Spring naar bijdragen
IngeRvT

Een man met een eetstoornis? Cliënt Sjoerd vertelt zijn verhaal op onze website

Aanbevolen berichten

IngeRvT

Veel mensen beseffen niet dat ook mannen een eetstoornis kunnen krijgen, zelfs in deze moderne tijd is dit nog een groot taboe. Onze cliënt Sjoerd vertelt een open en eerlijk verhaal over zijn worsteling met zijn eetstoornis boulimia nervosa en zijn weg naar herstel. Juist omdat eetstoornissen vaker bij vrouwen voorkomen zijn wij extra trots dat Sjoerd zich zo kwetsbaar opstelt en zijn verhaal wil delen. Lees het verhaal op onze website: https://www.humanconcern.nl/ervaringen/persoonlijke-verhalen/ik-heb-geleerd-dat-kwetsbaarheid-ook-een-kracht-is

Wil je een bericht achterlaten voor Sjoerd? Laat hier een reactie achter of plaats een reactie op social media. ☺️ Sjoerd vindt het heel erg spannend om zijn verhaal te delen en hij vindt het heel fijn om te horen wat anderen van zijn verhaal vinden. 

Sjoerd Hoevens vertelt over zijn eetstoornis.jpg

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik had zijn verhaal al via Facebook voorbij zien komen. Super dat hij als man zijn verhaal durft te doen! Zulke verhalen zijn denk ik belangrijk voor bewustwording dat een eetstoornis iederéén kan overkomen en het niet altijd het stereotype 'tienermeisje met anorexia' is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

@Jessie leuk dat je een reactie achter laat. Fijn hè dat Sjoerd zijn verhaal durft te doen, ik denk ook dat het heel belangrijk is dat mannen hun verhaal doen. Het kan iedereen overkomen en niemand hoeft zich hiervoor te schamen! Hopelijk wordt er zo weer een stukje bewustwording gecreëerd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

Wat een verhaal! Ik vind het zo mooi dat je je verhaal hebt gedaan! Ik vind het echt heel dapper en ik denk dan ook dat je hiermee een voorbeeld bent voor velen

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nikki208

Mooi om te lezen wat Sjoerd bereikt heeft, op zoveel verschillende gebieden, door zich keer op keer kwetsbaar op te durven stellen. Erg inspirerend!  

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Liferider

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
flowi

Dapper dat je je verhaal zo openbaar deelt Sjoerd !  

Ik kan me nog herinneren dat je je hier op het forum aanmeldde en was toen blij (niet voor jou uiteraard) dat er dus nog meer mannen waren met een eetstoornis en daar ook voor uitkomen. Wat dat betreft zal dit zo openbaar delen van je ook een mooi voorbeeld voor velen zijn want die schaamte en eenzaamheid zal een ieder herkennen denk ik, erg knap dus.  

Ik vind dat je al mooie stappen hebt gezet en nog aan het zetten bent, en wens je dan ook niets anders dan succes in alles..

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Heel dapper Sjoerd dat je je verhaal hebt willen delen. Juist als man zijnde zo belangrijk, want er is vast veel meer stil verborgen leed.

Wat ben je al een eind gekomen!

Ik gun je dat je meer en meer vrij wordt van angst, en van het leven kan genieten. Alle goeds!

Liefs, Linsey 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SylviaVG

Hoi Sjoerd!

Wat goed om te lezen dat je ook trots op jezelf durft te zijn. Voor mij is dat heel herkenbaar, ik vond dat ook altijd erg moeilijk. 

Ik vind je heel dapper! En hoe fijn is het dat je je leven nu een 7 geeft. 

Ik wens je het allerbeste.

Groetjes, 

Sylvia 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Move

Wat een dapper verhaal, bedankt voor het delen!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.