Spring naar bijdragen
annabelle

extreme honger herstel anorexia

Aanbevolen berichten

annabelle

hoi,

waar ik heel erg mee zit is dat ik nu herstellende ben van anorexia, met een enorme eetlijst. toch heb ik s'avonds nog honger en kan ik dan 7 nakd bars (dadelrepen) eten. is dit normaal? ik raak er erg gestresst van

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik herken dat wel! Je hebt waarschijnlijk langere tijd veel te weinig gegeten en als je dan weer een eetpatroon opbouwt kan je idd heel erg honger krijgen. Lukt het om jezelf toe te staan dan wat extra's te nemen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
annabelle

Het is lastig, omdat ik me daarna toch schuldig voel (door gedachten van: eerst had je anorexia en kon je het zo goed, nu wil je alles wat los en vast zit opeten). het moeilijkste vind ik om de volgende dag de eetlijst gewoon te volgen, omdat ik mezelf als het ware wil 'straffen' voor het feit dat ik me zo heb laten gaan. ik moet mezelf dan vertellen dat er gewoon bij hoort, dat mijn lichaam er echt om vraagt. 

ik vind het heel fijn om te horen dat jij het ook wel herkent, dat biedt steun

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Misschien helpt het om eens op te schrijven waarom je nu aan je eetpatroon wilt werken. Anorexia levert je natuurlijk iets op, vaak is dat bv een gevoel van controle en dat je ergens goed in bent, maar er zitten ook genoeg nadelen aan. Als het alleen maar voordelen waren, zou het een ander verhaal zijn :) Wat maakte dat jij nu toch voor herstel wilt gaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin

En zou het bijvoorbeeld helpen om je porties wat groter te maken overdag @annabelle? Misschien in overleg met de therapeut/diëtiste? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk 's avonds minder trek en sta je de volgende dag vol goede moed op om de eetlijst te volgen. Straf jezelf vooral niet lieve meid! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
annabelle

hi,

ja dat is een goed plan! ik ga vrijdag weer naar de diëtiste om dat voor te stellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin
Zojuist zei annabelle:

hi,

ja dat is een goed plan! ik ga vrijdag weer naar de diëtiste om dat voor te stellen.

Super! Dat geeft hopelijk veel rust voor jou! :) Succes vrijdag. Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SylviaVG

@annabelle en hoe gaat het nu? Heeft de dietiste je kunnen helpen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.