Spring naar bijdragen
PeggyV

Youtube-kanaal?

Aanbevolen berichten

PeggyV

Hee allemaal ūüĆ∑

Het is misschien een beetje een vreemde topic en gekke vraag, maar een tijdje geleden plaatste ik op Instagram een Insta-stories in de vorm van een poll met de vraag of het voor anderen helpend zou zijn als ik mijn eetstoornisherstel zou vastleggen op beeld en de video's op mijn Youtube-kanaal zou plaatsen. Er werd reuze enthousiast op gereageerd! Maar liefst 67 mensen stemden 'ja' en 3 voor 'beter niet'.
Ik haal zelf heel erg veel uit de recovery-video's van lotgenoten op Youtube (gisteren ontdekte ik Daphne Fischer, wiens video's ik enorm motiverend en inspirerend vind, zeker een aanrader!) en het lijkt me heel mooi om dit zelf voor anderen te kunnen betekenen, en op deze manier ook mijn eigen herstel als herinnering vast te kunnen leggen. Alleen laat ik me toch stiekem nog tegenhouden door de 3 personen die tegen stemden. Hoe denken jullie hierover? Ik ben niet van plan om alleen maar eetdagboekjes te gaan filmen - waar je in eerste instantie bij uitkomt als je 'anorexia recovery' bij Youtube intypt -, wel als onderdeel natuurlijk maar ik wil voornamelijk laten zien dat een eetstoornis eigenlijk niet om het eten draait, dat het - zoals wij allemaal wel weten - alleen maar als copingmechanisme wordt ingezet. Ook wil ik herkenning geven, jullie laten zien dat je er niet alleen voor staat.
Daarnaast staat in mijn behandeling de eetstoornis inmiddels al iets verder op de achtergrond en heb ik meer last van mijn perfectionisme en dwang die eruit voort is gekomen, waardoor ik wat objectiever naar zaken kan kijken en er misschien ook beter over kan praten.
Om het √ľberhaupt te doen zou voor mijzelf al een enorme stap zijn omdat dat zou betekenen dat ik mezelf laat zien en mijn perfectionisme meer los moet laten.

Jullie meningen zijn meer dan welkom!

Heel veel liefs,
Peggy.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elsara74

Hoi Peggy,

Wow, wat dapper! Het enige advies wat ik je hierin zou kunnen geven is volg je hart. Klinkt zo lekke makkelijk he. Wat zou het voor jou betekenen als je het doet en wie en wat wil je ermee bereiken? Heb je al (deels) nagedacht over hoe je het verder vorm wil geven? Voegt het toe aan wat er al te vinden is op YouTube of lijkt wat je wilt op veel andere kanalen? Zou het helend voor je werken? Is het meer voor jezelf of juist om anderen een hart onder de riem te steken? Een hoop vragen die zo even bij me naar boven komen, misschien dat het beantwoorden van bepaalde vragen je meer inzicht kan geven over de keuze die je wilt maken en de bijbehorende motivatie? 

Heb je het al met andere mensen in je omgeving besproken? Om uit te zoeken wat voor jou prettig is, je motivatie is? 

Heel veel succes ik elk geval, ongeacht welke keuze je gaat maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Goed dat je er zo goed over nadenkt!

Ik denk ook dat het waardevol kán zijn voor jezelf en anderen. 

De vraag die denk ik het belangrijkste(?) is, is of het op enige manier schade kan brengen aan jezelf of je omgeving. Voor dit moment, maar ook in de toekomst.

Kwetsbaar is het inderdaad wel, zo'n stap.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

√ó

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.