Spring naar bijdragen
IV93

Pieken aanmeldingen forum/hulpverlening

Aanbevolen berichten

IV93

Ik vraag me weleens af... zijn er pieken gedurende het jaar dat het forum meer nieuwe aanmeldingen ontvangen qua nieuwe leden? Of dat meer oude leden terugkeren?
Dat er bij Human Concern en andere hulpverleningsinstanties meer aanmeldingen binnenstromen van mensen die hulp zoeken?

Zo ja, wat heeft daarmee te maken?
- De druk van een nieuw studiejaar?
- De komende winter en donkere dagen?
- TV series, awareness, triggers rondom eetstoornissen?
- Iets anders?

Kunnen wij hier als forumleden op een bepaalde manier op inspelen?
Merk dat er de laatste dagen veel nieuwe leden zijn. Dertig berichten is vrij veel om echt toegang te krijgen tot het forum. Om je verhaal kwijt te kunnen en overal te kunnen posten. Hoe kunnen we tot die tijd mensen hier zo goed mogelijk welkom heetten, zich welkom laten voelen? Zich geholpen laten voelen?

<3 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Isabella1980

Hoi @IV93, interessante vraag!

De timing van mijn aanmelding is eigenlijk toevallig, of nou ja, het advies van mijn therapeut was om meer te delen (lees: minder alleen proberen dingen op de lossen). Ben benieuwd naar de andere reacties!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Heel interessant! Ik lees even mee 😊
Zelf heb ik me volgens mij ergens in maart van dit jaar aangemeld, toen was ik 2 jaar in behandeling bij HC. Af en toe was ik actief maar omdat ik nu tegen het einde van mijn behandeling aanloop en zelf de studie (Toegepaste) Psychologie wil gaan doen, ben ik hier de laatste tijd dagelijks te vinden. Ik vind het heel bijzonder om voor anderen een steuntje in de rug te kunnen zijn.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Isabella1980
6 minuten geleden zei PeggyV:

Zelf heb ik me volgens mij ergens in maart van dit jaar aangemeld, toen was ik 2 jaar in behandeling bij HC. Af en toe was ik actief maar omdat ik nu tegen het einde van mijn behandeling aanloop en zelf de studie (Toegepaste) Psychologie wil gaan doen, ben ik hier de laatste tijd dagelijks te vinden. Ik vind het heel bijzonder om voor anderen een steuntje in de rug te kunnen zijn.

Wat fijn dat je dit doet én natuurlijk geweldig dat je aan het einde van de behandeling staat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV
Zojuist zei Isabella1980:

Wat fijn dat je dit doet én natuurlijk geweldig dat je aan het einde van de behandeling staat!

Dankjewel @Isabella1980 ☺️ Stiekem heb ik dit nog niet vaak uitgesproken, het is ook iets wat ik zelf voel en eigenlijk nog niet besproken heb. Er zijn nog wat dingetjes waar ik aan moet werken maar ik ben al zo ver op weg!

Wat goed dat je na het advies van je therapeut zelf bent gaan zoeken naar manieren om je verhaal te delen. Hopelijk vind je hier wat je zoekt en gaat het je verder helpen in je proces. Praten en communiceren is in ieder geval een essentieel stukje in herstel.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
1 uur geleden zei PeggyV:

Stiekem heb ik dit nog niet vaak uitgesproken, het is ook iets wat ik zelf voel en eigenlijk nog niet besproken heb. Er zijn nog wat dingetjes waar ik aan moet werken maar ik ben al zo ver op weg!

Superknap Peggy. Ook wel heel spannend lijkt me om zover te zijn gekomen. Tijd voor een nieuwe periode in je leven. Mooi dat je juist nu dit forum durft op te zoeken.

2 uur geleden zei Isabella1980:

of nou ja, het advies van mijn therapeut was om meer te delen

Is dat iets wat je eng vind? Knap dat je je hier hebt aangemeld. ❤️ Hopelijk voel je je snel veilig genoeg. Je bent super welkom!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB
3 uur geleden zei PeggyV:

@PeggyV zoals ik jou de laatste dagen heb mee mogen maken geloof ik dat je die studie glansrijk zult doorlopen😁. Komt de keuze van je studie voort uit je eigen ''verleden'' misschien verkeerde woordkeuzen. 

