Spring naar bijdragen
MJ1995

BED of BN?

Aanbevolen berichten

MJ1995

hoi, 

ik twijfel heel erg over of en wat ik heb. 

ik twijfel of ik BED of BN heb. 

ik heb namelijk veel vreetbuien en kots het daarna weer allemaal uit. 

ik wil graag weten of en zo ja wat ik heb zodat ik eraan kan werken. 

ik durf er niet goed met andere over te praten.

als ik er wel over probeer te praten dan zeggen de andere dat ik me niet moet aanstellen en gewoon moet doen. 

hebben jullie dit ook dat je er niet over durft te praten?

ik loop wel bij de diëtiste maar dat is voor mijn lactose-intolerantie en heb het verder niet echt over de rest van het eten. 

ik heb 20 kilo zwaar overgewicht en dan ben ik nog te zwaar.

ik vind dit erg moeilijk maar weet niet goed wat ik eraan moet doen. 

ik heb het gevoel of ik nou wel of niet eet en wat ik eet of uitkots allemaal niks uitmaakt want kom toch steeds aan. 

hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee door kan gaan of wat ik moet doen om hier uit te komen??

groetjes MJ1995

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
spike

Hoi MJ1995.

Een diagnose stellen kan niet op een forum. Maar hoe het ook mag heten, het beinvloedt jouw dagelijks leven heel erg. Het staat je in de weg om met andere dingen bezig te zijn en belemmert je op veel fronten. Hopelijk vind je de moed om jezelf beter te gunnen en met evt. hulp eruit te komen. Sterkte gewenst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Als je de eetbuien compenseert wijst dat meer richting de kenmerken van BN dan BED, maar zoals Spike ook al zegt: een diagnose stellen kan idd niet via het internet. Dat kan alleen een arts of psycholoog. De precieze naam maakt ook niet zoveel uit; het gaat erom dat je er veel last van hebt en het dolgraag anders zou willen.

Hoe lang heb je al eetbuien? Gaat het je lukken om er zelf mee aan de slag te gaan of zou het ergens misschien ook wel opluchten als je er hulp bij kreeg?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MJ1995

Hoi Jessie 

Ik heb al jaren eetbuien maar wordt steeds erger. 

Het lukt mij niet om er zelf mee aan de slag te gaan dus wil wel hulp maar weet niet goed waar ik die kan vinden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Je huisarts is degene die je kan doorverwijzen naar de juiste hulp. Je kan een afspraak maken en dan uitleggen waar je tegenaan loopt. Hoe zou je dat vinden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MJ1995

Ik ga een afspraak maken met de huisarts zodat die mij verder kan helpen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
16 minuten geleden zei MJ1995:

Dapper! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hoi @MJ1995,

Wat goed dat je naar de huisarts gaat. Veel mensen schamen zich voor eetbuien en zoeken daarom geen hulp. Maar eetbuien gaan niet zomaar over, vaak heb je ze met een reden en het is goed om daar naar te gaan kijken. Veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

MJ1995;

Idem dito... Dapper van je, terwijl je zoveel weerstand voelt. Je gaat er goed aan doen. 

Sterkte💕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

Ik wil tegen je zeggen dat ik het heel knap vind dat je naar de huisarts wilt gaan hiermee. Wat Elske hierboven ookal zegt, er zit hoogstwaarschijnlijk iets achter waardoor je eetbuien in stand worden gehouden. Je wilt ze namelijk niet als je er zo over nadenkt . Dat wijst er wel op dat er wel degelijks iets is waar je mee aan de slag moet wil je dat de eetbuien verminderen.

En om ff te relativeren: Er zijn meer mensen die tegen dit probleem aanlopen. Je bent niet alleen en je hoeft je er zéker niet voor te schamen. Ik hoop dat jij een huisarts hebt die goed met jou mee kan denken en je de goede hulp kunt krijgen. Verder mag je hier op het forum schrijven wanneer je de behoefte daarvoor voelt. Voel je vooral vrij hierin! We denken graag met je mee

Liefs Miryanna

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Minke

Wat goed dat je hier om steun en raad vraagt en dat je de stap zet om naar een huisarts te gaan!

Groetjes Minke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna
Op 22-7-2018 om 11:48 zei MJ1995:

Hoi MJ1995,

Benieuwd hoe het met je is en of je een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts.

Groetjes, 

Seolenna

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MJ1995

hoi Seolenna, 

het gaat iets beter. het is wel nog heel moeilijk om te blijven eten en drinken en dan vooral om het ook binnen te houden. 

heb nu apps op mijn telefoon gezet die mij herinneren als ik iets moet eten. 

deze apps helpen mij wel als remainder om iets te eten. 

mijn huisarts is nog op vakantie maar zodra die terug is ga ik wel overleggen met hem wat ik ermee moet doen. 

lief dat je er naar vraagt hoe het gaat!!!

groetjes, MJ1995

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Hai MJ1995,

Ja, natuurlijk, belangrijk hoe het met jou gaat! Las jullie berichtjes hierboven vroeg het me dus af.

Super dat die apps je helpen. En goed dat je nog steeds een afspraak wilt maken met de huisarts. Ik hoop dat die jou verder kan helpen.

Zet hem op vandaag: eten en drinken en binnen houden! Schrijf je op het forum als je denkt vandaag iets van ons nodig te hebben om te zorgen dat deze dingen lukken?

Lieve groetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites