij kunnen helpen. ❤️ 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.