Spring naar bijdragen
NijnB

Hoe dan?

Aanbevolen berichten

NijnB

De vraag die de hele dag al door mijn hoofd spookt is....hoe? Hoe houden jullie het vol tot er hulp is? Hoe komen jullie je dagen door tot...de hulp? Hoe? Ik heb het altijd zelf gedaan maar ik heb geen idee hoe ik dit nog vol moet houden tot een eventuele intake in januari dus hoe? Ik ken dit gevoel niet en het is zo eng om te voelen dat je wegglijdt net weer 9 maanden verloren bent bij een andere instelling omdat er niets gebeurd. Ik roep en roep...lees=Schreeuw..., nooit gedaan maar nu wel dat zegt wel iets maar hoe? Hoe hou ik dit vol met 2 kids

liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
openocean

Was me dat deze dag ook de hele dag aan het afvragen.. Hoe houd ik dit vol? Maar met 2 Kids erbij kan ik me al helemaal niet voorstellen. Dit forum helpt me wel een beetje en verder houd ik me vast aan m'n agenda. Er zijn een paar mensen in mijn omgeving waar ik eet afspraken mee gemaakt heb. Ik volg 't soms niet helemaal maar laat ze via app weten wat ik gegeten heb en krijg dan complimentjes. Ik snap dat dit misschien gek klinkt, maar het helpt me. Ik weet niet hoe jouw omgeving is. Kun je er met mensen over praten? Verder is 't soms ook mogelijk om met je huisarts af en toe een gesprek te hebben. Gewoon even praten. Of een praktijkpsycholoog bij de huisarts. Is dan wel misschien niet de specifieke hulp die je nodig hebt, maar misschien helpt 't om het tot januari vol te houden.. Heel veel sterkte en een dikke knuffel vanuit een trein ergens in Nederland! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Lieve NijnB,

O wat een strijd is dat heh! Weet precies waar je doorheen gaat. Heb destijds ruim een jaar gewacht voordat ik ergens kon beginnen. Pure hel. 
Hoe ik het heb overleefd weet ik niet. Het einde was oprecht een en al eetstoornis. Een wanhoop vakantie. Verzin het maar. Maar ik heb het gered. Heb ook wel veel met vrienden afgesproken. Al was het soms even een uurtje kletsen, voor meer had ik geen energie. Met twee kids had ik het echt niet gered. Heb je mensen omgeving die je om hulp kunt vragen met de opvoeding van je kids. Denk dat je je kids wel in je voordeel kunt laten werken. Ga mee in hun ritme. Eet wat als zij ook wat eten. Ontbijt, lunch, diner. Het gevecht word zoveel makkelijker als je je eetritme in elk geval een soort van op orde hebt. Dat is echt het begin. 

❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Lieve @NijnB,

Jeetje, wat een wanhoop lees ik in je berichtje. Naar! Mijn therapeute zei altijd dat ‘hoe’ niet bestaat. Vooral in het herstel van een eetstoornis is er geen kant en klaar geschreven oplossing (helaas). Zou je misschien met iemand in je omgeving kunnen praten? Verder zorgde bij mij blogs, forums, Youtube-video’s (Daphne Fischer is een echte aanrader!) en Proud2Bme voor veel motivatie. Misschien zou je daar zolang je kracht uit kunnen halen en misschien - als je er aan toe bent - zelf al een paar stapjes kunnen zetten?

Heel veel succes, en houd ons op de hoogte! 🌷

Liefs, Peggy.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

Wat voor mensen zijn dit dan in je omgeving die je een app kunt sturen? Wat moet ik me bij een eetafspraak voorstellen? 

