Spring naar bijdragen
Minke

geprobeerd te praten

Aanbevolen berichten

Minke

Hoi,

Donderdag had ik mijn laatste reguliere therapie dag voor de vakantie. Ik had een gesprek met mijn therapeute maar het is alleen even kort over het eten gegaan. Ze vroeg in de laatste minuut hoe het bij de diëtiste was gegaan. Ze vroeg niet hoe het met het eten was gegaan. Ze vroeg ook niet überhaupt hoe ik me voelde. Het gesprek ging alleen over hoe het de afgelopen week was gegaan met de dingen die er waren gebeurd in de week (ik doe naast mijn behandeling ook vrijwilligerswerk en ik zing). Ik was er zelf natuurlijk bij! Maar het lukte me zelf ook niet het onderwerp open te gooien. De week ervoor hadden we het er wel over en toen had ik ook wat op papier gezet. Toen zei ze, toen ik op het punt stond het voor te lezen, maar geëmotioneerd raakte, dat ik mezelf niet onder druk hoefde te zetten. En toen heb ik het niet gedaan. Het kon altijd later nog. Nu kwam ze daar niet op terug. Aan het einde van de sessie heb ik wel kunnen zeggen dat ik het niet zie zitten om na de vakantie weer een sessie te verliezen aan het hebben over wat ik allemaal heb meegemaakt in de vakantie in plaats van de tijd te nemen om stil te staan bij: hoe voel ik me nou eigenlijk?. Dus afgesproken dat ik haar schrijf over mijn belevenissen en dat naar haar mail, zodat we na de vakantie meteen contact kunnen maken over hoe het nu werkelijk is. Ik denk dat ik, door dit te zeggen, toch een signaal heb afgegeven. Ik vind het wel erg dat ik niet helemaal eerlijk kon zijn naar haar. Maar goed. Het is nu voorbij. Ik kan het niet meer terugdraaien.

In de vakantie bieden ze twee uur een open atelier aan. Daar ga ik wel gebruik van maken en ik ga naar een individuele beeldende afspraak. Het is wel met iemand die ik niet ken. Maar ik heb al wel haar hand geschud en ze lijkt me vriendelijk. 

Ik begin een beetje te begrijpen hoe de site werkt. Ik merk dat het me steunt hier te zijn. Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Minke

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Goed dat je initiatief hebt getoond om de volgende keer meer uit je sessie te halen! Geëmotioneerd raken hoeft zeker geen reden te zijn om te stoppen met wat je op dat moment wil vertellen. Mss is het een idee om heel concreet aan te geven wat je op zo'n moment van haar wilt? Mijn therapeute vroeg als ze zag dat ik geëmotioneerd raakte meestal wat er in mij geraakt werd en dat is een vraag die jij volgens mij ook graag zou bespreken.

Fijne vakantie alvast!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Hee Minke,  wat ontzettend herkenbaar dat het niet lukt ín het moment om aan te geven waar je het eigenlijk over wilt hebben of waar je juist niet de tijd voor wilt gebruiken tijdens een sessie! 

Jammer dat ze niet terug kwam op de keer dat je had geschreven. (Je kan misschien het ook laten lezen hè? doe ik soms ook). En je het zelf ook niet kon opbrengen. Ik snap dat zo.... pff..

Maar joh! Wat goed dat je nadien het er niet bij liet zitten en aan hebt gegeven wat je wensen zijn, wat je nodig hebt en graag wilt! Zo kom je verder!

Fijn dat er een open atelier is. En je er gebruik van wilt maken. 

Niks aan hè vakanties...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Hi Minke,

Wat knap dat je het onbekende aangaat, nu in de zin van een gesprek met iemand die je verder niet kent en enkel de hand hebt geschud. Dapper van jou! 

Wat maakte, tijdens het gesprek, dat je niet kon vertellen wat je wilde?
Waarom vind je het erg dat je niet eerlijk kon zijn? 
Zou je dit ook erg vinden als het ging om een ander, een vriendin, een kennis of iemand anders? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Minke
Op ‎28‎-‎7‎-‎2018 om 20:21 zei Seolenna:

Hi Minke,

Wat knap dat je het onbekende aangaat, nu in de zin van een gesprek met iemand die je verder niet kent en enkel de hand hebt geschud. Dapper van jou! 

Wat maakte, tijdens het gesprek, dat je niet kon vertellen wat je wilde?
Waarom vind je het erg dat je niet eerlijk kon zijn? 
Zou je dit ook erg vinden als het ging om een ander, een vriendin, een kennis of iemand anders? 

Hoi Seolenna

ik denk dat ik toch nog het vertrouwen mis in de ander. Evengoed vind ik het vervelend dat ik niet eerlijk kon zijn, maar ik begrijp het ook een beetje van mezelf. Als ik het had gekund had ik het gedaan. Ik ben inmiddels al iets milder voor mezelf. Maar ook tegen mensen die iets dichterbij staan vind ik het moeilijk. Maar er staan ook weinig mensen dichtbij. Mijn sociale wereld is niet heel erg groot.

Bedankt voor je reactie!

Groetjes Minke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Hey Minke, Fijn dat je zo'n uitgebreid antwoord schrijft. Vragen die in me opkomen zijn: welk vertrouwen denk jij te missen in 'de' ander? Wat houdt dat vertrouwen in, wat impliceert het? Dus met andere woorden: welk vertrouwen vind jij graag in de ander? En wie bedoel jij met 'de ander'? Waar ligt jouw angst? 
Zou je dit willen delen hier op het forum? En misschien dingen die naar boven komen, nu je dit leest? 
Groetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.