Spring naar bijdragen
IV93

Pieken aanmeldingen forum/hulpverlening

Aanbevolen berichten

IV93
1 uur geleden zei Mary:

Heb wel wat andere compensaties zoals bewegen, en het lastige is ook, wanneer ik niet beweeg ik last krijg van diabetes, dat maakt het wel lastig om de balans te vinden. 

O dit lijkt me heel lastig inderdaad. Diabetes in combi met een eetstoornis is echt een extra sluipmoordenaar. Zoveel extra om rekening mee te houden wat averechts kan werken. Anderzijds ook helpend omdat je soms echt moet eten om jezelf overeind te houden. Heel veel respect voor jou.

1 uur geleden zei Mary:

Herkenbaar van de angst om aan te komen, wat maakt dit voor jou lastig? 

Stukje lichaamsbeeld. Ik denk dat ik mezelf onmogelijk realistisch kan zien want ik zie mezelf echt dik. Echt wel beginnen overgewicht dik laat maar zeggen. Wat onmogelijk zou moeten zijn als je randje ondergewicht zit. Heb wel laatste weken eindelijk, voor het eerst, als ik foto's van halfjaar geleden en afgelopen 2 jaar terugkijk dat ik zie hoe dun ik was. Dit is wel echt een doorbraak. Vind mezelf ook echt niet mooi meer. Moest huilen om wat ik mezelf heb aangedaan, heel gek.
Echter nu zie ik in de spiegel nog steeds dat walgelijke dikke lijf en dat is heel lastig om dagelijks te zien zonder ernaar te mogen handelen. 

Ook vind ik het lastig meer te gaan voelen als ik aankom. Vrouwelijke vormen te ontwikkelen. Mezelf echt te beleven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Bedankt voor je compliment.

7 uur geleden zei IV93:

Ik denk dat ik mezelf onmogelijk realistisch kan zien want ik zie mezelf echt dik.

Zo lastig dat de ES dit met je doet, zo'n strijd wanneer je verstandelijk gezien best weet hoe het zit, maar het letterlijk niet in het echt kunt zien.

7 uur geleden zei IV93:

Heb wel laatste weken eindelijk, voor het eerst, als ik foto's van halfjaar geleden en afgelopen 2 jaar terugkijk dat ik zie hoe dun ik was. Dit is wel echt een doorbraak. Vind mezelf ook echt niet mooi meer. Moest huilen om wat ik mezelf heb aangedaan, heel gek.

Wat confronterend moet dit voor jezelf zijn, en ik vind het helemaal niet gek, je kunt je wel afvragen of het "gezonde" stuk in jou dit jouzelf heeft aangedaan of dat dit de ES was. Anders wordt de kans om jezelf hier de schuld van te geven ook erg groot. Dat zou ik voor jou heel jammer vinden, ik denk juist ook te lezen in wat je beschrijft dat je steeds bewuster wordt en nu ook kunt gaan zien wat de ES met je heeft gedaan/doet. Dat kost tijd en hard werken. De ES is in die zin echt een ziekte en niet een gezond onderdeel van jou.

7 uur geleden zei IV93:

Ook vind ik het lastig meer te gaan voelen als ik aankom. Vrouwelijke vormen te ontwikkelen. Mezelf echt te beleven.

Ik herken bij mezelf het moeilijk vinden om te voelen heel erg! Wat maakt dat dit voelen en jezelf te beleven lastig is?

Ik heb bewondering voor je openheid en vind het krachtig van je dat je dit deelt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
1 uur geleden zei Mary:

Wat maakt dat dit voelen en jezelf te beleven lastig is?

Het is bij mij echt een stukje onderliggend trauma en vanuit daar nooit om hebben leren gaan met emoties. Weet je wat het bij jou is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Ja lastig om daar dan anders tegenaan te kijken en anders te gaan handelen. Heb je wel eens specifieke behandeling gekregen voor het trauma?

Bij mij heeft het te maken met hoe er in de opvoeding met mij is omgegaan. Ik ben goed als ik goed doe, niet zoals ik ben. Zoals ik was/ben werd/wordt structureel afgewezen. Vandaag in therapie nog over gehad, maar niet concreet iets mee verder gekomen. Ik krijg zowel schematherapie voor de persoonlijkheidsstoornis die de opvoeding o.a. heeft veroorzaakt en voor de ES bij HC. Vandaag had ik een jackpot, beide therapieën op één dag. Maar goed, heb er goed over na kunnen denken en hoop dat ik het reflecterende/cognitieve onderdeel meer bij schematherapie kan gaan doen en oefenen van het toelaten meer bij HC. Ben benieuwd of dat mogelijk is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
3 minuten geleden zei Mary:

Ja lastig om daar dan anders tegenaan te kijken en anders te gaan handelen. Heb je wel eens specifieke behandeling gekregen voor het trauma?

Krijg ik nu. Ik ben begonnen met EMDR. Zit nu in een voorbereidende fase :) 

Heftige combi aan therapie volg je. Vind schematherapie zelf wel heel waardevol! ❤️ Hoop dat je er inderdaad uit kunt halen wat je hoopt.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

EMDR kan heel effectief zijn!!! Hoop voor je dat het je oplevert wat je nodig hebt om weer verder te komen. Laat je weten hoe het verder gaat? Good luck!!!!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.