Maar wat goed om te lezen dat je tegen het einde van je behandeling aanzit! Of dat het eind er aan zit te komen, beetje moe vandaag dus komt er af en toe beetje vaag uit😂

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB
5 uur geleden zei IV93:

Ik vraag me weleens af... zijn er pieken gedurende het jaar dat het forum meer nieuwe aanmeldingen ontvangen qua nieuwe leden? Of dat meer oude leden terugkeren?
Dat er bij Human Concern en andere hulpverleningsinstanties meer aanmeldingen binnenstromen van mensen die hulp zoeken?

Zo ja, wat heeft daarmee te maken?
- De druk van een nieuw studiejaar?
- De komende winter en donkere dagen?
- TV series, awareness, triggers rondom eetstoornissen?
- Iets anders?

Kunnen wij hier als forumleden op een bepaalde manier op inspelen?
Merk dat er de laatste dagen veel nieuwe leden zijn. Dertig berichten is vrij veel om echt toegang te krijgen tot het forum. Om je verhaal kwijt te kunnen en overal te kunnen posten. Hoe kunnen we tot die tijd mensen hier zo goed mogelijk welkom heetten, zich welkom laten voelen? Zich geholpen laten voelen?

❤️

Ik begrijp het idee 30 wel, je moet een drempel in bouwen en dat is lastig maar wel goed en weet je jullie doen ontzettend jullie best om ons een warm welkom te geven. 

Waarom de pieken er zijn durf ik niet te zeggen maar heeft ongetwijfeld ook met de wisseling van de seizoenen te maken denk ik......

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Brabo

Haha ik zit helemaal in de "onderzoeken en rapporteren" materie van m'n studie en zie hier een mooi praktijkgericht onderzoek in zitten. 🙈

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV
2 uur geleden zei NijnB:

@PeggyV zoals ik jou de laatste dagen heb mee mogen maken geloof ik dat je die studie glansrijk zult doorlopen😁. Komt de keuze van je studie voort uit je eigen ''verleden'' misschien verkeerde woordkeuzen. 

Maar wat goed om te lezen dat je tegen het einde van je behandeling aanzit! Of dat het eind er aan zit te komen, beetje moe vandaag dus komt er af en toe beetje vaag uit😂

Wauw, dankjewel @NijnB! Het betekent heel veel voor me dat je dit zegt 🙏 De keuze voor de studie komt inderdaad voort uit mijn eigen ervaringen. Ik doe sinds kort vrijwilligerswerk in het vak en vind het heel bijzonder om hier op het forum lotgenoten te kunnen helpen. Ook al is het maar met woorden..

Haha, geeft niet! Heel fijn inderdaad, alleen is het vooralsnog alleen mijn eigen gevoel 🙈 Heb je een fijne dag gehad?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Ik vraag me ook wel eens af waar de "pieken" door komen, of dat het zo lijkt. Misschien dat dit ergens ook een soort van toevlucht is, wanneer de wachtlijsten lang zijn en er wel behoefte is om er NU iets mee te willen doen.

Zelf werk ik in het onderwijs en de afgelopen jaren zie ik een soort golfbeweging ontstaan met studenten die ES hebben/hebben gehad. Vaak is het dat we om de 3 jaar een jaargang hebben waar relatief veel studenten een ES hebben. 3 a 4 jaar geleden hadden we zo'n 3 studenten van de +/- 75 studenten een ES. En dit was alleen van de studenten die het openlijk aangaven en ook behandeld werden. 

Afgelopen jaar hebben we een enorme piek, waarin we alleen al in een 1e jaars klas 4 studenten hebben die worstelen met een ES en dan heb ik de overige leerjaren nog niet meegerekend. Plus dat ik vorige week iemand uit de les heb geplukt, omdat ik zag dat het niet goed ging en die had besloten te stoppen met het eten van diverse voedingsmiddelen om af te vallen, omdat ze regelmatig aan het  "Snacken" was, toen ik doorvroeg, vertelde ze dat dit bijna dagelijks gebeurde in daadwerkelijk grote hoeveelheden calorierijk voedsel. 

