Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

PeggyV

Hee allemaal,

Ik vroeg me af of iemand van jullie 'ervaring' heeft met TIP-dagen (in Tilburg)? Zo ja, hoe ervaar je dit en wat wordt er allemaal gedaan? Ik weet wat het inhoud en moet nu voor mezelf (en mijn therapeute) de keuze maken of ik dit wil toevoegen aan mijn therapie, en ik wil het graag proberen maar vind het wel fijn om me er een beetje op voor te kunnen bereiden en de ervaringen van anderen te horen/lezen.

Heel veel liefs,

Peggy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marloes97

Ik volg de TIP dagen.

nog niet lang maar tot nu toe onwijs positief! Het is voornamelijk gericht op doelen. Zowel het opstellen van doelen als het uitvoeren ervan. Vooral heel veel doen doen en doen. Angsten aangaan en daarin open zijn naar de groep. Heel eng maar ook zo helpend als je een schop onder je kont nodig hebt (zoals ik soms 🙈) maar ook juist voor motivatie en steun! Succes met je keuze :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Liferider
9 uur geleden zei Marloes97:

Het is voornamelijk gericht op doelen. Zowel het opstellen van doelen als het uitvoeren ervan. Vooral heel veel doen doen en doen. 

Wat voor doelen bedoel je? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marloes97

@Liferider bij ons in de groep is het in de ochtend gericht op het opstellen van een realistisch eetdoel voor de komende 2 weken en de middag voor een overig gebied (lichaamsbeeld, emotieregulatie, hobbys enz). 

En soms stel je ook een specifiek doel voor die dag zelf (dus bv dat je jezelf gaat uitdagen bij de lunch of meer gaat delen)

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hope12

Wat @Marloes97 zegt klopt allemaal precies. Dit is wel ongeveer wat de TIP-dag inhoudt. Je gaat uitdagingen aan en stelt doelen waar je thuis verder mee aan de slag gaat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Hoi, worden deze TIP-dagen georganiseerd vanuit HC? 
En zijn ze overal in het land daar waar HC zit? 

Groetjes,

Seolenna

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Hoi @Seolenna,

De TIP-dagen worden inderdaad door HC georganiseerd en volgens mij ook op iedere locatie, dat zou je eventueel bij de office van de desbetreffende locatie kunnen navragen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie

Volgens mij zijn deze TIP-dagen alleen voor mensen die al bij HC in behandeling zijn, of die meegeweest zijn naar Beleef.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

@Jillie Dat klopt inderdaad. Na Be-leef is het verplicht, bij alleen ambulante therapie is het een vrijwillige keuze.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie
8 minuten geleden zei PeggyV:

bij alleen ambulante therapie is het een vrijwillige keuze

En volgens mij dan nog alleen in bepaalde gevallen. Niet elke cliënt krijgt dat standaard aangeboden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Liferider
14 uur geleden zei Jillie:

En volgens mij dan nog alleen in bepaalde gevallen. Niet elke cliënt krijgt dat standaard aangeboden.

Klopt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.