Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Blueeyes

Hey allemaal

Mijn hoofd maakt overuren. Morgenmiddag om 17 uur met mijn zusje naar de bioscoop. Super leuk alleen een vreselijk onhandige tijd qua eten. Mijn zus wil popcorn eten in de bioscoop maar die gedachte vind ik heel eng :(

maar ik wil mijn zusje ook niet teleurstellen.. 

weet echt even niet zo goed wat te doen. Neiging om het af te zeggen is groot. 

Hoe gaan jullie om met dit soort dingen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Hoi Blueeyes,

Lastig dat je er zo tegenop ziet. Waar zie je vooral tegenop als het om het popcorn eten gaat?

Vandaag had ik een gesprek met een collega die voor ons collega's, regelt dat wij uit eten gaan met elkaar.  Deze collega's weten van mijn problemen met eten af en ook dat dit niet fijn voor mij is. Vandaag vooral met deze collega over gehad waar ik dan vooral moeite mee heb qua eetmoment en dat ik niet degene wil zijn die voor de rest bepaalt waar we gaan eten, omdat ik anderen daar gevoelsmatig tekort mee doe. 

Tijdens andere momenten probeer ik bij mensen bij wie ik mij overigens wel een soort van veilig moet voelen, wat ik lastig vind en hoe het voor mij prettiger kan worden, zodat je wel de gezelligheid meemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Hee,

Begrijpelijk dat je dit lastig vind. Weet je zusje van je eetstoornis af? Zou je bijv. kunnen afspreken gelijk na de film samen te eten? Of ergens een hapje te eten of bij een van jullie thuis?
Als jullie gelijk na de film gaan is het rond 19.30/20.00. Dat is nog wel een christelijke tijd toch?

Begrijp ook wel dat je popcorn voor het avondeten lastig vind. Misschien kan je samen een bak met je zusje delen en gewoon pakken waar je zin in hebt. Als je maar 2 of 3 handjes wilt is het ook goed. Je zusje focust zich waarschijnlijk zo op de film dat ze het geeneens zou merken. Laat je eetstoornis echter niet winnen door en nauwelijks tot geen popcorn te eten en geen diner. Daarmee beschadig je enkel jezelf. Zo zonde!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Hee Blueeyes,

Wat jammer dat je zo opkijkt naar iets wat normaal gesproken heel erg leuk is. Zou je dit met je zusje kunnen bespreken? Mijn advies zou wel zijn om de situatie vooral niet te vermijden, daar wordt de angst en uiteindelijk de sociale isolatie alleen maar groter van. Er is eigenlijk maar één weg en dat is er dwars doorheen.

Ik weet dat je het kunt, nu jij nog 😘

Laat je weten hoe het ging?

Heel veel liefs, Peggy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

Super lief en fijn jullie tips en adviezen en het luisterende oor!!

Ze heeft de kaartjes  besteld dus ik kan niet terug. Wil ik ook niet.. want idd dan laat ik de stemmen in mijn hoofd winnen.

Mijn zusje weet niks van mijn strijd en ik kan er nog niet zo goed met haar over praten. Ze is wat voller en kijkt al erg tegen mij op wat betreft gewicht enzo.. denk dat dit niet beter gaat worden. Dus ik kan t niet met haar delen.

Ik denk dat ik probeer een paar handjes mee te eten en dan gewoon iets kleins als avondeten. En heel hard vechten tegen de stem om niet te gaan compenseren! 

Ik laat t jullie weten! 

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Hoi Blueeyes,

Wat lijkt het mij lastig om de strijd die zo zwaar is niet te delen met jouw zusje. Ik denk dat het heel lief van jou is dat je met het niet delen, rekening houdt met jouw zusje. Maar ik kan mij ook voorstellen dat door dit voor jezelf zo te verbergen je jezelf wegcijfert en tekort doet. Ik zou het je zo gunnen dat je dit durft te delen met anderen, zodat je de kans hebt om steun te ontvangen. Het voelt een beetje eenzaam op de manier. Maar misschien dat je het zelf niet zo ervaart hoor..................

Wat betreft de bioscoop, vaak is met dit soort dingen iedereen erg met zichzelf bezig en niet aan het tellen hoeveel handjes popcorn je wel of niet neemt. Voor jezelf lijkt dit een heel groot ding te zijn, terwijl anderen hier totaal niet de focus op  hebben. 

Mooi hoe je probeert om hier toch iets in mee te gaan doen en je een weg probeert te vinden om ook de gezelligheid te ervaren. Veel succes en hoop dat je ook een beetje kunt ervaren dat het leuk is. 

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
10 uur geleden zei Blueeyes:

Ze is wat voller en kijkt al erg tegen mij op wat betreft gewicht enzo.. denk dat dit niet beter gaat worden. Dus ik kan t niet met haar delen.