Ik heb ook het idee dat het er wel aan meewerkt dat er steeds meer bekendheid komt in de samenleving door media. Waardoor mensen het herkennen bij anderen en soms ook bij zichzelf en zien dat er iets aan gedaan kan worden.

Om hier iets mee te doen qua organisatie op het forum, is denk ik vooral een vraag aan de mensen die zich net hebben aangemeld en vooral waar de behoefte ligt. Aan de andere kant, kan iedereen een topic openen om z'n verhaal te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV
3 minuten geleden zei Mary:

Ik vraag me ook wel eens af waar de "pieken" door komen, of dat het zo lijkt. Misschien dat dit ergens ook een soort van toevlucht is, wanneer de wachtlijsten lang zijn en er wel behoefte is om er NU iets mee te willen doen.

Zelf werk ik in het onderwijs en de afgelopen jaren zie ik een soort golfbeweging ontstaan met studenten die ES hebben/hebben gehad. Vaak is het dat we om de 3 jaar een jaargang hebben waar relatief veel studenten een ES hebben. 3 a 4 jaar geleden hadden we zo'n 3 studenten van de +/- 75 studenten een ES. En dit was alleen van de studenten die het openlijk aangaven en ook behandeld werden. 

Afgelopen jaar hebben we een enorme piek, waarin we alleen al in een 1e jaars klas 4 studenten hebben die worstelen met een ES en dan heb ik de overige leerjaren nog niet meegerekend. Plus dat ik vorige week iemand uit de les heb geplukt, omdat ik zag dat het niet goed ging en die had besloten te stoppen met het eten van diverse voedingsmiddelen om af te vallen, omdat ze regelmatig aan het  "Snacken" was, toen ik doorvroeg, vertelde ze dat dit bijna dagelijks gebeurde in daadwerkelijk grote hoeveelheden calorierijk voedsel. 

Ik heb ook het idee dat het er wel aan meewerkt dat er steeds meer bekendheid komt in de samenleving door media. Waardoor mensen het herkennen bij anderen en soms ook bij zichzelf en zien dat er iets aan gedaan kan worden.

Om hier iets mee te doen qua organisatie op het forum, is denk ik vooral een vraag aan de mensen die zich net hebben aangemeld en vooral waar de behoefte ligt. Aan de andere kant, kan iedereen een topic openen om z'n verhaal te doen.

Wat heftig om te lezen dat het in het onderwijs ook al zo piekt @Mary. Ik kreeg vanuit mijn eigen behandeling ook heel duidelijk mee dat er een groot tekort aan therapeuten is waardoor de wachtlijsten natuurlijk ook langer worden. Mensen willen inderdaad NU geholpen worden en dat moet vaak dan ook NU gebeuren voordat het écht misgaat. Heel naar om te zien gebeuren, ik voel me persoonlijk dan ontzettend machteloos 😢

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB
1 uur geleden zei PeggyV:

Wauw, dankjewel @NijnB! Het betekent heel veel voor me dat je dit zegt 🙏 De keuze voor de studie komt inderdaad voort uit mijn eigen ervaringen. Ik doe sinds kort vrijwilligerswerk in het vak en vind het heel bijzonder om hier op het forum lotgenoten te kunnen helpen. Ook al is het maar met woorden..

Haha, geeft niet! Heel fijn inderdaad, alleen is het vooralsnog alleen mijn eigen gevoel 🙈 Heb je een fijne dag gehad?

