Spring naar bijdragen
artemis

Iemand om mee te praten

Aanbevolen berichten

artemis

Hi,

Ik ben nieuw op dit forum, nadat ik heb besloten voor mezelf dat ikz o. niet verder kan met mijn eetstoornis.

De laatste tijd heb ik steeds vaker last van eetbuien, die ik vervolgens weer wil compenseren door te sporten (wat eigemlijk onmogelijk is). Ik blijf erin hangen, beloof mezelf elke keer dat dit de laatste is maar een paar dagen later verval ik toch weer in hetzelfde probleem.

Ik ben er niet precies achter wat de oorzaak achter mijn eetbuien is, maar ik denk dat het deels komt doordat ik er rust in zoek. 

Het lijkt me heel fijn om iemand te hebben die ik een berichtje kan sturen als ik een eetbui voel opkomen, zodat ik even kan praten in plaats van eten en zo de oorsprong van het probleem kan aanpakken in plaats van ervoor te vluchten.

Mocht je met hetzelfde probleem zitten dan kunnen we ook ervaringen delen en elkaar hopelijk verder helpen!

Liefs,

Julia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia

Hi @artemis,

Goed dat je je hier hebt aangemeld!

Ik heb zelf vroeger met boulimia geworsteld (inmiddels al zo'n 10 jaar geen eetstoornis meer), maar wat je schrijft is echt heel herkenbaar.
Je zegt dat je niet precies weet wat de oorzaak is van je eetbuien, maar dat je denkt dat je er rust in zoek. Hoe voel je je voor een eetbui? Heb je dan bijvoorbeeld juist onrust?
Je voelt een eetbui ook opkomen zeg je...hoe voel je dat? Wat voel je in je lichaam? Wat gaat er door je hoofd heen? En wat gebeurt er zodra je niet probeert toe te geven?
Heb je dat soort dingen al eens opgeschreven voor jezelf?
Hoe zit het verder met de rest van je eetpatroon? Is je basis goed, of terwijl, lok je geen eetbuien uit door te weinig te eten? Dat is natuurlijk niet de hoofdreden van eetbuien, maar wel een heel belangrijk onderdeel om het patroon goed te doorbreken.

Nou, gelijk een overload aan vragen aan je, sorry :P

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
spike

Hoi Artemis,

Ook hier heel herkenbaar. Wat mij het meeste helpt, is niet compenseren. Ik deed dat ook d.m.v. sport. Het is zeker niet zo dat ik gestopt ben met sporten, maar ik doe nu alleen wat ik echt leuk vind, of training die nodig is voor wedstrijden, maar niks meer ter compensatie. Ik kon ook vrij goed onderscheiden wanneer ik functioneel sportte of wanneer het compenseren was. Weet niet of dat onderscheid voor jou duidelijk is ? Anders kun je even een rustperiode inlassen om te ontdekken wat je echt leuk vindt. Andersom werkte het voor mij niet, ik bedoel dan eerst stoppen met eetbuien en dan pas met compenseren. In het begin heb ik er nog weleens af-en-toe een gehad. Hopelijk is het nu klaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Isabella1980

Hoi Julia @artemis,

Als je wilt, mag je mij een berichtje sturen wanneer de drang naar eten erg hoog wordt. 

Ik heb een eetbuistoornis en ben in behandeling bij HC.  Misschien kunnen we elkaar helpen?! Het gaat wel beter met mij, maar af en toe terugval. 

Laat me maar weten.

Goed trouwens dat je een berichtje op dit forum hebt geplaatst, moedig!

Groetjes,

Isabella

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mirre

@artemis stoer dat je om hulp vraagt, en steun zoekt! Wat je schrijft is herkenbaar,

je mag me contacten als je er een voelt opkomen ❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Welkom @artemis ik ben ook wel benieuwd naar de vragen die Lydia stelt en verder kun je hier altijd posten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
speranza

Welkom! Weet iemand of weten mensen in je omgeving dat je hiermee worsteld? 

Hoop dat je ook op het forum wat steun kan ervaren! 

Liefs Speranza 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tryingtobreakfree

Hi!

Welkom @artemis. Wat jij hier beschrijft klinkt voor mij heel herkenbaar. Je mag altijd contact met mij zoeken als je het er eens over wilt hebben! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa65
Op 21-11-2018 om 01:56 zei artemis:

Hi,

Ik ben nieuw op dit forum, nadat ik heb besloten voor mezelf dat ikz o. niet verder kan met mijn eetstoornis.

De laatste tijd heb ik steeds vaker last van eetbuien, die ik vervolgens weer wil compenseren door te sporten (wat eigemlijk onmogelijk is). Ik blijf erin hangen, beloof mezelf elke keer dat dit de laatste is maar een paar dagen later verval ik toch weer in hetzelfde probleem.

Ik ben er niet precies achter wat de oorzaak achter mijn eetbuien is, maar ik denk dat het deels komt doordat ik er rust in zoek. 

Het lijkt me heel fijn om iemand te hebben die ik een berichtje kan sturen als ik een eetbui voel opkomen, zodat ik even kan praten in plaats van eten en zo de oorsprong van het probleem kan aanpakken in plaats van ervoor te vluchten.

Mocht je met hetzelfde probleem zitten dan kunnen we ook ervaringen delen en elkaar hopelijk verder helpen!

Liefs,

Julia

Hoi Julia,

Ik ervaar zelfde daarom heb ik mij hier aangemeld. Heb het ook moeilijk ermee wordt ook erger sinds een paar weken. Heb emo buien en daardoor ook depressief aan het worden. Ben op zoek naar hulp maar is moeilijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Imagineinsilence

Hey, 

Ik heb me hier ook aangemeld omdat ik last heb van eetbuien. Ondertussen al bijna 8 jaar. Ik ben ook op zoek naar iemand om mee te praten en elkaar te ondersteunen in herstel. 

Liefs Indy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Isabella1980

Welkom Indy @Imagineinsilence,

Wat goed dat je je op dit forum hebt aangemeld.

Groetjes,

Isabella

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Imagineinsilence

Dankjewel!

Ik hoop hier steun te vinden en herkenning. Heeft het jou geholpen?

groetjes Indy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
Op 8-12-2018 om 22:37 zei Imagineinsilence:

Hey, 

Ik heb me hier ook aangemeld omdat ik last heb van eetbuien. Ondertussen al bijna 8 jaar. Ik ben ook op zoek naar iemand om mee te praten en elkaar te ondersteunen in herstel. 

Liefs Indy

Welkom!

Heb je ook hulp hierbij?

Ik hoop dat het forum je kan steunen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Imagineinsilence
22 uur geleden zei Maartje:

Welkom!

Heb je ook hulp hierbij?

Ik hoop dat het forum je kan steunen

Hi!

Ja ik zit bij ene eetstoornis instantie, maar die helpen mij niet, ze bleven alleen maar op t gewicht hameren en verder doen ze nu niks.

liefs Indy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
Op 12-12-2018 om 17:57 zei Imagineinsilence:

Hi!

Ja ik zit bij ene eetstoornis instantie, maar die helpen mij niet, ze bleven alleen maar op t gewicht hameren en verder doen ze nu niks.

liefs Indy

Heb je dit ook aangegeven hoe jij dit ervaart? Dat je ook behoefte hebt aan andere dingen?

Heb je nu ondergewicht? Lukt het je om volwaardig te eten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.