Spring naar bijdragen
PeggyV

Blog/Instagram/Youtube

Aanbevolen berichten

PeggyV

Hee allemaal! 🌷

In 2016 ben ik begonnen met mijn blog Brunette Ambition en heb ik verschillende artikelen geschreven. Echter voelde wat ik deed nooit echt als wat ik wilde doen en heb ik uiteindelijk weer alles verwijderd 😅 Ik heb lang getwijfeld of ik iets wilde doen met mijn eetstoornis en alles wat daarbij kwam kijken omdat Youtube-video's mij altijd heel goed hebben geholpen. Ik heb daar voor mezelf veel afwegingen in gemaakt, denk dan bijvoorbeeld aan mijn eigen privacy, maar ook triggers, etc etc. Nu ik heb besloten om volgend jaar met de studie (Toegepaste) Psychologie te beginnen, denk ik dat het toch mooi is om iets met mijn ervaringen met psychische stoornissen te doen om anderen te kunnen inspireren en misschien wel op weg te helpen. Echter weet ik ook - onder andere uit eigen ervaring - dat social media tegenstrijdig kan werken. Daarom vroeg ik mij af wat jullie graag op een blog, Instagram en Youtube zouden willen zien om positief gemotiveerd te worden? Alle ideeën zijn welkom dus shoot!

Heel veel liefs, Peggy 🌸

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Hoi PeggyV,

Wat een mooie plannen heb, je daar kun je vast anderen mee helpen. Wat mij persoonlijk helpt is te lezen of te zien via Youtube, welke moeilijkheden je tegenkwam tijdens de ES en de behandeling ervan en wat jou heeft geholpen om hiermee om te gaan, zodat je kon herstellen. 

En het helpen hiermee om te gaan ook qua gedachten en ergens tegenaan kijken etc. Hopelijk heb je hier iets aan.

Wanneer je gaat starten laat je het hier weten?

Liefs Mary

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kelly84

Hai PeggyV,

Zeker mooie plannen! Ik snap je overwegingen wat betreft de YouTube- video's goed en heel tof dat je nu de helpende kant op wilt gaan qua studie. Past denk ook mooi bij jouw visie om mensen te helpen. 

Wat ik fijn vind om te lezen hoe de struggle werkt in iemands hoofd en lijf en de daarop volgend helpende keuzes die gemaakt zijn. Door specifiek te noemen wat er in je koppie om gaat en je kwetsbaar op te stellen, is iets wat mij motiveert. Niet alleen om te lezen dat je niet alleen bent in de strijd om van de ES af te komen, maar ook om mijzelf open te stellen. Ik vind vaak mijn gedachtes en angsten gek en te bizar om uit te spreken. Juist om te zien dat je hier niet alleen in bent en dat je niet af geserveerd wordt als je dit juist wel uit wat er in je omgaat (realistisch of niet). 

Fijn te horen dat er weer iemand is die met eigen ervaring mensen wilt helpen. Heel waardevol!

Liefs,

Kelly 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SylviaVG

Hoi Peggy, 

Wat leuk! Ook dapper dat je dit gaat doen. 

Ik denk dat het heel fijn kan zijn voor  mensen om zich in jou te herkennen. Waar ik aan dacht is dat het ook leuk kan zijn om niet alleen posts te maken over de ES, maar ook over andere (dagelijkse) dingen die je bezighouden. Dit om te laten zien dat je niet alleen bestaat uit een ES, maar ook "gewoon" een meisje/vrouw bent die zich met andere dingen bezighoudt. 

Hou ons op de hoogte!

Liefs, 

Sylvia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

Hi @PeggyV

Wat super leuk dat je dit met ons deelt en wat een leuke plannen!!! Spannend dat je ervoor hebt gekozen de studie Psychologie te gaan volgen. Ik ga dit topic ook volgen, voor de social media kanalen van Human Concern ook leuk om hier meer over te horen, omdat ik benieuwd ben wat volgers leuk vinden om te zien. ☺️

Veel liefs, 

Inge 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Bedankt voor jullie input, ik ga ermee aan de slag! 😀

Ik vind het heel mooi om te zien wat jullie ideeën hierover zijn en wat jullie motiveert en inspireert. Toen ik zelf diep in mijn eetstoornis zat was alles wat ik wilde zien wat mensen op een dag aten; de inmiddels populaire eetdagboekjes. Natuurlijk kwam dit puur door vergelijking vanuit de eetstoornis en de bevestiging dat anderen meer aten dan ik. Toen ik verder in mijn proces kwam ging ik inderdaad ook op zoek naar de dingen die jullie noemen. Dat kan heel waardevol zijn! Vooral de kwestbaarheid die jij noemt, @Kelly84. Dat vind ik een hele mooie en ga ik zeker in mijn achterhoofd houden.