Gelukkig heb ik een hele fijne huisarts, die mij eigenlijk de laatste 10/12 jaar steunt en overeind houdt. Ik heb de laatste maanden een ggz traject gevolgd met allerlei onderzoeken, maar helaas is de psycholoog waar ik onder behandeling was inmiddels toch onverwacht vertrokken. GGZ heeft een traject opgestart bij een kliniek waar ik niet achter sta, puur om de reden dat we in 9 maanden niets bereikt hebben. Ik ben zelf met HC gekomen bij de psycholoog voor zij vertrok, in eerste instantie begreep zij het en wilde ze meehelpen met de aanmeldprocedure, maar een paar uur later kreeg ik een telefoontje van haar dat ''mijn'' psychiater niet wilde dat ik naar HC ging maar naar de kliniek die zei wilde. Misschien een warrig verhaal zo, maar om een lang verhaal kort te maken, in overleg met huisarts hou ik mij aan mijn eigen plan en dat is naar HC, vraag me niet waarom het is een gevoel. Nu de psychiater het nog even gaan vertellen deze week want die wil dat ik langs kom om mij uit te leggen🤔waarom zij er niet achter staat ....... Het is goed met ze, ik roep, schreeuw om hulp en het enige wat er na 9 maanden is, is een A-4 met uitslag van het persoonlijkheidsonderzoek wat er is gedaan. Ik heb nog nooit zo diep gezeten, nog nooit zo weinig gewogen en ben nog nooit zo bang en uitgeput geweest.

sorry @openocean ben een beetje afgedwaald geloof ik. In principe heeft de psycholoog mijn dossier overdragen maar dit voelt niet goed, opnieuw een vertrouwensband krijgen/opbouwen,  wat dat betreft is mijn huisarts denk ik de beste persoon. Via haar loop ik bij de diëtiste maar die kan ik inmiddels goed in de maling nemen,

dank je wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
3 minuten geleden zei NijnB:

Via haar loop ik bij de diëtiste maar die kan ik inmiddels goed in de maling nemen

Dit vind ik altijd wel lastig als mensen dit zeggen. Je bent volwassen, dit is een keuze die je maakt. Die je overal gaat kunnen maken. Bij de kliniek, bij HC, bij een huisarts, overal. 
Als jij er voor kiest mensen in de maling te nemen, te liegen en mee te gaan in je eetstoornis kun je de beste therapeuten in de wereld hebben maar je gaat niet geholpen worden. Klinkt even heel hard, snoeihard misschien. Ik weet dat die "keuze" beïnvloedt word door je ES. Lees je wanhoop in je berichtje en hoe graag je anders wilt. Zie jou door je berichtjes heen. Het is puur die eetstoornis trots die in deze zin doorklinkt. 

Besef alsjeblieft dat waar je ook ben dat als je de eetstoornis op dit gebied laat winnen, jij verliest. Ik zat met meiden in een kliniek op een High Cure afdeling. De zwaarste afdeling van de kliniek. Ze hadden altijd hun argument klaar. De verpleegkundigen liet ze naar buiten gaan dus was het hun schuld dat ze gingen wandelen. De verpleegkundigen zeiden er niks van dat ze 15 minuten te laat terug waren dus was het hun schuld dat ze hun bewegingsdrang niet onder controle kregen. De deur naar het dakterras werd niet afgesloten dus was het de schuld van de kliniek dat mensen eindeloos rondjes konden lopen. Er was niet altijd toezicht op de groep dus het was de schuld van de behandelaars dat mensen elkaar aanstaken met bewegingsdrang. Mensen werden niet altijd aangesproken op smokkelen dus was het hun schuld dat we dingen weg konden smokkelen etc. 

Het is zo'n zieke wereld! Waarom is het de schuld van de behandelaars als wij besluiten te smokkelen of toe te geven aan bewegingsdrang? Waarom is het de schuld van de diëtiste als zij niet doorheeft dat jij haar in de maling neemt? 
Het is onze taak verantwoordelijkheid te nemen voor onszelf. Te vechten om beter te worden. Op momenten dat wij het zwaar hebben zijn zij daar om ons te ondersteunen, een schouder om op te huilen of oren om tegen aan te praten. Maar ze kunnen het gevecht niet voor ons aan gaan. Dat gaat niet. Jij moet jouw gevecht leveren. Jij moet eerlijk gaan zijn ❤️ 

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

Hoi lieve @IV93 misschien druk ik het verkeerd uit, ze is super lief en het in de maling nemen is meer in de zin van....je neemt iedere dag je 2 drankjes he? ..... en dan antwoord ik eerst ..ja maar Euh en dan zeg ik er achteraan dat het er in de praktijk maar 1 is en dan vaak een klein bakje .... uiteindelijk zal ik dus nooit recht in haar gezicht liegen. Hoop dat je dit van me aanneemt, want ik deel jou mening volledig. Dit is dan weer het lastige van geschreven berichtjes. Ze weet dat ik het moeilijk vindt en dat ze nu niet met schema's moet komen, dit verwacht ze ook niet. 

