Spring naar bijdragen
IngeRvT

Nieuwe Ervaringsdeskundige: Lara!

Aanbevolen berichten

IngeRvT

Lieve allemaal,

Hierbij wil ik je jullie graag voorstellen aan een nieuwe ervaringsdeskundige: @Lara! Lara is sinds 2013 actief lid van het forum en heeft veel zin om als ervaringsdeskundige aan de slag te gaan! ☺️

Daarnaast heeft Lara een tijdje geleden een mooie blog geschreven, die ik hier graag met jullie wil delen ter introductie, ik voeg hem toe onder aan dit bericht. @Lara heel veel succes in je rol als Ervaringsdeskundige en alvast heel erg bedankt voor je bijdrage aan het forum! 

Lara zal hieronder vast nog wat over zichzelf vertellen. 😘

Liefs Inge

Door het donker naar het licht.

Mijn naam is Lara en ik ben 21 jaar. Mijn zoektocht begon met een onprettig gevoel... Tijdens mijn middelbare schooltijd voelde ik mij onzeker en 'anders'. Ik zat niet lekker in mijn vel, wat ik ontkende. Ik liet het er niet zijn dat het niet goed met mij ging. Gelukkig vond ik een manier om met mijn gevoelens om te gaan. Eerst zocht ik een uitweg in het wegeten, door te gaan eten hoefde ik op dat moment even niks te voelen. Eten gebruikte ik als een soort van verdoving. Later sloeg dit om in minder eten.

De verbinding met mijn lichaam raakte op de achtergrond, iets wat in mijn hoofd zat had de controle overgenomen, een stem, gedachten die er voor zorgde dat ik niet meer voor het leven wilde kiezen.

Eind 2013 raakte ik in een depressie. Stap voor stap heeft homeopathie geholpen dat het weer wat beter ging. Begin 2014 volgde ik een paar maanden een behandeling bij een instelling, deze behandeling sloeg helaas niet aan. Had geen klik met de persoon waarvan ik therapie kreeg en voelde mij daar niet op de goede plek. Met de depressie ging het weer wat beter, alleen lichamelijk ging ik erg achteruit, dit zorgde er voor dat ik eind mei 2014 twee weken gedwongen werd opgenomen in het ziekenhuis. Twee lange weken werd ik geconfronteerd met de angst dat mijn lichaam zou kunnen stoppen met ademen. Hierdoor ging er een knopje bij mij om en koos ik voor het leven en herstel.

Ik ging op zoek naar hulp en kwam via internet op de website van Human Concern terecht. Ik vond het fijn te lezen dat ze met ervaringsdeskundige therapeuten werken, dat gaf vertrouwen. In december 2014 had ik een intakegesprek bij Human Concern. Tijdens de ambulante therapie van de Ervaringsprofessional en de voedingsbegeleiding van de diëtist voelde ik mij veilig en kon ik mijzelf zijn. Beide ben ik dankbaar voor alle gesprekken, inzichten en steun.

Wat voor mij helpend is geweest tijdens herstel is kijken naar wat wel er is in plaats van wat er niet is, leren emoties er te laten zijn en voelen, emoties en eten los van elkaar leren zien en ervaren dat voeding helpend is bij het weer fijn voelen in mijn lijf. Maar ook accepteren dat je ook stil kunt staan en dat je juist tijdens stilstaan inzichten krijgt waarmee je verder kunt gaan in herstel. Ook hebben bezoekjes aan het forum: ikookvanmij.nl mij enorm geholpen.

In het jaar 2016/2017 volgde ik een alternatieve opleiding. Deze opleiding heeft geholpen bij het ontwikkelen tot de persoon die ik vandaag ben. Dit jaar ben ik gestart met een opleiding tot Holistisch Therapeut. Mijn droom is een eigen praktijk op te starten waarin ik mensen mag ondersteunen en begeleiden.Wat ik anderen mee wil geven die therapie volgen, zich hebben aangemeld of willen gaan aanmelden bij Human Concern: blijf altijd vertrouwen en hoop hebben in jezelf. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Jeej, welkom terug @LaraHeel mooi om te lezen hoe je je hebt ontwikkeld de afgelopen jaren. Je mag trots zijn op jezelf :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lara

@IngeRvT Dankjewel voor het voorstelbericht! 

@Elske Dankjewel! 

Hey lieve forumleden, spannend voor het eerst de blog hier te delen die ik een tijdje geleden heb geschreven. Het lijkt mij mooi om ervaringen te delen en een steentje bij te dragen op het forum. Begin dit jaar ben ik met de opleiding tot Holistisch Therapeut begonnen, heb veel interesse in spiritualiteit, yoga, meditatie. 

Als jullie vragen hebben, stel ze gerust :) 

Liefs, Lara. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

@Lara misschien kun je je blog ook nog delen in het topic 'Creativiteit'! 🤗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
A-M

Welkom @Lara! En veel succes 🙂

Wat een mooi en inspirerend verhaal heb je gedeeld. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
openocean

Welkom @Lara mooi verhaal en tof dat je nu mensen ook verder wil helpen. Vind ik echt tof, want ik zou dat best confronterend vinden steeds. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
15 minuten geleden zei A-M:

Ja dat klopt @IV93 🙂

Ook welkom op het forum dan ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
A-M
3 minuten geleden zei IV93:

Ook welkom op het forum dan ;) 

Dankjewel 🤗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

Wat een mooie en bijzonder blog @Lara wat fijn dat jij jou ervaring nu kunt helpen om andere mensen te helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
flowi

Welkom (terug?) @Lara , goed dat je er bent en idd een inspirerende blog heb je geschreven! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lara

Dankjewel voor jullie reacties! Wil graag een gedicht met jullie delen die mij inspireerde tijdens een reis in Noorwegen die ik twee weken geleden maakte, geschreven door de reisleider :) 

Innerlijke Spiegel.

Vind je eigen ik

door eerst jezelf kwijt te raken 

Doe dit

door het vertrouwde en bekende 

achter je te laten

Op een lange reis 

langs spiegelbeelden van jou innerlijk

zal je merken wat onecht is

en wat je echte ik

Reis van spiegelbeelden:

Kies het onbekende 

en verken zo het ongekozen

Zoek het onbegrijpelijke 

en begrijp zo het ongezochte

Wens het onvergetelijke

en vergeet zo het ongewenste 

Voel het onvertrouwde

om zo gevoelens te vertrouwen

Zoek het gevreesde 

om zo het onbevreesde te vinden

Bemin het ongewone

om zo het gewone te waarderen

Een innerlijke reis bestaat uit stappen

zet ze een voor een

Houd je doel voor ogen

en wijk daarvan voor geen een. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Isabella1980
1 uur geleden zei Lara:

Dankjewel voor jullie reacties! Wil graag een gedicht met jullie delen die mij inspireerde tijdens een reis in Noorwegen die ik twee weken geleden maakte, geschreven door de reisleider :) 

Innerlijke Spiegel.

Vind je eigen ik

door eerst jezelf kwijt te raken 

Doe dit

door het vertrouwde en bekende 

achter je te laten

Op een lange reis 

langs spiegelbeelden van jou innerlijk

zal je merken wat onecht is

en wat je echte ik

Reis van spiegelbeelden:

Kies het onbekende