Spring naar bijdragen
imke moot

dikker na een week?...

Aanbevolen berichten

imke moot

hoi allemaal,

vanaf vorige week maandag ben ik best wel wat meer gaan eten 

Spoiler

ongeveer 1000 calorieën meer dan normaal per dag. 

denk dat het gedeeltelijk komt doordat ik ongesteld moet worden deze week. maar ik zie mezelf nu echt gewoon dikker in de spiegel....

de weegschaal gaf ook 2 kilo meer aan en dat maakt me echt onzeker....

is dit na een week al vet of zou dit puur door vocht komen?....

want dat kan toch niet dat je na een week al zichtbaar voller bent geworden door 1 week meer te eten en alles een beetje los te hebben gelaten?

zou het ook te maken kunnen hebben met dat ik bijna ongesteld moet worden en dat ik daardoor ook wat ben aangekomen en mezelf voller vind? 

misschien heeft iemand hier nog ervaringen mee, die zou ik dan graag willen horen.

hopelijk kunnen jullie me verder helpen...

veel liefs, Imke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie

Wat knap dat je meer bent gaan eten!

Over het jezelf dikker zien. De redenen die je zelf al noemt, kunnen beide meespelen

1) Als je meer gaat eten, moet je lichaam daaraan wennen, onder andere vocht vasthouden is dan een bekend en veelvoorkomend probleem.

2) Als je ongesteld moet worden, kan dat ook zorgen voor extra vocht vasthouden en dus voor een opgezet/opgeblazen buik.

Dus probeer om ondanks dat gevoel door te zetten! Hoe moeilijk dat ook is. Pas als je lange tijd je verhoogde voedingsinname vasthoudt, kan je ontdekken wat dit werkelijk met je gewicht doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Als je een eetstoornis hebt, is wat je in de spiegel ziet onbetrouwbaar. Het kan idd niet, dat 2 kilo erbij duidelijk zichtbaar is.

En dan hebben we het er nog niet eens over dat je ongesteld moet worden, wat je gewicht kan beïnvloeden en dat je (voor zover ik op kan maken uit wat je schrijft) nog niet de adh aan kcal binnenkrijgt, laat staan meer dan dat. Je zal structureel meer dan je energiebehoefte binnen moeten krijgen om überhaupt blijvend aan te komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
imke moot
13 minuten geleden zei Jessie:

Als je een eetstoornis hebt, is wat je in de spiegel ziet onbetrouwbaar. Het kan idd niet, dat 2 kilo erbij duidelijk zichtbaar is.

En dan hebben we het er nog niet eens over dat je ongesteld moet worden, wat je gewicht kan beïnvloeden en dat je (voor zover ik op kan maken uit wat je schrijft) nog niet de adh aan kcal binnenkrijgt, laat staan meer dan dat. Je zal structureel meer dan je energiebehoefte binnen moeten krijgen om überhaupt blijvend aan te komen.

heb per dag ongeveer 

Spoiler

3200 calorieën binnen gekregen vorige week, voor een week lang... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@imke moot wat was de gedachte erachter? Heb je ondergewicht en wil/moet je aankomen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
imke moot
3 minuten geleden zei Jessie:

@imke moot wat was de gedachte erachter? Heb je ondergewicht en wil/moet je aankomen?

nee heb een gezond gewicht bereikt, waren gewoon allemaal verjaardagen, vakantie enzo en heel veel uitgaan.... 

dus de schuldgevoelens komen omhoog...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@imke moot een schuldgevoel is sowieso nergens voor nodig! Het is heel normaal dat zulke weken ertussen zitten. Niemand weegt continu precies hetzelfde, er zit altijd speling in. Veel mensen komen op vakantie bv enkele kilo's aan, maar dat gaat er wanneer ze terugkeren naar hun normale routine ook vanzelf weer vanaf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
imke moot
Zojuist zei Jessie:

@imke moot een schuldgevoel is sowieso nergens voor nodig! Het is heel normaal dat zulke weken ertussen zitten. Niemand weegt continu precies hetzelfde, er zit altijd speling in. Veel mensen komen op vakantie bv enkele kilo's aan, maar dat gaat er wanneer ze terugkeren naar hun normale routine ook vanzelf weer vanaf.

ja dus het kan bijna niet dat andere mensen kunnen zien na een week dat ik ben aangekomen ofzo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
Zojuist zei imke moot:

ja dus het kan bijna niet dat andere mensen kunnen zien na een week dat ik ben aangekomen ofzo?

Nee, dat kan echt niet. In mijn ervaring zien mensen zoiets pas wanneer je echt een andere kledingmaat krijgt en zelfs dan meestal niet al bij 1 maat verschil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik ben zelf tijdens mijn zwangerschap echt veel aangekomen en er zijn nog steeds mensen die denken dat ik mijn oude figuur alweer terug heb haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
imke moot
Zojuist zei Jessie:

Nee, dat kan echt niet. In mijn ervaring zien mensen zoiets pas wanneer je echt een andere kledingmaat krijgt en zelfs dan meestal niet al bij 1 maat verschil.

gelukkig maar! 

en dan nog een vraagje... hoeveel calorieën is eigenlijk normaal om op een dag te eten voor iemand van 17 jaar die 177 is? struggle daar best nog wel mee.. en aangezien ik ook nog niet sport vraag ik me dat onwijs af. is rond de 

Spoiler

2500 oke?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
imke moot
Zojuist zei Jessie:

Ik ben zelf tijdens mijn zwangerschap echt veel aangekomen en er zijn nog steeds mensen die denken dat ik mijn oude figuur alweer terug heb haha.

jaa precies, dus ik hoef me geen zorgen te maken over het feit dat het zichtbaar is na een week. gelukkig maar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@imke moot dat is moeilijk te zeggen! De een heeft aan 2000 kcal genoeg, de ander heeft 2500 nodig. De vraag is bij welke gemiddelde inname jij op een goed bij je lichaam passend gewicht stabiel blijft. Dat is een kwestie van proberen. Als dat met 2500 kcal inderdaad lukt, betekent het dat die inname voor jou voldoende is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.