Spring naar bijdragen
Minke

Hoe het gaat en de innerlijke criticus

Aanbevolen berichten

Minke

De vakantie is begonnen en het eten is gestabiliseerd. Ik ben niet afgevallen of aangekomen. Ik voelde gisteren alleen me zo moe, dat ik een gezonde maaltijd voor mezelf heb gemaakt. Een warme maaltijd was even geleden, dus dat voelde goed. Gestabiliseerd is misschien een groot woord, maar ik was de afgelopen weken alleen maar aan het afvallen en nu dus gestabiliseerd. Dat geeft me wel een gerust gevoel. 

Vanmiddag moet ik naar een therapeute die ik niet ken. Alleen van zien en een handje schudden. Ik zie er wel wat tegen op. Ik merk dat ik bij voorbaat al erg onzeker ben. En dat ik zelfs een beetje spijt heb van dat ik hier ja op heb gezegd. Ik weet geen eens waar ik het met haar over wil en kan hebben. Misschien moet ik daar nu even over gaan nadenken? Het is creatieve therapie. Sinds een aantal weken loop ik erg vast binnen de creatieve therapie. Er komt niks uit mijn handen. De innerlijke criticus overheerst. Ik heb hier erg veel last van. Kennen jullie dit?

Groetjes Minke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Mooi dat je gewicht nu niet verder daald, en dat je weer es een gezonde maaltijd voor jezelf had gemaakt! En dit allebei goed voelt..

Spannend, een nieuwe therapeut vanmiddag! 

Erg herkenbaar dat je volledig kan blokkeren door een kritische, negatieve stem. Dat is naar. Dus een uitdaging vanmiddag lijkt me, én een nieuwe therapeut en de ervaring dat je veelal overheerst wordt door je innerlijke criticus. Soms helpt het mij om dat uit te spreken en samen te kijken naar wat kan werken, zodat je met een goede ervaring naar huis kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Dat je door je innerlijke criticus vastloopt bij creatieve therapie kan ik me goed voorstellen. Ik zou dan denk ik ook last hebben van het idee dat het mooi "moet" zijn. Misschien is dat dan wel een mooi thema om iets mee te gaan doen? Ik zou iig zeker met je nieuwe therapeut bespreken dat je hier tegenaan loopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Hoe ging het met therapie @Minke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.