Spring naar bijdragen
Carin

Voeding om aan te komen

Aanbevolen berichten

Carin

Omdat ik ondergewicht heb moet/wil ik aankomen. Ik wil dat met gezonde voeding doen maar vind het moeilijk om genoeg extra callorieën ermee binnen te krijgen.

 

Ik eet:

Ochtend 2 boterhammen met jam

 

Lunch en middag snack: 75 gram volle kwark, 75 gram magere kwark (alleen volle vind ik niet lekker) 15 gram noten, 15 gram cocos, banaan  en 30 gram havermout.

 

Diner rond de 5 a 600 callorieën 

 

Avond snack: 75 gram volle en 75 gram magere kwark.

 

Tussen door 2x 200ml appelsientje sinasappelsap.

 

Zoetigheid zoals snoep en koek is lastig, ik krijg er een giga eetbui van.  (Suikerverslaving) chocomelk en advocado lust ik niet.

 

Hebben jullie nog meer tips wat ik kan eten om op een gezonde manier extra callorieën binnen te krijgen?

 

Alvast bedankt....

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
#Freedom

Misschien ipv jam wat calorierijker beleg op brood? Pindakaas of kaas bijvoorbeeld? Lekker glaasje sinaasappelsap bij je ontbijt ipv als tussendoortje? Dan kun je tussendoor bijvoorbeeld nog een boterham nemen, of een belegde cracker oid? En je kan je portie havermout 's middags wellicht verdubbelen? 30 gram is namelijk niet zo heel veel, zeker niet voor een lunch. En met avondeten kan je kiezen voor wat calorierijkere dingen, bijvoorbeeld vette vis, wat super gezond is, en extra olijfolie of sausjes toevoegen aan je maaltijd? 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
powerlessgirl

Ik zou sowieso je tussendoortje  uitbreiden.  Zou evt wat kwark met fruit en muesli een tussendoortje voor je zijn of zelf iets van smoothie maken met yoghurt/fruit/havermout.. ? drinkt makkelijk weg en is wel een voedzamer td dan een sapje . Eventueel noten is ook een goed en voedzaam td met gezonde eiwitten en vetten.

 

Veel succes. Misschien evt een diëtist inschakelen? Of ben je al onder begeleiding? 

 

Liefs

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Freedom geeft al heel wat goede tips. Wat vind je van hummus of gekookt ei als broodbeleg?

 

Het valt me op dat je je lunch en middagtussendoortje combineert, terwijl het al met al eigenlijk gewoon een lunch is. Door daadwerkelijk een middagtd in te plannen zul je automatisch meer kcal binnenkrijgen.

 

Een avondmaaltijd van 500-600 kcal is overigens vrij mager. Wat eet je dan precies?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

  Dank voor jullie tips..

 

@freesom

Vind 30 gram havermout al zoveel maar ik neem je tip mee en ga het verhogen.

 

@powerlessgirl

Tussendoortjes uitbreiden zal een winst zijn maar pffff vind wat ik nu eet al veel, gevoel dat ik niet anders doe dan eten.

 

Het kwark met banaan doe ik eerst door de blender om een shake te maken waarna ik het met  noten en havermout aanvul.

 

Eet ik dan zo weinig, dat lunch en middag tussendoortje te samen voldoet aan alleen lunch? 

 

Mijn psychiater heeft aangeboden een dieetiste in te schakelen maar heb gezegt het eerst zelf te willen doen. Valt best wel tegen en met hulp zou het makkelijker voor mij kunnen worden. De vraag naar hulp van een dieetiste is nog even een dingetje, het voelt veiliger om het bij/voor mezelf te houden. Hulp via deze site ben ik blij mee en wellicht maakt het de stap naar een dieetiste wat makkelijker.

 

 

@Jessie

Gekookt eitje nam ik tijdens mijn afvallen wel, ik zal het nu natuurlijk er gewoon weer bij kunnen voegen.

