Spring naar bijdragen
Carin

Balen van mijn eetbui

Aanbevolen berichten

Carin

Moet het even kwijt... Ik baal van mijn eetbui en er daarna alles eruit gegooid te hebben... Het is lang geleden dat me dat is gebeurd, eruit gooien...ūüėě

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

Kun je terug kijken en een mogelijke aanleiding aanwijzen? Wat is er gebeurd en wat was de trigger? 

Was een eetbui ook lang geleden ? Of was dat het braken 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna
3 minuten geleden zei Carin:

Moet het even kwijt... Ik baal van mijn eetbui en er daarna alles eruit gegooid te hebben... Het is lang geleden dat me dat is gebeurd, eruit gooien...ūüėě

Helemaal goed dat je het hier even kwijt kunt en dat je dit doet! 
Wees je  compassievol voor jezelf; maak je het niet erger door erin te blijven hangen?
Waarom kwam de eetbui en waarom moest het er uit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Miryanna;

Ik heb vaker eetbuien maar braken is lang geleden... Ik denk dat ik vooral eet vanuit eenzaamheid. Eten staat voor geborgenheid en denk even niet aan hoe rot ik me voel. Dat is wat ik kan bedenken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Seolenna; Het moest eruit omdat ik bang ben controle over mijn gewicht te verliezen en ik voelde me vies was boos op mezelf omdat ik me keer op keer voorneem om me niet aan eetbui toe te geven en toch ervoor zwicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Ik voel me dan zwak

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna
12 minuten geleden zei Carin:

Miryanna;

Ik heb vaker eetbuien maar braken is lang geleden... Ik denk dat ik vooral eet vanuit eenzaamheid. Eten staat voor geborgenheid en denk even niet aan hoe rot ik me voel. Dat is wat ik kan bedenken...

Heb je mensen om je heen die je kunt contacten op een moment dat je een eetbui voelt aankomen? Eet je de rest van de dag voldoende? Ik probeer inzicht te krijgen in je situatie , voel je niet verplicht ze te beantwoorden hoor!

Ik snap je gedrag wel. Is eten op zo n moment ook een beetje je troost? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

HaI Carin,

Dat snap ik, daarom sport ik veel en ik vind het heel moeilijk om dat niet te doen. 

Boos zijn op jezelf, dat vind ik zo zonde... Beter lief zijn voor jezelf: begrijpen waarom het gebeurt, bedenken of je dit weer wilt of niet, kijken wat je nu en morgen anders kunt doen. Kijken hoe je jezelf kunt helpen zodat een eetbui en braken niet meer nodig is/zijn. Het is naar voor jezelf, en het is niets om boos te zijn op jezelf, daar help je jezelf in ieder geval niet mee, werk je eerder een nieuwe eetbui mee in de hand? Op een vriendin, zou je ook zo boos worden als ze weer een eetbui had en zou braken? Wat denk je, hoe zou je reageren?

Miryanna stelt een aantal goede vragen die je misschien wat kunnen helpen? 

Zet 'm op meis! Ik ben blij dat je hier schrijft en dat je er niet meer alleen mee blijft zitten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin
Zojuist zei Miryanna:

Heb je mensen om je heen die je kunt contacten op een moment dat je een eetbui voelt aankomen? Eet je de rest van de dag voldoende? Ik probeer inzicht te krijgen in je situatie , voel je niet verplicht ze te beantwoorden hoor!

Ik snap je gedrag wel. Is eten op zo n moment ook een beetje je troost? 

Ik heb geen vrienden en familie waar ik contact mee op kan nemen. Enige die ik heb is mijn man en die werkt in de horeca 's avonds. Ik schaam me er vreselijk voor, ik ben verdorie 43. Contact met hem opnemen is geen optie voor me.

Eten overdag gaat goed op het momemt en eet genoeg. Ik krijg meestal een eetbui nadat ik diner heb gehad.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin
3 minuten geleden zei Seolenna:

HaI Carin,

Dat snap ik, daarom sport ik veel en ik vind het heel moeilijk om dat niet te doen. 

Boos zijn op jezelf, dat vind ik zo zonde... Beter lief zijn voor jezelf: begrijpen waarom het gebeurt, bedenken of je dit weer wilt of niet, kijken wat je nu en morgen anders kunt doen. Kijken hoe je jezelf kunt helpen zodat een eetbui en braken niet meer nodig is/zijn. Het is naar voor jezelf, en het is niets om boos te zijn op jezelf, daar help je jezelf in ieder geval niet mee, werk je eerder een nieuwe eetbui mee in de hand? Op een vriendin, zou je ook zo boos worden als ze weer een eetbui had en zou braken? Wat denk je, hoe zou je reageren?

Miryanna stelt een aantal goede vragen die je misschien wat kunnen helpen? 

Zet 'm op meis! Ik ben blij dat je hier schrijft en dat je er niet meer alleen mee blijft zitten!

Dank je voor de lieve woorden. Ik sport 4x in de week als compensatie. Heb een fitbit gekocht zodat ik kan zien hoeveel ik verbrand heb en dan minder angstig ben om te eten zolang ik niet boven de verbrande callorie√ęn uit kom.

Ik kan mezelf zoiets moeilijk vergeven. Ik denk morgen weer een nieuwe dag, get over it maar mijn gevoel gaat er niet in mee...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

Zou het een optie voor je kunnen zijn (los van dit ) om contacten op te doen? Want het lijkt me inderdaad heel eenzaam om je zo alleen te voelen. Daar zou je op de lange termijn veel aan kunnen hebben. Opties als buurthuis, clubs etc. 

