Spring naar bijdragen

Aankomen door eetbuien

Mary
 Share

Aanbevolen berichten

@ladybug wat rot dat je momenteel zo in de greep van je ES zit :( Wat zou je ermee willen of kunnen? Wat je uiteindelijk wilt, is "geen eetbuien meer hebben", neem ik aan. Wat zou op dit moment een stapje in de richting van dat doel kunnen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jessie:

@ladybug wat rot dat je momenteel zo in de greep van je ES zit :( Wat zou je ermee willen of kunnen? Wat je uiteindelijk wilt, is "geen eetbuien meer hebben", neem ik aan. Wat zou op dit moment een stapje in de richting van dat doel kunnen zijn?

Ik ben momenteel in afwachting van een opname. Maar het is gewoon dat de eetbuien mij nog steeds rust brengen. En de nadelen zijn zo zwaar en zo veel en toch lukt het me niet om het te doorbreken. Ik ben daarin ook perfectionistisch en sta me soms niet toe dat ik onderuit ga waardoor ik in die cirkel blijf zitten

Douchen en praten met anderen heeft me er nu weer uit gehaald. Maar als ik er echt inzit,is het moeilijk om eruit te geraken.

Jullie nog tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei ladybug:

Douchen en praten met anderen heeft me er nu weer uit gehaald. Maar als ik er echt inzit,is het moeilijk om eruit te geraken.

Jullie nog tips?

Fijn dat dat het heeft kunnen doorbreken! Misschien kun je die twee dingen van tevoren al inplannen gedurende je dag? Bv aan een paar vriend(inn)en of familieleden te vragen jou op tijdstip x te bellen/appen?

Helpt het huis uit zijn je ook? Ik vond dat zelf altijd fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja deels wel of afleiding van vriendinnen zoals vanmiddag maar ik kan heel weinig met prikkels om momenteel.

Maar de eetbuien zijn vaak 's avonds en 's nachts. 

Het is inderdaad als een jengelende peuter. Ik heb hem heel de dag aan mijn been al. Ik heb gezien wat eronder zit.

En toch weet ik al dat het straks misloopt. Nu ja boodschappen doen met die jengelende peuter was niet slim maar ik kon niet anders.

Deed het wel met man maar dan nog. Het is dat uitstellen en vermijden dat moeilijk is.

Ik ben momenteel 25u eetbuivrij maar nu hé....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei ladybug:

Ik ben momenteel 25u eetbuivrij maar nu hé..

Soms is het al een overwinning om het nog 10 minuten uit te stellen. En misschien lukt het wel om zo klein te beginnen: als de drang op zijn hoogst is kijken of je nog 10 minuten kan uitstellen. Heb je zoiets al eens eerder geprobeerd? 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 months later...

Het is zooooooooo lastig! En mogelijk! Alles is veranderlijk, jij ook. Dit is heel vervelend en blijft niet. 25 minuten zonder eetbui, uitgesteld: geweldig! Wat deed het uitstellen met je? 
Zie trouwens dat het bericht lang geleden is, weet niet hoe ik erbij kwam. Maar ik heb wel een aantal tips, alsnog, wie weet heb je er wat aan...?

Tips:

- Regelmatig EN voldoende eten (het is een hel om te beginnen en moeilijk maar wow, het werkt als het aller- allerbeste!)

- Schrijven schrijven schrijven (al staat er 1000 keer hetzelfde: BOEIT NIET!) wat komt dat komt (20 min zonder pen van het papier te halen en doorschrijven)

- Yoga oefeningen (rekken, strekken, liggen op rug met benen omhoog tegen de muur)

- Tekenen / kleuren

- Opschrijven waarom je wel en waarom je niet zo een eetbui zal hebben

- Opschrijven wat er dwars zit en er NU iets aan doen (waarom wachten?)

- Accepteren dat je drang hebt, bewust zijn dat het voorbij gaat al voelt het absoluut niet zo

- Mindfulness oefeningen doen

- Douchen

- Naar buiten wandelen (zonder geld!), hardlopen, fietsen

- Muziek opzetten en meezingen (tekst op internet opzoeken en erbij houden)

- Dansen

- Iemand bellen / whatsappen

- Kaarsjes aan doen

- Opruimen

- Gezellige sfeer creëren

- Schrijven op het forum

-

-

-

-

-

• Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.