Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

PeggyV

Hee allemaal,

Het is inmiddels een klein halfjaartje geleden dat ik in de ziektewet terecht kwam omdat ik voor mijn herstel koos. Echter heb ik er de laatste tijd heel veel moeite mee om mijn tijd 'nuttig' in te vullen. Zo nu en dan werk ik aan mijn cursus Engels of schrijf ik een artikeltje voor mijn blog, maar ik ben in mijn hoofd zó druk dat er geen ruimte is om andere dingen te verzinnen waar ik me mee bezig kan houden. Ik kon/mocht eindelijk gaan hardlopen maar door een blessure ben ik dat nu weer met de fysiotherapie aan het opbouwen waardoor ik maar 10 minuutjes per dag op de loopband mag wandelen. Uit het hardlopen haalde ik mijn voldoening en ik kon er helemaal door ontspannen, maar dat valt dus weg. Ik wil eigenlijk ook heel graag actiever met mijn herstel bezig zijn en zou dat op het gebied van schrijven willen doen, maar mijn hoofd is zo chaotisch dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Weten jullie misschien hoe ik dit overzichtelijk kan indelen? Of hebben jullie andere ideeën om mijn tijd in te kunnen vullen? Ik kan er echt van in paniek raken als ik niet weet wat ik moet doen, letterlijk en figuurlijk 😟

Liefs, Peggy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS

Hoi Peggy,

klinkt goed dat je hard aan je herstel werkt!

je schrijft, ik wil graag schrijven maar het is chaotisch, ik weet niet waar ik moet beginnen..

ik raak nieuwsgierig naar “wat maakt het dat je het al gaat veroordelen” dat het al chaotisch zou zijn?

heb je al eens een vel papier gepakt en gewoon begonnen met het op papier “gooien/droppen” van de chaos?

ook al staat dat nog allemaal door elkaar ... het is misschien een begin om dat verder uit te werken? 

Schrijf je vaker verhalen, digi? Of schrijf je echt met een pen en schrijflijnen? 

Wie weet Kun je wat dingetjes uitproberen om jouw stijl te ontdekken en vorm te geven..

tot slot, waar zou jij staan over bijv 10 jaar als alles mogelijk is? Wat wil en hoop jij te bereiken? 

Geen idee of je iets hiermee kunt, maar ben benieuwd of je zelf ook nog wat ideetjes hebt!

succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Het lijkt mij ook erg moeilijk om geen dagindeling te hebben. Jezelf heel de dag bezighouden is zwaar! 

Omdat je hoofd zo chaotisch is, zou ik het schrijven misschien niet direct starten, maar eerst beginnen met iets beeldends. Bv een collage maken, of een mindmap, of iets tekenen wat de chaos in je koppie enigszins weergeeft. En ik zou daar een beperkte tijd voor inplannen, bv. elke dag een kwartier. Daar moet je in mijn optiek iig zeker niet heel je dag mee proberen te vullen. Je kan het natuurlijk wel opbouwen als je het eenmaal een tijdje doet.

Je haalde veel uit het hardlopen. Waar zat hem dat in? Idealiter kijken we welke eigenschappen het hardlopen heeft, waardoor dat zo fijn voor je was, en proberen we een andere activiteit te bedenken met dezelfde, of vergelijkbare, eigenschappen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.