Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Carin

Lieve lotgenoten,

Ik heb al jaren (30 jaar) een eetprobleem. Purgerend anorexia met eetbuien. Naast het eetprobleem heb ik een bipolaire stoornis (manische depressie) Ik zit ook vaak erg in de knoop met mezelf.

Op dit moment is het extreem. Mijn hele dag wordt beheerst door tellen van callorieën, wel of niet eten.

Ik probeer meer te eten om in gewicht aan te komen door callorieën te verhogen maar dit is een hele opgave. Ik krabbel telkens terug met de aantal callorieën. Ook heb ik last van eetbuien met als gevolg dat ik de volgende dagen ga compenseren met callorieën en sporten. Zo schiet het dus niet op. 

Bij mij gaat het vooral om controle. Ik wil graag hulp want alleen is het een hele strijd. Ik heb een aantal gecompliseerde trauma's waar ik last van heb en daardoor als coping eetstoornis heb ontwikkeld. Ik kan niet over mijn trauma's praten.  Ik moet de deksel erop houden anders ga ik mezelf verliezen en komt het niet goed. Dit ook op advies van mijn hulpverleners.

Hoe kan ik aan mijn eetprobleem werken zonder te praten over de oorzaak van mijn eetprobleem. Mijn psychiater heeft een dieetiste aangeboden maar als het onderliggende probleem niet wordt opgelost heeft het dan wel zin?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Welkom!

Wat zit je in een lastige spagaat met de wisselwerking tussen je trauma's en je eetstoornis als coping. Kan me voorstellen dat je dan weinig heil ziet in bv een diëtiste. Hoe zien je hulpverleners voor zich dat je met je eetstoornis aan de slag zou kunnen zonder over het achterliggende te praten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Dank je Jessie,

Ik vind het moeilijk om hulp te vragen. Ik voel me dan een zeur en last. Ik weet dat ik het niet ben maar de stem van verleden is hardnekkig. Nadat mijn psychiater hulp heeft aangeboden om naar een dieetiste   te gaan die ervaring heeft met eetprobleem heb ik gezegt dat ik zelf wil doen. Ik moet nu toegeven dat ik het alleen niet red, alleen en ik voel weerstand om hulp te vragen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DeniseS

Hoi Carin,

Als ik jouw verhaal zo lees denk ik wel dat een diëtiste met ervaring in eetstoornissen je zou kunnen helpen. Dit zal waarschijnlijk niet leiden tot herstel (want daar is inderdaad het werken aan de onderliggende problematiek voor nodig) maar het kan wel leiden tot verbeteringen en wat steun zodat je het minder alleen hoeft te doen. 

Als je dit zo hoort, zou het je dan iets lijken?

Vriendelijke groet,

Denise Schneider

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Hallo Denise,

Dank voor je reactie....

Als je het zo zegt dat klinkt het wel goed... Zo had ik het niet gezien

Dat is iets om over na te denken.

Ik zal veel moed moeten verzamelen om mijn veilige haven te verlaten en iemand er mee betrekken.

Gr. Carin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Welkom Carin

Je kan het proberen, helpt het je niet kun je altijd weer je keuzes herzien!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Van harte welkom! Ik sluit me aan bij het bovenstaande.

Sterkte!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Dank jullie wel 🌹

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Yvn

Hoi Carin,

Wat @DeniseS zegt. Je draagt een hele grote last mee op je schouders. Als je met een dietiste aan de slag zou gaan, wordt die last misschien een heel klein beetje kleiner. Volgens mij kun jij alle verlichting gebruiken die mogelijk is. Heel veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Dank je Yvn...🌼

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.