Spring naar bijdragen
Marlin

Nieuwe ervaringsdeskundige: Maritte!

Aanbevolen berichten

Marlin

Hoi allemaal, 

Sinds vandaag hebben we er een nieuwe Ervaringsdeskundige bij! Ik ben blij dat ik @Maritteals nieuwe Ervaringsdeskundige aan het Ikookvanmij team mag toevoegen. Maritte heeft al een weekje meegelezen en jullie zullen ongetwijfeld snel kennis met haar maken. Welkom bij het team Maritte! 

Ze zal onder dit bericht zichzelf uitgebreid voorstellen en laten weten wat ze voor jullie kan betekenen!

Veel plezier en succes Maritte!

Liefs,
Marlin

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Van harte welkom @Maritte succes met je werkzaamheden voor IOVM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
flowi

Hartelijk welkom @Maritte , fijn dat je er bent 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Welkom!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS

Welkom! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maritte

Hoi,

Dank jullie wel allemaal:) Fijn dat ik mag starten als ervaringsdeskundige op dit forum, ik hoop een zinvolle bijdrage te kunnen leveren.

Ik ben dus Maritte, 29 jaar en woon samen met mijn vriend Dennis en onze kat Gipsy. Ik ben nu zo'n zeven jaar hersteld van de eetstoornis Anorexia, na in klinische- en vervolgens deeltijdbehandeling te zijn geweest. Ondanks dat het een hele zware tijd was ben ik heel blij dat ik toentertijd de stap gezet heb om in behandeling te gaan, want daardoor heb ik de controle op mijn leven teruggekregen en voelde ik me weer veel gelukkiger. De eetstoornis heeft me een poos het gevoel gegeven dat ik controle had, iets waar ik op dat moment erg behoefte aan had. Door persoonlijke omstandigheden had ik namelijk het gevoel de grip op het leven kwijt te zijn en daar kon ik moeilijk mee omgaan. Hoe meer ik herstelde van mijn eetstoornis, hoe meer ik merkte dat de eetstoornis eigenlijk degene was die controle had op alles en dat ik mijn leven daardoor niet meer kon leven zoals ik dat eigenlijk wilde. Dat besef zorgde voor extra motivatie om weer volledig beter te worden; er was nog zoveel in het leven dat ik wilde doen en meemaken, de eetstoornis maakte dit heel moeilijk. Nu, alweer zeven jaar later ziet mijn leven er heel anders uit dan toen. Ik ben op dit moment bezig met de masteropleiding positieve psychologie en technologie aan de universiteit van Twente. Eind januari hoop ik klaar te zijn en als psycholoog aan het werk te kunnen. Human Concern is een organisatie die mij heel erg aanspreekt en toen ik zag dat ik middels dit forum mogelijk wat kon betekenen voor de organisatie en voor mensen met een eetstoornis heb ik direct Marlin een e-mail gestuurd. Als psycholoog kan ik nog niet aan de slag, maar ik ben heel blij dat ik wel een bijdrage mag gaan leveren op dit forum als ervaringsdeskundige. Ik voel heel erg de behoefte om mensen die kampen met een eetstoornis te helpen, omdat ik ervaren heb dat het mogelijk is een eetstoornis te verslaan en daardoor weer zelf richting aan je leven te kunnen geven. Dit heeft mij een stuk gelukkiger met mijn leven en met mijzelf gemaakt. Dat gun ik anderen ook.

Op het forum verwacht ik voornamelijk in de avonduren actief te zijn, i.v.m. mijn studie overdag. Ik sta open voor alle vragen, het bespreken van twijfels, het luchten van je hart, maar ook zeker voor positieve gebeurtenissen en succes ervaringen. Naast de moeilijkheden die we meemaken en die we ervaren, vergeten we soms zo makkelijk dat er ook nog positieve dingen gebeuren. Dit zijn juist de dingen die kracht geven en die motiveren om te werken aan de dingen die je in het leven wilt bereiken.

Dat was in het kort wel zo'n beetje mijn verhaal. Ik ben ook heel benieuwd wie jullie allemaal zijn. In de loop van de tijd zullen we elkaar vast beter leren kennen:)

Liefs,

Maritte

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Liferider

Welkom!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lace

Welkom hier!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
friesmeisje

Welkom

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.