Spring naar bijdragen
IngeRvT

Themabijeenkomsten 'Hoe overleef ik de feestdagen?'

Aanbevolen berichten

IngeRvT

Lieve allemaal,

op Instagram en Facebook heb ik het al aangekondigd: 

Laatst vroeg ik via Instagram of jullie in deze donkere maanden meer of minder last hebben van jullie eetstoornis. Ik kreeg veel reacties waaruit bleek dat jullie het lastiger vinden in deze periode en dit heeft onder andere te maken met de feestdagen, die vaak erg confronterend zijn! 🥀🍲🎅🏻🎄Daarom organiseren onze diëtisten en therapeuten weer ‘Hoe overleef ik de feestdagen’ themabijeenkomsten, exclusief voor cliënten van Human Concern. Je hebt als cliënt de mogelijkheid om tijdens deze bijeenkomsten zelf onderwerpen in te brengen (dit is natuurlijk niet verplicht). Kijk in de link in onze bio voor meer informatie en meld je aan via de locatie waar je in behandeling bent! 

Kijk op onze website: https://www.humanconcern.nl/nieuws/themabijeenkomsten-hoe-overleef-ik-de-feestdagen-2

Liefs, 

Inge 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Ik verblijf nu in Oeganda dus ik kan sowieso niet deelnemen aan dergelijke bijeenkomsten. Wel vind ik het altijd erg jammer dat dergelijke bijeenkomsten enkel voor HC cliënten zijn. Ik begrijp dat er ergens een grens getrokken moet worden hoor.... Alle begrip daarvoor. Jullie doen onwijs je best ❤️. Maar niet voor iedereen is behandeling bij HC mogelijk. Verzekeringstechnisch, wegens de lange wachtlijsten of simpelweg omdat behandeling niet aansluit (comorbiditeit of andere redenen). Terwijl degelijke themabijeenkomsten wel heel waardevol en nuttig kunnen zijn. 
Als er in de toekomst ruimte en opening zou zijn voor meer deelnemers zou dat echt geweldig zijn :D ! 

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie

@IV93 Ik denk dat er ook domweg geen ruimte voor is. Tenminste wat ik weet van de themamiddagen die ik bezocht heb, is dat het echt een grote groep is die komt. Als daar dan ook nog cliënten van buiten HC bij zouden komen, zou het domweg niet meer te behappen zijn voor degenen die de middag leiden.

Ik denk dat eerder de vraag moet zijn: waarom organiseren niet álle instellingen die met eetstoornissen (en andere psychische stoornissen) werken soortgelijke middagen? Dan zou iedereen geholpen zijn en ben je ook niet afhankelijk van een andere instelling die het alleen biedt voor eigen cliënten.

Wat ik overigens wil noemen: de betrokkenenavonden/groepen die elk jaar op alle locaties gedraaid worden zijn WEL open voor partners/ouders/brussen van cliënten van buitenaf. Dus dan hoef je niet persé betrokkene te zijn van een cliënt van HC om deel te mogen nemen. 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

@IV93 dankjewel voor je terugkoppeling! Ik begrijp super goed dat het heel jammer is dat dergelijke bijeenkomsten alleen voor HC cliënten zijn. ☹️ Daar zijn verschillende redenen voor, maar het liefst zijn wij er voor álle mensen met een eetstoornis dus het zou heel erg fijn zijn als dit in de toekomst verandert. 

Ik ga dan ook intern als tip meegeven of er een optie is om deelname in het vervolg voor niet-cliënten van HC mogelijk te maken. 

@Jillie klopt inderdaad! Het hangt per activiteit af of het mogelijk is. Het heeft inderdaad ook met tijd te maken en je moet kunnen waarmaken wat je aanbiedt. Stel dat we heel veel aanmelden krijgen van niet-cliënten dan lopen we het risico niet iedereen een plek te kunnen bieden en valse beloftes doen is het laatste wat we willen. 

Maar heel goed dat jullie je mening hierover delen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Wie staat er voor open om in de omgeving van Arnhem af te spreken en een eigen groep op te zetten, die bijvoorbeeld eens per week bij elkaar komt, en het heeft over dit onderwerp? 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

@Seolenna misschien kun je dit ook even bespreken in de topic over de herfst/winter? Daar zijn ook al behoorlijk wat reacties op onder andere dit onderwerp. :) 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Josina

Ik ben vandaag geweest en ik denk dat ik de feestdagen wel overleef. Héle fijne en nuttige bijeenkomst. Klein groepje waardoor het veilig en intiem was. Van iedereen wel wat kunnen meenemen. Het enige minpuntje was dat het nu pas( 10 dec) werd gegeven. Misschien de volgende keer vóór december.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.