Spring naar bijdragen
Moedeloos

Moedeloos

Aanbevolen berichten

Moedeloos

Hallo allemaal,

Ik ben hier vanavond voor het eerst, en dat is niet zomaar.  Ik ben een jonge vrouw die al een aantal jaren met de eetstoornis Boulimia kampt. 

Vorig jaar augustus ben ik gestart bij een eetstoorniskliniek en kreeg hier individuele behandeling, 

het was hard werken en de behandeling heeft langer geduurd dan de bedoeling was maar uiteindelijk was er wel duidelijke vooruitgang.

In juni sloot ik de behandeling bij de kliniek af en ging ik verder met een psycholoog die ook affiniteit heeft met eetstoornissen. Maar waarom ben ik hier nu belandt?
Ik heb een enorme terugval, zit weer volledig in m'n eetbuienpatroon de afgelopen maand. Dit ook aangegeven bij m'n psycholoog, die gisternacht ook gemaild, 
maar nog geen reactie. Ik wil het niet meer zo. Ik heb een periode gehad van 17 weken dat ik eetbui vrij was, maar ik ben weer helemaal bij af.  Ik weet niet meer 
wat me moet gaan helpen, het lukt me gewoon niet om die eetbuien te doorbreken.

Wie heeft tips over wat ik het beste kan doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Wat vervelend dat je hier zo'n last van hebt, lijkt me ook erg frustrerend nadat je 17 weken eetbui vrij bent geweest, nadat je zo'n intensieve behandeling gehad hebt.

Je geeft ook aan dat je met je behandeling verder bent gegaan bij een psycholoog, klopt het dat je in die zin nog niet uitbehandeld was/bent?

Bij mij gaat het ook met ups and downs, soms gaat het goed met eten en soms zijn de eetbuien niet te stoppen, vaak wordt dit bij mij getriggerd door iets, waardoor ik teruggrijp op de ES die zo bekend voor mij is om met moeilijkheden om te gaan. De ES lijk ik dan "nodig" te hebben, tot grote frustratie van mijzelf, maar ik weet inmiddels ook dat het een signaal is. Ik heb niet altijd duidelijk wat de aanleiding is, maar samen met mijn therapeut onderzoek ik dit, om te kijken hoe ik hier mee om kan gaan zonder de ES in te zetten.

Zijn er bij jou de afgelopen tijd voor jou dingen geweest die de ES weer triggeren? In elk geval veel sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moedeloos

De behandeling was klaar, maar ik was nog zeker niet klaar met mezelf. Ze hebben me toen aangeraden om verder te gaan met een psycholoog. 

Een trigger kan nu al zijn als ik bijv. iets van voor mij 'verboden' voedsel heb gegeten. Ook daar ging het een tijdje geleden heel goed mee, maar daar is nu niks meer van over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Moedeloos wat rot dat je weer in die cyclus zit!

Qua triggers zou het nuttig kunnen zijn om eens verder te kijken dan puur het eten. Ik bedoel, kijken naar je leven in het algemeen. Is er in je leven of in jouw gevoel de afgelopen tijd iets gebeurd of omhoog gekomen wat een rol zou kunnen spelen in de terugkeer van je eetbuien?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moedeloos

Er speelt op het moment heel veel, te horen gekregen dat mn moeder een tumor in haar hoofd heeft en dat haar hart niet goed werkt.

Ik ben na ruim een jaar weer aan het integreren op werk. En ik was een relatie aan het opbouwen, maar zijn ex kwam weer ik beeld waardoor hij het allemaal niet meer wist dus het met mij gestopt heeft. 

Dus een rollercoaster, maar in die 17 weken lukte het me ook om met moeilijke situaties de eetbuien buiten de deur te houden, maar het is nu gewoon weer volledig mis. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ah, jeetje, wat rot allemaal :( Ik kan me voorstellen dat je het dan na een tijdje misschien gewoon niet meer op kan brengen om tegen de eetbuidrang in te gaan.