Heb je zelf een baan of iets van dagbesteding?

en voor de korte termijn kun je kijken naar wat je zou kunnen ondernemen op het moment dat er vaak eetbuien om de hoek komen. Als je ergens anders je focus hebt verklein je de kans op een evt. Eetbui.

heb je zelf idee√ęn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin
1 minuut geleden zei Miryanna:

Zou het een optie voor je kunnen zijn (los van dit ) om contacten op te doen? Want het lijkt me inderdaad heel eenzaam om je zo alleen te voelen. Daar zou je op de lange termijn veel aan kunnen hebben. Opties als buurthuis, clubs etc. 

Heb je zelf een baan of iets van dagbesteding?

en voor de korte termijn kun je kijken naar wat je zou kunnen ondernemen op het moment dat er vaak eetbuien om de hoek komen. Als je ergens anders je focus hebt verklein je de kans op een evt. Eetbui.

heb je zelf idee√ęn?

Ik ben erg onzeker van mezelf en contacten kosten me energie. Wegens mijn ziekte bipolair werk ik niet. Heb vrijwilligerswerk gedaan. Dit koste me meer dan het me goed deed. Ik heb heel veel rust nodig met zo min mogelijk prikkels. 

Drang naar eten is vaak zo heftig dat wat ik ook doe erdoor heen komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

@Carin Wat een lastige situatie zeg. Krijg jij hulp op dit moment? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin
Zojuist zei Miryanna:

@Carin Wat een lastige situatie zeg. Krijg jij hulp op dit moment? 

Ik heb hulp maar niet voor mijn eetstoornis. Ze weten het ook nog niet zo lang. Ik heb hulp voor een dieetiste afgeslagen. Ik wil het zelf doen maar het is verdomd moeilijk en eenzaam.

Het moeilijke eraan is dat ik niet over mijn trauma's kan praten wat volgens mij een belangrijk onderdeel is buj werken aan de eetstoornis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

@Carin eetproblemen zijn er niet voor niets, ook bij jou zitten er dingen achter waar je iets mee moet wil je van je eetbuien af komen. Lastig dat je er niet over kunt praten . Is dit omdat je de mensen daarvoor niet hebt? Of omdat jou dat zelf niet lukt? Ik gun je dit wel want erover praten werkt echt op langere termijn. Pas als het duidelijk in kaart is gebracht kun je in actie komen en het gaan verwerken. Een cirkel moet ergens doorbroken worden anders blijft het zoals het is. 

Eenzaamheid -> eten (eetbui) / braken -> schuldgevoel -> eenzaamheid -> eten (eetbui) / braken -> ..... 

En ergens zit trauma ook in de cirkel denk ik dan en wie weet wat nog meer. Durf je iemand in te lichten over je eetbuien? Man, huisarts, huidige hulpverlening misschien (weet niet waarvoor dat is) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Praten over je trauma's is, zoals je zelf weet, heel belangrijk. Ze zien, aangaan, verwerken, ze een plekje geven en leven in het hier en nu. Maar vergeet niet: je bent bezig met therapie, je gaat het aan en je schrijft! Super goed.
En 43, so what!? ik ben 35 en zit er midden in, nog steeds! Sommigen zijn 70 en zitten er midden in. Stop met oordelen: doe jezelf een lol;-)?! Echt, wees alsjeblieft lief voor jezelf, jij verdient dat.

Ik snap dat je zo'n 'teller' hebt gekocht. Ik snap dat je dan denkt wel te kunnen eten. Zelf gebruik ik het niet meer, had er ook eentje en vond het fantastisch. Nu weet ik dat de intentie waarom ik het had niet juist was en dat ik met het gebruik daarvan mijn eetstoornis meer kracht geef. 

Gautama Boeddha:
‚ÄúYou yourself, as much as anybody in the entire universe, deserve your love and affection.‚ÄĚ

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin
19 minuten geleden zei Miryanna:

@Carin  Lastig dat je er niet over kunt praten . Is dit omdat je de mensen daarvoor niet hebt? Of omdat jou dat zelf niet lukt?

Durf je iemand in te lichten over je eetbuien? Man, huisarts, huidige hulpverlening misschien (weet niet waarvoor dat is) 

Mijn trauma is een meervoudig en gecompliseerd. Ik probeer zoveel mogelijk de deksel erop te houden. Het is anders te heftig en ga ik omderuit. Ben ooit door verwezen naar het trauma centrum maar durfde het niet. Het is to much en zal eraan onderdoor gaan.

Ik heb een psychiater en psychiatrisch verpleegkundige omdat ik naast de trauma's een bipolaire stoornis heb (manisch depressie stoornis)

Mijn man en hulpverleners weten dat ik eetbuien en anorectisch ben. Hulp van dieetiste om op gewicht te komen heb ik afgeslagen. Ik wil het zelf doen en dat stuk is gelukt. Deel wat belangrijkste is, praten en verwerken van de trauma is tot op heden geen optie voor mij....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carin

Dank jullie wel.... Jullie woorden doen me heel veel ūüíē

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Veel sterkte op jouw pad Carin, heb vertrouwen in dat je meer aankunt dan je denkt:-) Crisis is nodig voor verandering.

Met liefde,

Seolenna

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

√ó

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.