Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Tasha

Ik heb nog niet helemaal door hoe het forum in elkaar zit, maar zou graag iets willen vragen. Ik heb voor mezelf een eetlijst gemaakt waar ik binnenkort mee wil gaan starten. Mag ik deze hier voorleggen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Dat mag zeker. De enige 'regel' is dat onvolwaardige lijstjes in een spoiler geplaatst moeten worden. Je kan een spoiler aanmaken door op het icoontje van een oogje te klikken. Dat staat boven het vak waarin je typt, naast de smileys.

Spoiler

Dan krijg je dit.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tasha

Fijn, dankje! Ik denk niet dat het een onvolwaardige lijst is, maar voor de zekerheid plaats ik het in een spoiler

Spoiler

Ontbijt: 1,5  boterham met kaas, cappuccino

Tussendoor: 1 banaan 

Lunch: 3 boterhammen met beleg (variabel), 1 beker karnemelk

Tussendoor: koffie, koekje, banaan

Avondeten: volwaardige maaltijd

Tussendoor: 75 gr cashewnoten 

Het is om mee te beginnen en de en structuur weer terug te krijgen. De rest komt later.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Goede structuur inderdaad! Zoals het er nu staat is het nét niet volwaardig (uitgaand van de minimumhoeveelheden; een individu kan natuurlijk meer nodig blijken te hebben). 

Vanwaar die halve boterham bij het ontbijt? Met 2 boterhammen zou je ontbijt volwaardig zijn (wel nog echt het minimum). En waarom kies je voor 2 bananen ipv iets meer variatie qua fruit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tasha

Fijn, dankje! Ik denk niet dat het een onvolwaardige lijst is, maar voor de zekerheid plaats ik het in een spoiler

Spoiler

Ontbijt: 1,5  boterhan met kaas, cappuccino

Tussendoor: 1 banaan 

Lunch: 3 boterhammen met beleg (variabel (

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tasha

Ik bedoel anderhalve boterham. Dat is nu even max haalbaar.

Banaan kies ik omdat keuzevrijheid nu even niet werkt bij mij. Dan kies ik het kleinste stuk fruit wat er is.Ik ga echt mn best doen. Zal op wilskracht moeten,  want trek heb ik totaal niet :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

Ik vind het best een goede basislijst als je je daar aan kunt houden ben je in mijn ogen heel goed bezig.

En het zijn allemaal gewone doorsnee produkten die je eet en goed verdeeld over de dag.

Mijn lijst die ik met de diëtiste heb samengesteld is niet veel anders.

Maar het ligt er ook aan of je veel beweegt en sport en hoeveel je lichaam nodig heeft maar dat zal de tijd uitwijzen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
3 uur geleden zei Tasha:

Ik bedoel anderhalve boterham. Dat is nu even max haalbaar.

Banaan kies ik omdat keuzevrijheid nu even niet werkt bij mij. Dan kies ik het kleinste stuk fruit wat er is.Ik ga echt mn best doen. Zal op wilskracht moeten,  want trek heb ik totaal niet :(

Ja dat snap ik. Ik bedoelde eigenlijk, waarom 1.5 ipv 2 hele boterhammen.

Het is een prima lijst om mee te beginnen. Je zult vanzelf merken of dit voldoende is voor jou of niet. Hopelijk komt hiermee je natuurlijke honger- en verzadigingsgevoel ook weer een beetje terug!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maritana

Drink je er verder nog wat bij, naast de cappuccino, melk en koffie? In ieder geval goed van je dat je je lijstje voorlegt!😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tasha
25 minuten geleden zei Jessie:

Ja dat snap ik. Ik bedoelde eigenlijk, waarom 1.5 ipv 2 hele boterhammen.

Het is een prima lijst om mee te beginnen. Je zult vanzelf merken of dit voldoende is voor jou of niet. Hopelijk komt hiermee je natuurlijke honger- en verzadigingsgevoel ook weer een beetje terug!

Dankje! Ik ga mn best doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tasha
6 minuten geleden zei Maritana:

Drink je er verder nog wat bij, naast de cappuccino, melk en koffie? In ieder geval goed van je dat je je lijstje voorlegt!😊

Ja hoor, maar verder drink ik water. Dank voor jullie steun!

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.