Dat is wel de juiste instelling 😍dat jij het gevoel hebt dat je tegen het einde van de behandeling aan zit👍 @PeggyV

Voor wat voor soort organisatie is het waar je voor werkt?

ik heb het tijdens mijn vrijwilligerswerk ook gemerkt dat je vanuit je eigen ervaring zoveel kunt doen om anderen te helpen, het maakt dat je het ook kunt bekijken vanuit een andere kant. Soort dankbaarheid dat je als mens hebt mogen ontwikkelen een proces hebt mogen doormaken waarmee je een ander weer tot steun kunt zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary
2 uur geleden zei PeggyV:

Ik kreeg vanuit mijn eigen behandeling ook heel duidelijk mee dat er een groot tekort aan therapeuten is waardoor de wachtlijsten natuurlijk ook langer worden. Mensen willen inderdaad NU geholpen worden en dat moet vaak dan ook NU gebeuren voordat het écht misgaat. Heel naar om te zien gebeuren, ik voel me persoonlijk dan ontzettend machteloos

Ja de wachtlijsten kunnen behoorlijk heftig zijn, ik weet dat ik destijds ook eind december had aangemeld en in juni intakegesprekken had en de eerste bijeenkomst in augustus. In de tussentijd echt van alles aangepakt om mijn situatie niet te laten verergeren. Wat je zegt is ook echt zo, wanneer je aangeeft hulp nodig te hebben dan is het ook echt nu nodig. Hopelijk zal hier in de toekomst verbetering in komen en tot die tijd is dit forum en ook op proud2bme een goede uitkomst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
3 uur geleden zei Brabo:

Haha ik zit helemaal in de "onderzoeken en rapporteren" materie van m'n studie en zie hier een mooi praktijkgericht onderzoek in zitten. 🙈

Haha Go for it. Volgens mij ben jij een top onderzoekster. Waardevolle informatie voor HC denk ik. Kunnen jullie Brabo niet inhuren HC? 😛 

2 uur geleden zei Mary:

Zelf werk ik in het onderwijs en de afgelopen jaren zie ik een soort golfbeweging ontstaan met studenten die ES hebben/hebben gehad. Vaak is het dat we om de 3 jaar een jaargang hebben waar relatief veel studenten een ES hebben.

Nou precies dit dus. Dit is dus wat ik ook in mijn omgeving zie. Ook qua oud groepsgenootjes. Iedereen krijgt rondom dezelfde periodes een terugval. Zelfde goeie jaren, zelfde slechte jaren. Maar ook m'n "kampkindjes" zoals ik ze noem, deelnemers van zomerkamp, die een eetstoornis hebben ontwikkelt. Er lijkt soms bijna een patroon in te zitten. Qua seizoen maar ik zie toch ook wel invloed vanuit de media. Deels de openheid die programma's eraan geven maar ik heb toch ook wel het gevoel dat het triggert helaas. 

2 uur geleden zei PeggyV:

Ik heb ook het idee dat het er wel aan meewerkt dat er steeds meer bekendheid komt in de samenleving door media.

Zeker nu, 3 programma's begreep ik?!

20 minuten geleden zei Mary:

Wat je zegt is ook echt zo, wanneer je aangeeft hulp nodig te hebben dan is het ook echt nu nodig.

Weet nog wel dat ze zeiden inderdaad... Voorrang is alleen mogelijk als je echt in het ziekenhuis terecht komt. Maar zelfs dan zitten er voorwaarden aan qua hoe ernstig je conditie is. Het mag niet te ernstig zijn maar ook niet te licht. Alsof je je hartslag precies kunt controleren. Maar dat is precies wat een eetstoornis met iemand KAN doen. Het willen controleren van alles. In mijn geval was dat echt een gevaarlijke uitspraak. Niet dat ik naar het ziekenhuis wilde, dat voorkwam ik wel. Maar wel dat ik nog controle behoeftiger werd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary
8 uur geleden zei IV93:

Deels de openheid die programma's eraan geven maar ik heb toch ook wel het gevoel dat het triggert helaas. 

10 uur geleden zei PeggyV:

Ik heb ook het idee dat het er wel aan meewerkt dat er steeds meer bekendheid komt in de samenleving door media.

Zeker nu, 3 programma's begreep ik?!