Dank je wel dat je dit aan mij schrijft, zodat ik de kans heb het aan je uit te leggen. Alles heeft te maken met vertrouwen en verwachtingen. Het is idd mijn verantwoordelijkheid en niet die van een ander.....ik ben een bewust zelfstandige vrouw die haar eigen beslissingen kan maken....mijn affirmatie die lang op de spiegel heeft gehangen. Ik zou willen dat je naast me zat en ik je aan kon kijken en een knuffel kon geven om je te bedanken voor je woorden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
openocean
1 uur geleden zei NijnB:

Wat voor mensen zijn dit dan in je omgeving die je een app kunt sturen? Wat moet ik me bij een eetafspraak voorstellen? 

Vriendinnen van me. Ik heb afgesproken 4 keer per dag iets te eten en dat moet in totaal een bepaald aantal kcal zijn. Als het me lukt kan ik trots appen en als het me niet lukt kan ik ze steun vragen. Mijn doel is vooral 4 keer per dag iets eten de kcal vind ik echt het moeilijkst.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
10 uur geleden zei NijnB:

je neemt iedere dag je 2 drankjes he? ..... en dan antwoord ik eerst ..ja maar Euh en dan zeg ik er achteraan dat het er in de praktijk maar 1 is en dan vaak een klein bakje .... uiteindelijk zal ik dus nooit recht in haar gezicht liegen.

Aah zo ❤️ Superfijn dat je het even uitlegt. Supergoed ook dat je uiteindelijk altijd eerlijk bent. Heel herkenbaar hoor dat je eerst ja zegt en uiteindelijk uitlegt geeft. Het is zo lastig om gelijk geconfronteerd te worden met je eigen gedrag. Stomme stoornis ook heh. 
Hoop dat er snel intensievere hulp voor je komt! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@NijnB Ik vind je vraag heel dubbel, want je wil voorkomen dat je nog verder afglijdt, maar je hebt natuurlijk juist hulp nodig omdat het je niet of onvoldoende lukt. Mijn idee zou zijn dat hoe slecht het ook gaat, één stap vooruit altijd wel mogelijk is. Niet makkelijk, je zal ervoor tegen je gevoel in moeten gaan, maar het kan.

Afremmen hoe snel je afglijdt is misschien voor nu al enorme winst. Daarna kun je weer verderkijken of je een volgende stap gaat zetten. Ik hield zelf bv altijd een inname van xxx kcal (het precieze aantal doet er niet toe, maar het was gewoon een crashdieet) aan. Dat heb ik uiteindelijk toch verhoogd. Het was nog steeds minder dan wat je als vrouw gemiddeld nodig hebt, maar kwam er een heel stuk dichter bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

Lieve @Jessie maar wat zou die eerste stap kunnen zijn dan? Rare vraag of niet? Is dat die regelmaat terug brengen in het eten, in feite weet ik het antwoord wel. Het is ook een dubbele vraag, maar zo voelt het ook geloof ik dubbel kan het niet uitleggen. De moeder in mij zegt...help...en de vrouw zegt ga zo door of zo. Jemig en daar ben ik inmiddels zo oud mee geworden. De moeder ziet dat ik mijn kinderen tekort doe, ze afsnauw, moe, futloos niet mezelf etc de moeder ziet dat ik hier heel veel spijt van ga krijgen dat ik er niet genoeg van geniet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@NijnB Wat de eerste stap zou kunnen zijn hangt af van hoe de stand van zaken nu is. Wat houdt het afglijden in bij jou? Wat voor ongezonde/destructieve dingen doe je en welke gezonde/constructieve dingen doe je juist niet?

De vrouw in jou die wil dat je zo doorgaat, wat bereikt zij ermee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

Hoi lieve @Jessieje hebt me wel even aan het denken gezet....mijn excuses voor mijn late reactie.