Ik ga eens proberen iets op te zetten en dan zal ik jullie zeker op de hoogte houden, @Mary. Leuk dat jullie zo enthousiast zijn! 😃

Goed idee @IngeRvT! Het kan soms heel lastig zijn om te peilen wat volgers willen zien en waar ze iets aan hebben. En daarbij is het natuurlijk belangrijk om te waken voor triggers, (in mijn geval) je eigen privacy, en dat je wel iets doet waar je zelf ook achter staat. Social media heeft ook een enorme negatieve kant en ik wil mijn steentje er graag aan bijdragen om daar iets in te veranderen. Ik ben ervan overtuigd dat het ook een platform kan zijn wat juist kan helpen bij herstel.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

@PeggyV Eigenlijk heb ik er niet veel aan toe te voegen, ga helemaal mee in de reacties van de anderen. Enige toevoeging is het stukje tussen het maken van de keuze en hulp inroepen tot je daadwerkelijk ergens in behandeling kunt, ik merk dat ik persoonlijk daar naar op zoek ben maar ik weet niet of anderen dit ook zo zien natuurlijk. Het voelt nu als een soort gat waar je onderdelen voor moet zoeken om hun brug te bouwen over het gat, zodat je aan de andere kant opgevangen wordt door de hulp die je nodig hebt. Misschien sla ik wel wartaal uit hoor😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Becka

Wow wat mooi en goed idee @PeggyV! En wat mooi dat je je eigen (negatieve) ervaringen (hoe vervelend die ook zijn) om kan zetten in iets positiefs door er anderen mee te helpen!!

Ik snap je overwegingen met social media heel goed! Ik persoonlijk kijk ook veel filmpjes als mentale steun zegmaar. Ik denk dat dat het gevoel van eenzaamheid soort van verminderd, een realisatie geeft van: "ooh ik ben niet alleen met mijn probleem".

Ik zou het fijn vinden om van anderen te horen hoe zij met bepaalde dingen zijn omgegaan en tips hiervoor te krijgen. Bijvoorbeeld over het contact met anderen: hoe ga je met sociale situaties om, hoe kom je de eenzame dagen door etc. Misschien dat je gewoon jouw ervaringen kan delen en kan vertellen hoe jouw weg is verlopen en hoe je er bovenop bent gekomen? (Inderdaad even kijken hoe je hierin je eigen privacy wel kan beschermen zover dat nodig is) Überhaupt het horen van verhalen van mensen die de ES hebben losgelaten geeft mij altijd wel moed.

Ik ben benieuwd naar je blogs en filmpjes! Misschien kan je een link hier delen? :)

Liefs, 

Rebecca

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Bedankt voor jullie aanvullingen, meiden! Ik ga het zeker allemaal meenemen 🤗

Het is op deze manier misschien lastig te beantwoorden maar wat vinden jullie een fijne lengte als het om blogs gaat? Ik heb al verschilende onderwerpen klaarstaan maar weet er soms niet heel veel over te schrijven. Het worden dan vaak korte maar krachtige artikelen. Ik vind het vooral belangrijk om niet teveel 'poespas' te schrijven maar met iets te komen waar jullie écht iets aan hebben.

En wat zouden jullie als eerste Youtube-video willen zien om mee af te trappen? Hebben jullie behoefte aan een voorstel- of 'dit is mijn verhaal' video, of zien jullie liever een eetdagboekje of vlog, of gewoon meteen straight to the point?

Let me know ✌️

Ik zal zeker een linkje delen als het eerste artikel/de eerste video online staat, leuk dat je het voorstelt @Becka! Jullie enthousiasme geeft me heel veel energie om ermee aan de slag te gaan ♥️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Becka

hmm ik ben zelf niet zo van de paginalange artikelen, dan haak ik meestal halverwege af! Ik persoonlijk zou aan korte maar krachtige artikelen dus de voorkeur geven 😊

Als aftrap-video lijkt mij iets van een voorstelvideo ofzo wel leuk. Het is misschien een beetje cliché binnen de vlogwereld (denk ik tenminste hahah) maar ik denk dat het wel fijn is voor de volgers om jouw achtergrond een beetje te leren kennen? En dan niet per se alleen je verleden, maar ook gewoon je dagelijkse bezigheden en dergelijke?

Super spannend, ik ben benieuwd naar je filmpjes en artikelen!😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.