Ben ik zeker met je eens, denk dat de bekendheid prima is, maar dat het hier en daar zeker ook kan triggeren, omdat de eetstoornis zo de eigen gedachten heeft over wat "goed" zou zijn en zichzelf vergelijkt. En zijn op het moment relatief veel programma's die de ES meer bekendheid geven, waarvan ik helaas wel moet concluderen dat voornamelijk anorexia veel in de picture is en de rest wat uit beeld blijft. M.u.v. één programma, van wat ik zo heb gezien. 

8 uur geleden zei IV93:

Maar zelfs dan zitten er voorwaarden aan qua hoe ernstig je conditie is. Het mag niet te ernstig zijn maar ook niet te licht. Alsof je je hartslag precies kunt controleren. Maar dat is precies wat een eetstoornis met iemand KAN doen.

De voorwaarden waaraan je moet voldoen zijn inderdaad heftig, je moet "gezond genoeg" zijn om een behandeling te volgen, maar het moet wel ernstig zijn wil je er snel voor in aanmerking komen. Super moeilijk moet dit voor je zijn geweest. Hoe ben je hier mee omgegaan?

Tijdens de intake (na een half jaar) kreeg ik ook te horen dat ik moest bloedprikken, wat op zich een normale procedure is, maar ze gaven er wel bij aan dat als één onderdeel dat er op stond niet goed was i.v.m. mijn chronische ziekte, ze mij niet konden helpen. De stress schoot toen bij mij door het dak, want natuurlijk was dat onderdeel niet goed, daar had de ES wel voor gezorgd. Achteraf gezien, was dit uiteindelijk toch niet zo'n groot "ding" en hielpen ze mij alsnog. Maar ik kan mij voorstellen dat met dit soort uitspraken mensen die de hulp zo hard nodig hebben rechtsomkeert maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes
17 uur geleden zei PeggyV:

Zo goed van je!!!

Ik vind jouw reacties heel waardevol dus ik weet zeker dat het wel goedkomt!!

Ik merk ook in het onderwijs dat het steeds vaker voorkomt helaas. 

Ik ben nieuw en ik dacht eerst..jeetje 30 berichten is wel heel veel. Maar ik voel me heel welkom en het is tegelijkertijd ook wel fijn wennen om een klein overzicht te hebben. Ik heb er nu absoluut geen problemen mee. Voel me gehoord en welkom! 

Dus.. bedankt allemaal!

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Brabo
10 uur geleden zei IV93:

Haha Go for it. Volgens mij ben jij een top onderzoekster. Waardevolle informatie voor HC denk ik. Kunnen jullie Brabo niet inhuren HC? 😛

Haha voor dit vak heb ik een ander onderzoek wat ik ga doen en daarmee zit m'n tijd wel een beetje vol. 

Maar ik vind het wel heel leuk om te doen 😬 Zal het in m'n achterhoofd houden voor m'n scriptie over een paar jaar. Wil dan graag onderzoek doen naar iets met eetstoornissen/autisme bij jongvolwassenen. Zoals ik er nu in sta dan 😂

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
2 uur geleden zei Mary:

Super moeilijk moet dit voor je zijn geweest. Hoe ben je hier mee omgegaan?

Tja, rommelen rommelen en nog meer rommelen helaas. Meer afvallen, toch weer gezonde kant willen kiezen. Wat destijds paniek opleverde. Echt een nare cirkel waar ik alleen niet uit kwam.

2 uur geleden zei Mary:

Tijdens de intake (na een half jaar) kreeg ik ook te horen dat ik moest bloedprikken, wat op zich een normale procedure is, maar ze gaven er wel bij aan dat als één onderdeel dat er op stond niet goed was i.v.m. mijn chronische ziekte, ze mij niet konden helpen. De stress schoot toen bij mij door het dak, want natuurlijk was dat onderdeel niet goed, daar had de ES wel voor gezorgd. Achteraf gezien, was dit uiteindelijk toch niet zo'n groot "ding" en hielpen ze mij alsnog.