Hoe deed je dat in die 17 weken? Lukte het je toen om andere manieren toe te passen om met je gevoelens te dealen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moedeloos

Weet ik niet zo goed eerlijk gezegd, ik zat toen in de drive dat het met eten goed ging, en nu is die drive weer heel ver weg dus dan kom ik weer in die negatieve eetbuiendrive en weet ik nu niet meer hoe ik die weet de positieve kant op kan krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ikke100388

@Moedeloos 

wat naar om te lezen dat je je zo voelt.

kan me helemaal indenken dat je bang bent en je het gevoel hebt machteloos te staan.

de triggers kunnen inderdaad een hele duidelijke oorzaak zijn, op al die factoren heb jij geen CONTROLE, en op je eten wel. al heb je dat tijdens eetbuien weer niet.

wat vervelend van je moeder overigens.

en die jongen/man, als hij twijfelt is hij het niet waard!

wel knap van je dat je gelijk aan de bel hebt getrokken~!

helpt het misschien als je duidelijke porties voor jezelf maakt? een soort van dagplanning voor jezelf?

beter iets eten, dan vervallen in een eetbui

weet niet zo goed of je iets kunt met wat ik zeg want ik zit zelf in een vreselijke terugval :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Welkom hier @Moedeloos

Wat vervelend dat je weer een terugval hebt!

Ik hoop dat je hier wat steun kan krijgen (en tips) om er weer uit te komen.

Heel veel sterkte hiermee!

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moedeloos

Wat lieff deze reacties, vandaag bij mn moeder in tranen uitgebarst. Zo niets voor mij, maar kan gewoon niet meer. Zit er aan te denken om mn behandelaar van de kliniek in te schakelen.

Ben nu bezig in het boek "bevrijd jezelf van eetbuien & boulimia". Morgen naar de psycholoog, zie er nu al zo tegenop. 

Ook sterkte voor jullie die met dezelfde strijd kampen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ikke100388

Ik denk dat het een goede beslissing is om contact op te nemen met de kliniek. 

En wat fijn dat je hebt kunnen huilen bij je moeder. Hoop dat het iets oplucht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Hmpff....je hebt ook erg veel op je bordje liggen. Veel dingen waar je geen vat op hebt of gaat krijgen.

Daar waar het niet minder pijnlijk of minder moeilijk zal worden, zit het hem er vooral in hoe je hiermee gaat dealen, zonder destructief met jezelf om te gaan. Je hebt het al zwaar genoeg. 

Is het voor jou mogelijk om de dingen waar je tegenaan loopt te delen met anderen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n
1 uur geleden zei ikke100388:

Ik denk dat het een goede beslissing is om contact op te nemen met de kliniek

Ik ben het daar helemaal mee eens.

Je hebt erg veel te verwerken momenteel en dat hoef je echt niet allemaal alleen te doen!

Heel veel sterkte morgen bij de psycholoog. Waarom zie je daar zo tegenop? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moedeloos

Omdat ik constant faal en ik het heel moeilijk vind om uit te spreken. En omdat ik me schaam dat het me niet lukt om de eetbuien buiten de deur te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

@Moedeloos 

Dat kan ik me heel goed voorstellen ja! 

Ik hoop dat het je gaat lukken om die schaamte een beetje los te laten, is het een idee om dit ook te bespreken met je psycholoog zodat hij/zij je daarbij kan helpen? 

Hoe ging het vandaag? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hoi @Moedeloos,

Ik wil je eigenlijk gewoon even wat moed in spreken. Persoonlijk vind ik ruim een jaar behandeling niet heel lang. Het kost soms echt veel tijd om patronen te doorbreken en te begrijpen waarvoor je je eetstoornis inzet. Zo te lezen is er een hoop gebeurd in je leven de afgelopen tijd, een behoorlijke uitdaging om dan niet terug te vallen! Ik hoop dat je niet te streng bent voor jezelf en ook in je omgeving steun kunt vinden. Sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moedeloos

Daar sla je precies de spijker op z'n kop. Ik ben héél streng voor mezelf en boor mezelf dan lekker de grond in. Daarnaast vind ik het heel moeilijk om eigen detective te spelen waardoor het ontstaat. Als ik er niet aan denk, is het er niet. Maar zo werkt het niet dus zal tóch in mn eigen gedachtengang moeten duiken rondom zo'n eetbui. Pff bikkelen dit in combi met depressie. Maar fijn dat mensen hier zo lieff en begripvol reageren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Zet m op @Moedeloos je kan het 💪🏻

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ikke100388

Hoe gaat het nu met je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moedeloos

Wat lieff dat er naar gevraagd wordt, ik ben hard aan het knokken om de eetbuien buiten de deur te houden. Gisteren en vandaag tot nu toe de structuur kunnen behouden, ben al mn gedachtes uitgebreid aan het opschrijven. Hopelijk kan ik het vol houden en trekt de sombere stemming ook snel bij.

Dankjewel voor jullie medeleven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Wat goed dat je zo hard aan het knokken bent zeg! 👍🏻

Hou vol he, je kan het! 

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ikke100388

Goed bezig! :)

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.