Spring naar bijdragen
Bearpaw

Heb ik boulimia?

Aanbevolen berichten

Bearpaw

Hey 

Spoiler

ik overeet mij regelmatig zo 3 keer in de week en dan zit ik een hele nacht te eten en te spugen,

ik doe dit al lang zon 6 jaar maar vroeger was het minder. Heb ik boulimia? Ik maak me zorgen en weet niet wat ik moet doen. 

Bearpaw.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
zodi

Heey,

Ik ben natuurlijk geen psycholoog of dokter maar ik denk dat je het waarschijnlijk wel hebt ja. Het beste wat je kan doen is naar je huisarts gaan. Die zal je doorverwijzen naar een psycholoog en eventuele andere zorg. Ik begrijp het dat dit heel spannend kan zijn, maar dit is wel handig om te doen. 

Groetjes,

zodi

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
zodi

Ohja en ik denk dat je trouwens de term boulimia bedoeld ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Poeh, zes jaar is een lange tijd om zo met eten om te gaan, zeg. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!

Of je boulimia hebt kan alleen een arts/psycholoog vaststellen, maar het lijkt er op basis van wat je beschrijft iig wel op dat je aan de kenmerken voldoet.

Zou je hulp willen? Je huisarts is daarvoor het eerste aanspreekpunt. Die kan je doorverwijzen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Ook als je geen hulp zou willen zou ik je willen aanraden naar de huisarts te gaan. 6 jaar lang regelmatig braken kan ervoor zorgden dat je zoutbalans ernstig verstoord raakt en dat o.a. je hart kan gaan falen. Het is altijd goed dat te laten checken wat heel makkelijk kan dmv bloedonderzoek en een hartfilmpje. 

Sterkte ! X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SylviaVG

Hoi @Bearpaw, hoe gaat het nu met je? Heb je iets gehad aan bovenstaande berichtjes? 

We horen graag van je hoe het gaat 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.