Spring naar bijdragen
PeggyV

Wat wil ik nou écht?

Aanbevolen berichten

PeggyV

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer, sorry voor de vele topics 😳

De laatste dagen zit ik heel erg met mezelf in de knoop. Ik dacht te weten wat ik wilde in het leven, wat mijn roeping was en hoe ik dat zou gaan bereiken. Maar telkens kom ik weer op het punt dat ik het eigenlijk helemaal niet weet. Dat ik niet weet wat er diep in mijn hart zit, waar ik voor gemaakt ben. En dat zorgt voor verontrustende gedachten over wat het leven mij te bieden heeft en wat het waard is.

Een aantal weken geleden gaf mijn therapeute aan dat ze benaderd was met de vraag of ik mee zou willen naar Be-leef! in Portugal. Ik heb zelf ook al meerdere keren aangegeven dat ik dat heel graag zou willen, maar helaas heb ik de financiële middelen er niet voor 😔 Ik vroeg me af of er misschien een manier is om zelf - in mezelf - erachter te komen wat ik nou precies allemaal wil. En dan niet alleen op het gebied van werk en carriére, maar ook alles daarbuiten. Ik weet het gewoon niet..
Daarbij merk ik dat ik enorm beïnvloed wordt door mijn omgeving, mede omdat ik me thuis niet 'thuis' voel. Het voelt voor mij alsof ik op een plek ben waar ik niet hoor. Net zoals sommige mensen aanvoelen dat ze in het verkeerde lichaam zijn geboren (misschien een vreemde vergelijking, maar begrijpen jullie dan wat ik bedoel?). Dat maakt het natuurlijk extra moeilijk om terug te gaan naar jezelf en te ontdekken wat bij jou hoort of van jou is.

Herkennen jullie dit?

Liefs, Peggy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Hanneke

Hoi @PeggyV

Je mag altijd delen hoor, daarvoor hoef je je niet te verontschuldigen. Ik denk dat veel leden van het forum zich herkennen in je zoektocht naar wie je bent, naar wie je mag zijn. Ik in ieder geval wel en ben inmiddels redelijk op weg 🙂

Bij uitstek een thema wat je in therapie kunt uitwerken, dat zul je al wel doen. Stil staan bij wat jij belangrijk vindt, op zoek naar wat jou raakt, wat zijn momenten (hoe klein ook) waarop jij je wél thuis voelt? Daarnaast denk ik dat het belangrijk is om ruimte te maken voor dingen die je hebt gemist en die je mede vormen tot wie je bent. Juist de dingen die je hebt gemist vind je nu vaak belangrijk. En ook, geloven dat jij oké bent zoals je bent, je niet hoeft te voegen naar mensen in je omgeving. Easier said than done, dat realiseer ik me.. En het vraagt best wat stappen en die hoef je niet alleen te maken. 

Met lieve groet, Hanneke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.