Spring naar bijdragen
Kimberly Geerts

Mezelf zien.

Aanbevolen berichten

Kimberly Geerts

Hoi iedereen,

Ik zit momenteel zo met mijzelf in de knoop, ik heb eindelijk durven uitspreken dat ik mogelijk toch wel een eetstoornis zou kunnen hebben maar ik zie het niet. Ik weet dat er iets niet goed gaat maar ik zie het niet. 

Mensen vertellen hoe ze mij zien maar ook dat zie ik niet zoals hun. Ik zou zo graag het zelfde willen zien maar ik kom er maar niet. 

Hulp aangevraagd bij de HA maar dat blijkt de verkeerde te zijn, maandag opnieuw bellen voor de goede hulp, ook daar raak ik heel gestrest van omdat ik er toch dit weekend ben achter gekomen dat als je onder een bepaald bmi zit niet geholpen kan worden. Morgen daar Iniedegeval maar achteraan en hopelijk gaat het me helpen met vooral inzien van de situatie.

Liefs 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Theo

Hoi Kimberly,

Lastig is dat hè, dat je jezelf vertekend ziet door de eetstoornis. Ik dacht altijd: maar ik zíe het toch zelf, met mijn eigen ogen?!! En tóch bleek het echt vertekend te zijn.

Een heel goed voorbeeld daarvan is toen ik in 2006 voor het eerst naar de efteling zou gaan. Er was een hittegolf dus ik trok 's ochtends een kort broekje en een spagettiband topje aan. Ik keek in de spiegel en zag een michelinpoppetje, overal waren vetrolletjes. Ik dacht: dat aanzicht kan ik mensen niet aandoen.

Maar uiteindelijk koos ik voor mijn gezonde kant: ik ga voor het eerst naar de efteling, ik ga op uitje, het is meer dan 30 graden en ik ga genieten van deze dag dus ik houd deze kleding aan.

Destijds had je nog geen mobiels met camera dus we hadden een wegwerpcamera bij ons. We hebben foto's gemaakt. Maar het rolletje was pas maanden later vol (toen ik ook al verder in mijn herstel was en kilo's was aangekomen). We ontwikkelden de foto's en ik zag de foto's van die dag terug en ik zag hoe ontzettend mager ik was. Het was zo'n ander beeld dat ik op de foto zag dan wat ik die bewuste ochtend in de spiegel zag.

Probeer te vertrouwen op wat je bmi je vertelt en wat de mensen om je heen je vertellen. Houdt in gedachten dat je juist door de eetstoornis je jezelf vertekend ziet.

Wat goed van je dat je achter hulp aan gaat! Ik denk dat je die goed kan gebruiken. Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt. Sterkte en succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Dat is inderdaad een bekend symptoom. Ik had dat ook. Ik dacht dat ik de enige mens ter wereld was die er bij extreem ondergewicht wél normaal of zelfs dikkig uitzag ;) Maar getallen liegen niet. Je gewicht, lengte en bmi zijn objectieve maatstaven. Probeer je daarop te richten ipv je blind te staren op je spiegelbeeld. Als je er middenin zit, ga je het niet zien. Ik had net als Theo dat ik het pas achteraf zag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kimberly Geerts

Dankjewel @Theo en @Jessie.

Het maakt me wel erg bang, dat ik niet kan of wil zien wat er werkelijk is. Hopelijk gaat de goede hulp me daarin helpen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Dat hoop ik ook voor jou @Kimberly Geerts

Ik herken dat ook hoor. Zo moeilijk te geloven dat je niet van jezelf op aan zou kunnen. Van wat jij ziet en voelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
speranza

Wat bedoel je met dat je verkeerde hulp had aangevraagde bij de ha? 

Probeer niet te bang te zijn, ook niet voor je eetstoornis. Probeer juist te vertrouwen in jezelf! Dat je hier zo over nadenkt en dat je dit ook raakt zegt ook erg veel! Heb vertrouwen dat als jij al zo goed hiermee bezig bent de rest uiteindelijk ook volgt! 

Liefs Speranza 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kimberly Geerts

Ik denk dat mijn ha (die geweldig is) mee dacht en het graag in mijn woonplaats wilde regelen zodat ik niet ver hoef te reizen daar had die waarschijnlijk niet goed gekeken bij welke kliniek die me had aangemeld dan alleen mijn woonplaats. Het was vooral voor boulimia en ondergewicht konden ze niet helpen alleen overgewicht het heette co-eur. En ik ben juist met waarschijnlijk anorexia en met een onder gewicht onder de 《17 dus dat konden ze niet helpen daar.

Ik probeer juist niet bang te zijn en niet teveel te diep over na te denken maar juist hoe meer ik me best doe dat niet te doen des te banger ik word. Ik ben zo bang om echt in te storten ik weet dat me lichaam al echt ver over een grens is en dat ik niet weet hoelang het duurt voordat ik echt instor, wat ook juist kravht zoi moeten geven om om er voor te gaan maar het lukt me gewoon niet. 

Dankjewel Iniedegeval @speranza

Liefs.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.