Spring naar bijdragen
imke moot

beenomtrek neemt toe tijdens ongesteld zijn?

Aanbevolen berichten

imke moot

hoi allemaal, 

dit vraag ik me ook al een tijdje af...

heeft hier iemand ook ervaring met dat je benen in omtrek toeneemt als je 2 dagen voor je menstruatie zit, of in het begin van de menstruatie zelf ( tot 2/3 dagen?) 

ik zelf ben in kort tijd 3 cm toegenomen in deze dagen en vraag me af hoe dat kan.... 

omdat een week tot 1,5 week geleden dat nog niet zo was... 

ook is m'n buik opgezet en voel ik me heel fluffy ten opzichte van vorige week....

miss omdat ik ook meer heb gegeten omdat ik meer honger had, maar echt sinds 3 dagen voor m'n menstruatie begon heb ik dit al... 

zit nu op dag 1 van m'n menstruatie.

hopelijk kunnen jullie me verder helpen

liefs, imke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik heb geen antwoord op de vraag die je hier stelt. Zelf heb ik nooit de omvang van mijn benen voor en na mijn menstruatie gemeten.

Wat je beschrijft, ook in je andere topic, klinkt alsof je heel erg bezig bent met je omvang en je gewicht. Misschien wel een beetje obsessief zelfs, als je de boel op gaat meten enzo. Ik vind zelf je gewicht of je omvang niet zo veel zeggen. Ik ben veel nieuwsgieriger naar de waarom-vraag. Waarom houdt dit je zo bezig?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Hoi Imke,

Ik herken wat je beschrijft over het idee hebben zwaarder te zijn rond de menstruatie. Ik heb dat zelf ook, rond de menstruatie ben ik 2 tot 2,5 kg zwaarder dan normaal. Is de menstruatie voorbij, dan zit ik weer op mijn voorgaande gewicht. Ik weet niet of dit ook specifiek alleen bij mijn benen zo is, merk het meer in totaal hoe ik eruit zie.

Elke keer schiet ik hier volledig van in de stress, om daarna te bedenken, oh ja de menstruatie..........maar goed na een paar dagen is dat weer voorbij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Herkenbaar. Ik ben helaas ook heel lang heel obsessief bezig geweest met mijn gewicht en omtrek. Maar het is over het algemeen niet heel normaal of gezond om je omtrek te gaan meten en vergelijken als je het gevoel hebt wat aangekomen te zijn. Dit is niet iets wat de meeste mensen doen. Vooral aangezien jij de link al zo kunt leggen met je menstruatie impliceert een beetje dat je vaker je omtrek meet. Het doet me ook afvragen wat hier voor jou de meerwaarde van is?

Klopt het dat ik angst lees in je berichtje? Ik lees in elk geval de vraag terug of het normaal is. Daarin wil ik je geruststellen. Ja het is normaal. Vrouwen houden meer vocht vast gedurende hun menstruatie. Hierdoor kunnen je buik, benen en zelfs enkels e.d. wat zwellen. Volkomen gezond en normaal. Als je jezelf daadwerkelijk vaker opmeet zul je gemerkt hebben dat het na je menstruatie ook weer wegtrekt. Maar je dus geen zorgen. Het is puur de tijd van de maand. Zo minimaal dat buitenstaanders het bovendien  echt niet zien. Maar het voelt wel heel vervelend als je je zo bewust bent van je lijf ❤️ .

Hoe ga jij hiermee om tijdens je menstruatie? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
XXSkinny

Hey,

Wat ik altijd fijn vond was een kop groene thee drinken. Het zuivert je lichaam en helpt de 'doorspoeling' zegmaar. Omdat je dan genoeg vocht heb houd je lichaam ook iets minder vast rond deze periode. En thee is lekker warm met dit weer haha^^. Maar het blijft altijd een beetje en dat is normaal! Geen paniek je lichaam raakt de rest kwijt als je ongesteldheid voorbij wat ook @IV93 al zei. 

Liefs,

Van een theeleutend persoontje hier :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.