 

Is mijn beeld in aantal callorieën dan zo "verkeerd"? Ik vind 5 a 600 callorieën al zoveel. Ik eet alles op aardappel na. Met het nemen van extra vetten om vlees in te bakken voel ik nog veel weerstand en afkeer.

 

Als ik jullie tips lees is de winst te behalen om vooral nog vaker te eten....

 

 

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

@PeggyV

Dank je...🌸

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
18 minuten geleden zei Carin:

Eet ik dan zo weinig, dat lunch en middag tussendoortje te samen voldoet aan alleen lunch?

Ik denk dat je nog niet helemaal een reëel beeld hebt van wat normale hoeveelheden zijn, inderdaad. Vergelijk je lunch+middagsnack eens met je avondsnack, bijvoorbeeld. Je avondsnack is die 150 gr kwark. Als je diezelfde 150 gr kwark van je lunch wegstreept, houd je alleen een handje noten, een beetje kokos, een halve portie havermout en een stuk fruit over. Met de kwark erbij is dat een prima lunch, maar ik snap echt niet waarom het óók meteen je middagtd is. Het hele idee van een td is juist dat het een apart eetmoment is, tussen twee hoofdmaaltijden in.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

@PeggyV

Dank je...🌸

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

@Jessie

 

Middag eten en tussendoortje zijn hetzelfde omdat ik vond dat daar de meeste callorieën (616) in te behalen zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Maar als je wat je nu neemt als lunch houdt en later nog een ander tussendoortje/snack inplant, kom je toch op meer calorieën uit?

 

Door het samen te voegen mis je juist voeding.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin
Geplaatst (bewerkt)

Heb het idee wat er wen communicatie misverstand is.

 

Voor lunch neem ik 300 gram kwark, 15 gram noten, 15 gram cocos, banaan en 30 gram havermout. 616

 Met 20 gram extra havermout op jullie advies 690 callorieën 

 

Middag tussendoortje eet ik hetzelfde als lunch; 300 gram kwark,

15 gram noten, 15 gram cocos, banaan en 15 gram havermout. 616 callorieën 

 

Met een ander tussendoortje moet je flink eten wil je op 690 callorieën komen.

bewerkt door Carin

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Oooh! Inderdaad een misverstand. Maar nu snap ik het. Dan doe je het heel netjes, vind ik.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Thx

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Knap van je @Carin!

Heel veel succes, en laat vooral weten hoe het gaat als dat je steun biedt!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Tasha

Hoi Carin, ik vind dat je heel goed bezig bent zo! Wil je heel veel succes wensen hierbij. Zet hem op!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Dank jullie wel.... Waardeer jullie hulp zeer 🦋

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Tasha

Hoe gaat het nu? Lukt het om je aan je lijst te houden? En heb je al besloten of je nog extra hulp wilt via de diëtiste?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

@Thasa

Ik ben er niet aan toe om hulp te vragen. Deels vervloek ik mezelf dat ik het mezelf niet makkelijker maak. Wil het nog zelf proberen. Als ik hulp moet zoeken geeft het me een gevoel van falen en zwakte (verstandelijk weet ik dat deze gedachten niet juist zijn maar mijn gevoel gaat er niet in mee)

Ik probeer nu extra callorieën binnen te krijgen door als extra naast ontbijt, lunch en diner 2x een shake van volle yoghurt, dadels, havermout, banaan en pindakaas te nemen a 350 callorieën. 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Tasha

Ik vind het heel knap dat je het eten zo goed oppakt! Daarnaast gun ik het je ook dat je het wat minder alleen zou hoeven doen, iemand die met je meekijkt en je kan steunen. Wanneer zou je er wel aan toe zijn om meer hulp te vragen? Mij helpt het vaak om een deadline te stellen: bijv: ik mag het twee weken zelf proberen en als het dan niet beter gaat, moet ik hulp zoeken.Sterkte in ieder geval!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Dank Tasha.... 🌼

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.