Denk je niet dat dit gelijk stopt als ze zou weten hoeveel moeite jij met eten en je lichaam zou hebben? Niemand kijkt op tegen een eetstoornis en hoeveel lijden daaronder schuil gaat. 
Hoe was het uiteindelijk in de bioscoop?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ben ook benieuwd hoe het gegaan is! Mijn tactiek bij dit soort dagen was meer kijken naar het soort eetmoment dan naar de tijd. Bv de popcorn tijdens de film en wat later dan normaal avondeten: dan heb je eigenlijk gewoon je avondeten en je avond-tussendoortje omgedraaid.

Dat doe ik trouwens nog steeds, alleen denk ik er niet meer over na. Soms is mijn vriend bv pas om half 8 / 8 uur terug van zijn werk. Dan eet ik tegen het eind van de middag nog wat, anders red ik het echt niet tot zo laat.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Heel herkenbaar @Blueeyes. Ik kan ook flink spanning vooraf hebben rondom dit soort dingen. Eettijden en wat er gegeten gaat worden en soms ook: met wie. Wat heb je uiteindelijk gedaan en zou je het een volgende keer weer zo willen doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

Hey allemaal,

Ben meegegaan naar de bios. Was behoorlijk gespannen toen het er tijd voor was. Uiteindelijk besloten samen een middelbak popcorn te nemen. Ik heb niks gezegd. Ik kon het niet.. heb wel op t punt gestaan maar ik ben haar grote, sterke zus.. 

Ik heb een paar handjes genomen van de popcorn. Dat ging gelukkig ok. Ik probeerde me te focussen op de film en die stem in mijn hoofd te negeren. Heb soms ook wat 'nephandjes' genomen zodat mijn zusje geen argwaan kreeg. 

Onderweg naar huis zo aan het dubben of ik nog iets moest eten..Ik had besloten dat ik misschien wel iets mocht van een soepje, of een cracker. Maar toen bleek dat mijn partner een appelflap had gekocht om het weekend in te luiden. Ik wilde hem niet teleurstellen dus die heb ik ook opgegeten en toen verder niks. 

Nu erg onrust na al die gekke dingen eten dus ik ga zo toch maar even hardlopen. 

T is gewoon vermoeiend. Mensen niet willen teleurstellen maar dan daardoor dus je zo rot voelen als je iets gegeten hebt. Ben blij dat t weer achter de rug is! 

Heel erg bedankt voor jullie meedenken en meeleven!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

@Blueeyes Lieverd.... popcorn is gewoon gepofte mais heh. En een appelflap is slechts een avondsnack. Inprincipe mis je dus een hele avondmaaltijd. Hardlopen is dus nergens voor nodig qua compensatie :( 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Daar sluit ik me helemaal bij aan. 

Misschien als je het ritme voor nu nog erg nodig hebt zou je beter je grens aan kunnen geven bij je vriend. Die appelflap kan later ook wel. Dan had jij een warme maaltijd kunnen nemen en had je misschien meer rust in je hoofd gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV
Op 3-11-2018 om 10:24 zei Blueeyes:

Hey allemaal,

Ben meegegaan naar de bios. Was behoorlijk gespannen toen het er tijd voor was. Uiteindelijk besloten samen een middelbak popcorn te nemen. Ik heb niks gezegd. Ik kon het niet.. heb wel op t punt gestaan maar ik ben haar grote, sterke zus.. 

Ik heb een paar handjes genomen van de popcorn. Dat ging gelukkig ok. Ik probeerde me te focussen op de film en die stem in mijn hoofd te negeren. Heb soms ook wat 'nephandjes' genomen zodat mijn zusje geen argwaan kreeg. 

Onderweg naar huis zo aan het dubben of ik nog iets moest eten..Ik had besloten dat ik misschien wel iets mocht van een soepje, of een cracker. Maar toen bleek dat mijn partner een appelflap had gekocht om het weekend in te luiden. Ik wilde hem niet teleurstellen dus die heb ik ook opgegeten en toen verder niks. 

Nu erg onrust na al die gekke dingen eten dus ik ga zo toch maar even hardlopen. 

T is gewoon vermoeiend. Mensen niet willen teleurstellen maar dan daardoor dus je zo rot voelen als je iets gegeten hebt. Ben blij dat t weer achter de rug is! 

Heel erg bedankt voor jullie meedenken en meeleven!

Lieve @Blueeyes,

Wat goed om te lezen dat je besloten hebt om toch met je zusje naar de bioscoop te gaan. Het is belangrijk om dit te blijven doen om een sociale isolatie te voorkomen, hoe moeilijk het soms ook zal zijn. Je hebt ook een beetje popcorn gegeten lees ik? Lekker hoor! Ik ben het wel eens met @IV93 dat je door alleen nog een appelflap te eten een complete avondmaaltijd mist. Je mist dan niet alleen de calorieën - wat voor de eetstoornis natuurlijk heel fijn is - maar ook een heleboel belangrijke voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft om onder andere te kunnen hardlopen. Is het gelukt om het weer op te pakken?

Liefs, Peggy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.