Jemig wat naar! Mag ik vragen wat je hebt? Vind het wel heftig dat ze dit zo hebben uitgesproken.... Dit kan inderdaad zorgen dat mensen rechtsomkeert maken. Fijn dat je uiteindelijk wel hulp hebt gehad!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Liferider

Klopt @NijnB

Dapper dat ze (zo open en eerlijk) mee doen aan dit progamma. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
NijnB

Heb hier echt veel respect voor, je moet het maar durven. Kom net terug van mijn schoonouders die heel lief een tafel vol eten hadden klaar staan....uiteindelijk wel het een en ander verteld toen ze maar bleven aandringen, maar begrijpen doen ze het niet en begrijp me goed dat verwacht ik ook zeker niet. Ben er helemaal niet open over, want een vrouw van mijn leeftijd etc maar het liefst zou ik willen dat ze naar zo'n programma zouden willen kijken, maar dat is nu nog even een stap te ver.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary
9 uur geleden zei IV93:

Tja, rommelen rommelen en nog meer rommelen helaas. Meer afvallen, toch weer gezonde kant willen kiezen. Wat destijds paniek opleverde. Echt een nare cirkel waar ik alleen niet uit kwam.

Heftig dat je dit zo hebt mee moeten maken. De wanhoop die het dan ook oplevert. Erg lastig. Speelt het op het moment nog net zoals toen? Het lijkt namelijk alsof dit in het verleden zo was. Heb je hier een manier op gevonden om mee om te gaan?

9 uur geleden zei IV93:

Mag ik vragen wat je hebt? Vind het wel heftig dat ze dit zo hebben uitgesproken.... Dit kan inderdaad zorgen dat mensen rechtsomkeert maken. Fijn dat je uiteindelijk wel hulp hebt gehad!!

Ik heb diabetes type 1. Was inderdaad heftig dat dit zo was uitgesproken, daar ben ik nog wel op teruggekomen en toen kreeg ik later wel te horen dat ze dit zo niet bedoelt hadden en dat dit anders met mij gecommuniceerd had moeten worden. Degene die dit communiceerde was er niet zo in thuis en i.p.v. eerst de hoofdbehandelaar om toelichting te vragen had ze dit zo gecommuniceerd dat het in haar ogen heel logisch was. Behandeling blijft ook mensen werk en achteraf wel prettig dat ze aangeven dat dit niet goed was gegaan.

Om nog even on topic te komen 😉 

Ik denk dat voor anderen die het forum hier bezoeken, de kracht er ook in zit dat er mensen zijn die nog in behandeling zijn van een ES, overwegen om in behandeling te gaan of al hersteld zijn. Voor steun  en (h)erkenning is dit erg fijn, tenminste zoals ik het ook heb ervaren.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
23 minuten geleden zei Mary:

Erg lastig. Speelt het op het moment nog net zoals toen? Het lijkt namelijk alsof dit in het verleden zo was. Heb je hier een manier op gevonden om mee om te gaan?

Nee, het compenseren is compleet weg. Dus het gaat nu echt vele malen beter :). Mijn grootste struggle punt is lichaamsacceptatie, aankomen naar een gezond gewicht, voldoende eten en voldoende drinken.

24 minuten geleden zei Mary:

Ik heb diabetes type 1

O heftig. Drie meiden met wie ik was opgenomen hadden dit ook. echt een rotcombi en bovendien levensgevaarlijk in combi met een eetstoornis. :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary
12 uur geleden zei IV93:

Nee, het compenseren is compleet weg. Dus het gaat nu echt vele malen beter :). Mijn grootste struggle punt is lichaamsacceptatie, aankomen naar een gezond gewicht, voldoende eten en voldoende drinken.

Knap van je dat je niet meer compenseert! Herkenbaar van de angst om aan te komen, wat maakt dit voor jou lastig? 

12 uur geleden zei IV93:

levensgevaarlijk in combi met een eetstoornis.

Zeker, mijn leven hing hier en daar aan een zijden draadje. Maar het compenseren zoals ik dit toen deed, doe ik niet meer en daardoor voel ik mij lichamelijk stukken beter. Heb wel wat andere compensaties zoals bewegen, en het lastige is ook, wanneer ik niet beweeg ik last krijg van diabetes, dat maakt het wel lastig om de balans te vinden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.