Merkte gisteren dat het me allemaal behoorlijk overweldigende en dat ik even een stapje terug moest doen, begrijp me niet verkeerd ben heel erg blij dat ik jullie gevonden heb, maar het is behoorlijk confronterend. Wat zijn jullie mooie en inspirerende mensen, nu al zoveel geleerd waarvoor mijn dank.

Een weloverwogen antwoord moet ik je nog even schuldig blijven @Jessie ik weet het juiste antwoord niet en het lijkt ook wel of mijn hoofd zo blokkeert dat het juiste antwoord ook op dit moment niet naar boven komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB
Op 1-11-2018 om 22:02 zei openocean:

Vriendinnen van me. Ik heb afgesproken 4 keer per dag iets te eten en dat moet in totaal een bepaald aantal kcal zijn. Als het me lukt kan ik trots appen en als het me niet lukt kan ik ze steun vragen. Mijn doel is vooral 4 keer per dag iets eten de kcal vind ik echt het moeilijkst.  

Wat fijn om te lezen @openocean dat jij deze vriendinnen om je heen hebt, bijzonder hebben zij zelf ook ervaring met ES?  Ik ben er zeker niet open over, de schaamte is te groot dus als ik dit lees dan kan ik alleen maar heel blij voor je zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

Hoi lieve @PeggyVben op jou advies wat verder gaan rond kijken en bij proudtobeme uitgekomen, ik heb het idee dat het qua forum best vergelijkbaar is maar op een of andere manier heerst er ook een andere sfeer of voel ik dit verkeerd, ik hang er geen oordeel aan hoor. Maar wel heel veel achtergrond informatie en vooral veel verhalen, valt me op dat er op beide forums niet altijd heel veel activiteit is, ik zie zoveel al oudere berichten. Of is dit hier omdat je eerst een bepaald aantal berichten moet plaatsen en dan wel meer huidige vragen en antwoorden etc kunt lezen? Ik heb nog geen filmpjes gekeken, even stap voor stap maar hoe dan ook moet ik nu iets doen, ben bang dat het niet goed af gaat lopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
12 uur geleden zei NijnB:

Of is dit hier omdat je eerst een bepaald aantal berichten moet plaatsen en dan wel meer huidige vragen en antwoorden etc kunt lezen?

Ik ervaar dit forum als best actief. Nu heb ik natuurlijk overal toegang toe dus ik hoop dat jij het ook zo gaat ervaren. Kan me voorstellen dat dit nu wat lastiger is. ❤️ 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV
12 uur geleden zei NijnB:

Hoi lieve @PeggyVben op jou advies wat verder gaan rond kijken en bij proudtobeme uitgekomen, ik heb het idee dat het qua forum best vergelijkbaar is maar op een of andere manier heerst er ook een andere sfeer of voel ik dit verkeerd, ik hang er geen oordeel aan hoor. Maar wel heel veel achtergrond informatie en vooral veel verhalen, valt me op dat er op beide forums niet altijd heel veel activiteit is, ik zie zoveel al oudere berichten. Of is dit hier omdat je eerst een bepaald aantal berichten moet plaatsen en dan wel meer huidige vragen en antwoorden etc kunt lezen? Ik heb nog geen filmpjes gekeken, even stap voor stap maar hoe dan ook moet ik nu iets doen, ben bang dat het niet goed af gaat lopen.

Lieve @NijnB,

Wat me het meeste zorgen maakt uit je berichtje is je laatste zin. Waarom denk je dat het niet goed gaat aflopen? Is er iemand in je omgeving waarmee je hierover kunt praten? Je staat er echt niet alleen voor!

Wat goed dat je eens hebt rondgekeken bij Proud2Bme. Ik heb zelf heel veel gehad aan de herkenning in de blogs en de video’s op het Youtube-kanaal. Iedere avond kun je van 19:00 - 21:00u chatten, en het forum is even je weg vinden. Er is namelijk dagelijks heel veel activiteit die je inderdaad niet meteen ziet, dat is altijd even zoeken. Je kunt je eigen dagboekje openen en zoveel als je wilt erin schrijven, waar vervolgens ook weer door ervaringsdeskundigen en andere leden op gereageerd wordt. Probeer vooral te voelen wat voor jou werkt.

