Spring naar bijdragen
Seolenna

Bijeenkomsten / zelfhulp in Arnhem

Aanbevolen berichten

Seolenna

Dromen......... 

Vrijheid, verbondenheid, rust, liefde, blijdschap. 

Dat zijn mijn dromen en ik geloof dat die dromen werkelijkheid kunnen worden.

Ik ga dus voor herstel. Herstel door middel van verschillende dingen. O.a. door het stellen van doelen, het doorleven van mijn angsten en de realiteit gaan zien, het verbinden met anderen.
Eén van de eerste stappen is het organiseren van een groepje dat met regelmaat bij elkaar komt in het centrum van Arnhem.

Een groepje met mensen die gelijkgestemd zijn betreffende willen werken aan herstel. Dus die zichzelf willen leren kennen, willen oefenen met hoe dit te doen en elkaar willen motiveren. Door middel van filosoferen hierover, het doen van mindfulness oefeningen en het zetten van concrete stappen/stapjes.

Ik wil mijn eigen ervaringen heel graag delen omdat anderen er iets aan kunnen hebben en zo zullen er anderen zijn die hun ervaringen met anderen willen delen omdat zij er iets aan kunnen hebben. Dit is een vorm van verbinden die ik super spannend vind en waar ik graag wel mijn aandacht en energie op richt omdat ik voel dat het kan bijdragen aan het herstel van anderen en aan dat van mij.

Ik stel voor om te beginnen met eens in de twee weken samen te komen met maximaal vijf mensen voor een uur of twee, bij mij thuis in Arnhem. Op een donderdag of een vrijdag, einde van de middag of in avond, het tijdstip in samenspraak nader te bepalen. 

Ik hoop dat je komt! 

Warme groet,

Anneloes (Seolenna)

Ps. Ik sta heel open voor ideeën voor de invulling van de bijeenkomsten, hoe de groep vorm te geven, onderwerpen, etc.:-)

Vrijheid-in-verbondenheid.jpg

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Dit is niet echt iets voor mij, maar super dat je op deze manier iets concreets gaat doen met je dromen!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Mooi dat je dit gaat doen @Seolenna Veel succes ermee

Vraagje, heb je dat zelf geschilderd? 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Mooi idee! Hopelijk lukt het om een fijne groep te vormen! Succes!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lara

@Seolenna Heb je een privebericht gestuurd :)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

Wat goed dat je dit wilt en gaan doen. Ik hoop ook dat je hiervoor de juiste mensen treft en jullie voor elkaar iets kunnen betekenen 🌸

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elsara74

Wow mooi initiatief 🙌🏼💞 helaas te ver voor mij om deel te nemen. Heel veel succes🍀

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

Heel mooi initiatief maar ook voor mij te ver weg. Ik wens jullie hele mooie en fijne bijeenkomsten!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mirre

Mooi dag je dit doet, hoop op dat jullie veel steun en inspiratie vinden bij elkaar! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna
23 uur geleden zei Maartje:

Mooi dat je dit gaat doen @Seolenna Veel succes ermee

Vraagje, heb je dat zelf geschilderd? 

Een ander heeft het geschilderd;-)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
speranza

Wat leuk en goed dat je dit wilt gaan doen! Wil je je voornamelijk richten op herstel van de eetstoornis of meer algemeen? 

Liefs Speranza 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DeniseS

Hallo Anneloes, 

Bestaan er nog geen groepjes waarbij je aan zou kunnen sluiten? 

Mijn ervaring met zelf opgezette groepjes is over het algemeen niet zo goed. Het kan natuurlijk altijd goed gaan, maar ik weet ook dat in het onderbewustzijn (of soms bewustzijn) de eetstoornissen ook met elkaar in de knoop kunnen raken, waardoor het lastig wordt elkaar te motiveren. Ik ben echt een voorstander van dit soort initiatieven, maar wellicht zou het dan prettig zijn als deze door iemand die al helemaal hersteld is en verstand heeft van groepsproces wordt begeleid?

Nogmaals, een mooi initiatief, maar zorg hierin ook goed voor jezelf. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna
19 uur geleden zei speranza:

Wat leuk en goed dat je dit wilt gaan doen! Wil je je voornamelijk richten op herstel van de eetstoornis of meer algemeen? 

Liefs Speranza 

Hoi Speranza,

Het is voor mensen die al zijn hersteld of de wens (misschien is ie nog klein) hebben om te herstellen. 

Ik voeg één van de flyers toe. 

Liefs,
Herstelwerkgroep eetstoornis_flyer groot formaat.pdf
Anneloes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

@DeniseS Dank je wel voor het delen van jouw ideeën. 

In Arnhem heb ik vooralsnog geen groepje gevonden. Ixta Noa zou een optie zijn, echter is Nijmegen of Zutphen het dichtstbijzijnde. 
Wat ik wens echter is iets meer in de buurt, ook iets wat (ook) laagdrempelig is en iets wat we uiteindelijk als groep gaan dragen, met duidelijke afspraken. Ik denk dat dit een mooi onderdeel kan zijn van het groepsproces.

Mocht je het willen delen: ik ben nieuwsgierig naar jouw ervaringen en hoe deze eventueel al vroegtijdig te ondervangen door bewustzijn.
Gezien mijn werk en opleidingen in de GGZ heb ik ervaring met groepen en ik hoop dan ook dat dit van pas zal zijn voor het proces van deze groep. Leren met vallen en opstaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.