Spring naar bijdragen
PeggyV

Portugal: ja of nee?

Aanbevolen berichten

PeggyV

Lieve allemaal,

Help! Ik kreeg vanmorgen via e-mail van mijn therapeute te horen dat ze bericht had gekregen dat ik vanuit mijn verzekering een financiële GO heb voor Be-leef!
Wat moet ik doen? Welke keuze moet ik maken? Ze kunnen er zelfs voor zorgen dat ik vóórdat mijn nieuwe studie (in september) begint, kan gaan.

Er gaat nu zóveel door me heen: wat zijn dan evengoed nog de kosten voor eigen rekening? Hoe zit het met het voortraject van 3 maanden? Wanneer zou ik gaan? Wat is er mogelijk voor veganisten op het gebied van eten? En ik hoef niet heel veel meer aan te komen, wat als dat wel gebeurd omdat ik met de rest mee moet eten? Hoe ga ik om met eventuele triggers? Met mijn dwang, en mijn perfectionisme? De eetstoornis staat inmiddels al een beetje op de achtergrond, ben ik dan wel 'ziek' genoeg om mee te gaan? Verdien ik het wel?

Zoals jullie wellicht door mijn vorige topics weten ben ik heel erg op zoek naar wie ik ben en wat ik wil in het leven. Wat nou als ik besluit mee te gaan naar Portugal, mezelf leer kennen, en uiteindelijk toch een andere richting op wil met mijn leven? Ik sta op het punt met een nieuwe studie te starten...

Het nieuws overviel me enorm en daarom heb ik mijn therapeute een e-mailtje teruggestuurd dat ik zeker interesse heb maar er eerst even rustig met haar over wil praten aankomende woensdag tijdens de therapiesessie. Toch laat het me niet meer los en blijf ik erover nadenken.

Ik ben zó bang.

Heel veel liefs,

Peggy.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie

Ik denk dat het goed is om eerst het gesprek woensdag met je therapeut af te wachten... Zij kan je met al die vragen helpen...

Wat ik me afvraag: waarom stuurt zij jou een mail dat er een financiële GO is, terwijl jij zelf nog totaal niet overtuigd ben van het feit dat je naar Be-Leef wilt. En er eerder juist paniek lijkt t e ontstaan bij de gedachte alleen al. Mijns inziens zou zij eerst met jou overleg gehad moeten hebben en pas als jij ook naar Be-Leef wilt/ of het een optie acht, moeten informeren of er een financiële GO is. Het klinkt alsof jij nu een beetje overdonderd bent met dit bericht, alsof je het totaal niet zag aankomen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie

Oh, en ik bedoel al die vragen niet onaardig hoor. Maar ik lees in jouw berichtje zoveel paniek en angst, dat ik me afvraag waar dit mailtje van je therapeut dan ineens vandaan komt. Wist je nog nergens van?  Je geeft zelf al aan dat het nieuws je enorm overviel. Daarom verbaas ik me echt dat je therapeut zulke dingen navraagt en zelfs aan jou meedeelt, terwijl jij echt van niet s lijkt te weten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marloes97

Hoi peggy, 

ik zit zelf ook in het beleeftraject op het moment. En ik raad je ook aan de vragen die je hebt bij je therapeut te stellen. Er staat ook het een en ander op de site van HC. Maar inhoudelijk ga ik er niet op in. Voor de praktische dingen nu mag je me een privé berichtje sturen als je dat wilt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

@Jillie Bedankt voor je reactie. Als je mijn andere topics gelezen hebt dan zou je weten dat ik juist heel graag naar Be-leef! wil, maar de financiële middelen er niet voor heb en de verzekering er moeilijk over deed. Vandaar dat dit bericht me nu overvalt. Ik had het zelf eigenlijk al uit mijn hoofd gezet omdat de realiteit het niet toeliet om te gaan. Juist omdat ze weet hoe graag ik wilde is mijn therapeute het voor me gaan uitzoeken en stuurt ze me vandaag die e-mail.