Je mag me altijd een privéberichtje sturen als je behoefte hebt om met iemand te praten. Houd vol 🌷

Heel veel liefs, Peggy.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

Ga mijn best in ieder geval doen om actief mee te doen😘dank je wel @IV93

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

@NijnB als startende gebruiker heb je nog geen toegang tot het hele forum. Pas na 30 berichten/posts geplaatst te hebben kan je ook in de comunity, daar is vaak meer dagelijkse activiteit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB
19 minuten geleden zei Cor13n:

@NijnB als startende gebruiker heb je nog geen toegang tot het hele forum. Pas na 30 berichten/posts geplaatst te hebben kan je ook in de comunity, daar is vaak meer dagelijkse activiteit.

Dank je wel @Cor13n hele goede regel en heel terecht daarom doe ik idd ook mijn best om actief mee te lezen en schrijven 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Top! Ik hoop dat je veel steun ervaart hier op het forum! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
openocean
15 uur geleden zei NijnB:

Wat fijn om te lezen @openocean dat jij deze vriendinnen om je heen hebt, bijzonder hebben zij zelf ook ervaring met ES?  Ik ben er zeker niet open over, de schaamte is te groot dus als ik dit lees dan kan ik alleen maar heel blij voor je zijn

@NijnB Ja heb ik zeker mazzel mee. Zij hebben geen ervaring met ES, maar dat vind ik eigenlijk fijn. Zo wordt ik dagelijks geconfronteerd met dat mijn eetpatroon niet klopt. Het open erover zijn is in het begin even eng. Ik schaamde me ook heel erg en nu nog soms, want wil hen er ook niet teveel mee lastig vallen, maar ze hebben gezegd dit aan te geven dus daar moet ik maar op vertrouwen. Vorige week was ik flauwgevallen en moesten ze me helemaal naar huis brengen, daar schaamde ik me echt om en is mijn grootste strijd. Dan is het ineens 'zichtbaar' voor andere mensen en dit wil ik liever niet. Dus ik moet zorgen dat dit niet gebeurd, maar dan moet ik meer/genoeg eten....

Ik hoop echt voor je dat je iets meer open durft te zijn. Je hoeft het ook niet iedereen te vertellen. Dat doe ik ook echt niet. Mensen zeggen vaak dat ze het niet begrijpen, maar dan zeg ik gewoon dat ik het ook niet snap en ik vergelijk het vaak met roken. Vooral de schaamte. Als mensen gestopt zijn met roken en dan toch weer een sigaret roken vertellen zij dit liever ook niet aan anderen. En je kan altijd beginnen met: dat je het heel moeilijk vind om erover te praten omdat je je heel erg schaamt, maar dat je het toch graag wilt delen ook al zullen zij het misschien niet helemaal begrijpen. Heel veel sterkte NijnB!! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
16 uur geleden zei NijnB:

Merkte gisteren dat het me allemaal behoorlijk overweldigende en dat ik even een stapje terug moest doen, begrijp me niet verkeerd ben heel erg blij dat ik jullie gevonden heb, maar het is behoorlijk confronterend. Wat zijn jullie mooie en inspirerende mensen, nu al zoveel geleerd waarvoor mijn dank.

Een weloverwogen antwoord moet ik je nog even schuldig blijven @Jessie ik weet het juiste antwoord niet en het lijkt ook wel of mijn hoofd zo blokkeert dat het juiste antwoord ook op dit moment niet naar boven komt.

Je hoeft het niet te forceren he :) ook ben je niet verplicht binnen een bepaalde tijd te reageren, of uberhaupt is reageren niet verplicht als het even niet lukt.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

@Jessie gelukkig, maar je geeft me ondanks dat ik het juiste antwoord nog niet weet wel de juiste prikkel om er überhaupt over na te denken en het helder te krijgen...dank je wel 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

Dank je wel  @PeggyV voor je lieve woorden, je hebt me echt een eind op weg geholpen. Praten...behalve mijn huisarts is er niet echt iemand en weet je dit is mijn eigen "fout/schuld" ik denk dat de schaamte te groot is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.