Spring naar bijdragen
Vriendinvanlot

Wie vindt het leuk om mij te helpen? :-))

Aanbevolen berichten

Vriendinvanlot

Hoi allemaal! Ik ben Michelle en ik ben nu sinds maart ' 18 in behandeling bij HC. Sinds mijn start ben ik aan het schrijven over het proces dat ik nu doormaak. Mijn verhaal begint met waar mijn eetstoornis vandaan komt, hoe ik uiteindelijk bij HC terecht ben gekomen en wat ik vanaf de start over mezelf te weten ben gekomen etc. Stiekem schrijf ik dit verhaal met een doel. Ik ben namelijk gediagnosticeerd met NAO, en aan mij zie je niet dat ik een eetstoornis heb. Ik ben niet te dik, niet te dun en ik eet gewoon 'gezellig' mee. Dat was ook echt de reden dat ik heel erg twijfelde om mij aan te melden bij HC, 'ik eet toch gewoon?' Toch heb ik gezien dat het veel dieper zit dan dat en ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben. In de media, documentaires, artikelen die je leest gaan eetstoornissen meestal over meiden en jongens met anorexia. Helemaal eens dat daar veel aandacht naartoe gaat! Aan hen zie je dat zij inderdaad een probleem hebben met eten, maar aan de meiden/jongens zoals ik niet. Ik merkte daarom in mijn omgeving scheve gezichten. 'Een eetstoornis? Je eet toch gewoon?' Daarom zou ik meer bewustwording willen creëeren voor meiden en jongens waaraan het niet te zien is, maar die er ook aan onderdoor gaan. 

DUS! Ik ben opzoek naar iemand die het leuk vindt/een passie heeft om te schrijven. Ik zou het echt heel leuk vinden om samen te gaan kijken naar hoe we mijn verhaal helemaal goed op papier kunnen zetten en wellicht onze verhalen te combineren. Ik wil mijn verhaal namelijk op een grappige en luchtige manier op papier zetten, wat toch binnenkomt bij de mensen. Ik ben zelf een positief persoon en ik geloof dat humor helpt! 🙂

Lijkt je dat leuk, stuur mij dan een berichtje. Zou ik heel leuk vinden!! Of als je iemand anders kent die dit leuk lijkt. 

OH! En als je je een beetje herkent in mijn verhaal, vind ik dat stiekem ook fijn om te horen!

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

Hey! 

Ik herken me heel erg in jouw verhaal ondanks dat ik nog geen naampje heb gekregen. Ik moet de stap naar hulp nog zetten maar wat jij zegt, is zo herkenbaar. T is bij mij precies hetzelfde! 

Ik houd heel erg van schrijven dus misschien kunnen we daar nog eens verder over praten:) 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Hee @Vriendinvanlot,

Wat een ontzettend mooi initiatief! En wat goed dat je toch de stap naar hulpverlening hebt gezet. 

Ik ben zelf ruim drie jaar geleden gediagnosticeerd met Anorexia Nervosa maar herken je verhaal zeker. Inmiddels zit ik alweer op een gezond gewicht en denkt iedereen dat er niets meer aan de hand is, terwijl er in mijn hoofd toch nog het een en ander gebeurd. Ik ben zelf ook al drie jaar bezig aan een boek, maar het komt niet zo goed van de grond. Schrijven is mijn grootste passie dus wellicht kan ik iets voor je betekenen of kunnen we elkaar een beetje op weg helpen? Lijkt me heel erg leuk 😊

Liefs, Peggy.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
XXSkinny

Hee @Vriendinvanlot,

Ik vind het echt een super cool idee! Ik denk dat er heel veel herkenning aan vast zit voor veel meer mensen dan je denkt. Ik denk dat door jou verhaal veel van deze mensen zich opeens wel gehoord voelen ofzo? Ik heb eerst de diagnose NAO gekregen die later werd omgezet naar anorexia nervosa. Wat overigens niet begrepen werd door mijn omgeving want ik zag er voor de buitenwereld niet veel dunner uit ofzo. Nu zit ik op een gezond gewicht maar de eetstoornis is wel weer aardig terug maar er is niemand die het "ziet" ofzo. Ik ben geen groot schrijftalent moet ik helaas bekennen. Maar ik wilde in ieder geval even laten weten dat ik me dus herken in jou probleem, en ik dit een mooi initiatief vind van je.

Liefs, XXSkinny

P.S. Sorry als de zinnen niet lekker doorlopen. Ben een beetje wappie vandaag xD. Heb het al 8 keer gelezen maar het komt niet echt binnen :').

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Becka

Hey @Vriendinvanlot! Mooi idee!! Ik schrijf zelf heel veel, ook omdat het weer een beetje rust brengt als ik mijn gedachten op papier zet. Ik heb zelf BN en kan hopelijk binnenkort met therapie beginnen bij HC! Het lijkt mij super leuk om mee te denken en misschien kunnen we elkaar inspireren met het schrijven?

Laat maar weten als ik iets voor je kan betekenen😊

Liefs, Rebecca

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vriendinvanlot

@PeggyV @Becka @Blueeyes wat een lieve berichtjes allemaal!! Vind ik echt heel fijn om te lezen. Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat er zoveel reacties zouden komen🙈 ik ben zelf erg na aan het denken over hoe we dit het beste op papier kunnen zetten.. Als jullie nog leuke ideetjes hebben, dan hoor ik dat ook wel graag! Laat maar weten in zo'n privé berichtje (dat is toch mogelijk?!) X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV
Op 13-11-2018 om 16:33 zei Vriendinvanlot:

Laat maar weten in zo'n privé berichtje (dat is toch mogelijk?!) X

Ik heb je zo'n privéberichtje gestuurd 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Becka
Op 13-11-2018 om 16:33 zei Vriendinvanlot:

Laat maar weten in zo'n privé berichtje (dat is toch mogelijk?!) X

Ik ook! :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tryingtobreakfree

Ik wil alleen even zeggen dat ik dit een super tof idee van je vind! Ik herken dit enorm. Ik heb dus de stap naar hulp niet durven zetten en weet niet of ik dat ooit wel zal durven omdat ik er niet 'eetstoornis'- achtig genoeg uit zie voor deze maatschappij. Zoals jij ook benoemd eet ik regelmatig "leuk mee" met anderen maar loop ik in mijn hoofd echt vast met alles wat met eten te maken heeft. Dat het aan de buitenkant niet te zien is, wilt niet zeggen dat het aan de binnenkant niet speelt zoals jij dus ook benoemd. Maar echt een heel gaaf initiatief, ik hou zelf ook erg veel van schrijven maar heb het in mijn privé leven te druk om mee te doen aan zo'n project. Mocht je het ooit uitbrengen dan ben ik er erg benieuwd naar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.