Spring naar bijdragen
Marlin

Hoe overleef ik de zomer?

Aanbevolen berichten

Marlin

Uit de poll op het forum blijkt dat de zomer een seizoen is waar de meeste van jullie tegenop zien. We hebben onze diëtiste gevraagd een aantal tips op te stellen, zodat de zomer meer ontspannen wordt. Daarnaast organiseren we bij Human Concern speciaal voor onze cliënten 'Hoe overleef ik de zomer?'-workshops. Ben je bij ons in behandeling en heb je interesse? Geef je dan op bij de office van jouw behandellocatie.

Lieve groet,

Marlin

Hoe overleef ik de zomer.jpg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Theo

Dit zijn meer hoe-overleef-ik-de-vakantie dan hoe-overleef-ik-de-zomer tips.... Voor die laatste zijn tips denk ik ook wel welkom (hoe ga je om met vakantie van therapeut? hoe ga je om met zonnig weer en kleding? etc.) Lang niet iedereen kan/gaat op vakantie, maar heeft het wel moeilijk met de zomer.

Wel leuk dat Human Concern zulke zomer workshops organiseert!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik vond destijds het wegvallen van vaste daginvulling/structuur het lastigst aan de zomer(vakantie). En ik vond het moeilijk dat je met zomerse kleding automatisch zoveel zichtbaarder bent. In de winter kan je nog wegduiken in een dikke sjaal en/of een muts opzetten. Als je dat hartje zomer doet val je toch enigszins uit de toon 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Ja meer zichtbaar, zomerkleding, warmte, daar heb ik moeite mee! Triggerend.

Vanwege littekens lange mouwen, niet zwemmen terwijl dat korte mouwen/hemdjes etc fijn zou zijn als het erg warm is. En me vrij voelen om ook een verkoelende duik te nemen evenzo!

Dagstructuur moet ik nu zelf ook organiseren dus dat blijft voor mij gelijk. 

Vakantie hulpverleners, ja dat vind ik Super naar...... 

Ik kan wel echt genieten van de zon! Niet te warm. En lekker buiten wat bezig zijn. In mn tuintje. Fietsen wandelen. Vind het ook fijn samen met iemand buiten te zijn. Dat organiseren voor mezelf vind ik lastig. Soms neem ik wel initiatief. Maar blijf dat toch spannend vinden ofzo. Bang geen fijn gezelschap te zijn, bang op dat moment niet genoeg energie te hebben enz. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tasha

3 weken zonder weegschaal...dat is voor mij het moeilijkste :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maritte
9 uur geleden zei Tasha:

3 weken zonder weegschaal...dat is voor mij het moeilijkste :(

Heel herkenbaar Tasha. Ik vond dat tijdens mijn eetstoornis ook heel moeilijk. Maar je gaat de uitdaging van drie weken zonder weegschaal wel aan als ik je bericht zo lees. Wat knap van je!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tasha

Dankje. Ik voel me niet knap hoor😞. Ik ben bang dat ik helemaal niet durf te eten als ik niet kan checken hoeveel ik weeg. Aan de andere kant heb ik mezelf voorgenomen om het los te laten en meer te gaan genieten van lekkere dingen en extra's. Als voorbereiding daarop eet ik nu alvast nog minder. Zo krom allemaal:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.