De angst en paniek ontstaan nu omdat het ineens uit het niets komt en er voor mijn gevoel nu een beetje haast achter zit omdat ze dan willen regelen dat ik nog vóór september kan gaan. En natuurlijk de onzekerheid, onwetendheid en onbekendheid. Dat zou denk ik bij iedereen wel voor paniek zorgen, niet? 😉

Oh, en ook dit berichtje van mij is absoluut niet onaardig bedoeld. Ik vind het juist heel lief van je dat je het voor me opneemt (als de situatie zo zou zijn). Dankjewel daarvoor.

Veel liefs.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Vanwege alles wat dit in je oproept lijkt het mij juist een goed idee om wél te gaan. Aan de ene kant is je ES bv meer naar de achtergrond, maar je merkt nu wel meteen die angst "wat nou als ik meer aankom dan nodig". Voor mijn gevoel zou Beleef daarnaast echt ideaal zijn om dieper in te gaan op het thema identiteit wat voor jou heel erg speelt.

Zoals ik HC ken is er veel meer aandacht voor het onderliggende en is het qua eten belangrijk dat je voldoende en gezond eet. Alleen als je eetpatroon op dit moment nog echt onvolwaardig is, zou dat kunnen betekenen dat je wat aankomt. De praktische vragen, zoals of je er veganistisch kan eten, zou ik bij je therapeute neerleggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoscha

Wat spannend! Ik denk dat je de meeste vragen wel met je therapeut bespreekbaar kunt maken. Ik denk dat Beleef een mooie kans kan zijn. Ook bij jouw achterliggende problematiek. Maar ik snap de angst en de paniek ook wel!

Sterkte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie

@PeggyV Ok, nu snap ik je berichtje beter. Ik had je berichten elders op het forum wel gelezen (heb net even teruggelezen), maar er zijn zoveel nieuwe leden bij gekomen laatste tijd dat ik niet wist dat je hierover geschreven had.

Ik snap dat het je dan nu overvalt. En vóór september het hele traject nog doen, zou betekenen dat je in juni/juli al mee zou moeten (want na de maand Portugal is er natuurlijk nog de maand 3-daagse in Amsterdam). Hoop dat je woensdag meer duidelijkheid krijgt.

Verder sluit ik me aan bij @Jessie. Juist alles wat jij in je bericht hierboven uitschrijft, zijn de dingen waarvoor je naar Be-Leef gaat en waar je daar aan kan werken. Controle loslaten, angsten aangaan, misschien zelfs nog iets aankomen (terwijl je dat niet wilt), enz.

Nog één vraagje: sowieso moet je voor Be-Leef toch de eigen bijdrage van €2500 betalen? Of heb ik dat verkeerd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoscha

Alvast sterkte morgen! Ik hoop dat je therapeut wat antwoorden voor je heeft en je wat gerust kan stellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

@Zoscha Dat is heel lief van je, dankjewel 🌷

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin

Ook ik denk aan je @PeggyV💮

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Veel sterkte en kracht vandaag Peggy! 🍀

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

@Marlin @Rebekka Jullie doen mijn hart verwarmen, wat een lieve berichtjes! 🙏🏻 Ik sta nu op het station onderweg naar Tilburg en probeer mijn zenuwen de baas te blijven. Adem in, adem uit, en door 🌸

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Hee allemaal,

Voor degenen die met me mee hebben geleefd (heel lief, dankjewel daarvoor) en geïnteresseerd zijn naar hoe het gisteren is gegaan, hierbij een kleine update/samenvatting:
Het bleek dus allemaal één groot misverstand te zijn. Mijn therapeute dacht dat de zorgverzekeraar moeilijk deed over de behandeling zelf in Portugal, terwijl ik qua financiële middelen in de knoop zit met de eigen bijdrage. Met goede bedoelingen heeft ze dus navraag gedaan hoe het zat met de vergoeding en kreeg ze bericht dat de behandeling in mijn zorgverzekering zou vallen, en dat klopt inderdaad. Maar helaas is het voor mij en mijn ouders niet mogelijk om de eigen bijdrage te betalen dus is en zal Be-leef voor mij nooit een optie zijn.

Ik wil jullie allemaal persoonlijk bedanken voor jullie ontzettend lieve en warme berichtjes. We gaan gewoon weer op de 'oude' route verder en zien wel waat we uitkomen. Hopelijk steeds eens stapje vooruit, want hoop doet leven

Heel veel liefs,

Peggy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.