Spring naar bijdragen
Ashley98

Huisarts??

Aanbevolen berichten

Ashley98

Hi,

Door de lieve woorden van jullie, heb ik denk ik, na vijfjaar de moed gevonden om hulp te zoeken. Ik wil morgenochtend de huisarts bellen voor een afspraak. Maar eerlijk gezegd, ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik ben mega zenuwachtig. Maar ik weet ook heel zeker dat ik het niet langer vol kan houden... Ik zal nog even kort beschrijven, wat mijn problemen zijn, in de hoop dat iemand mij kan helpen met goede tips of iets.

Ruim vijfjaar geleden ben ik begonnen met lijnen. Dit sloeg door waardoor ik nu vaak vast, eetbuien heb, deze compenseer ik etc. Ook ben ik de laatste tijd heel down.. Het liefste ben ik alleen en lig ik de hele dag in bed. 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat ik morgen EINDELIJK de stap kan zetten. Ook al vind ik dit MEGA spannend..... 

Liefs Ashley 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

WAt dapper!!

Nou....eigenlijk heb ik maar 1 tip: bellen!!

Je kunt eerlijk zijn naar de arts, zeggen wat er speelt, of desnoods het op een briefje zetten. 

Je mag eerlijk zijn dat je je slecht voelt en wat er speelt.

Wat voor tips zou je nu willen?

Sterkte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hoi @Ashley98,

Wat goed dat je naar de huisarts wilt gaan. Eigenlijk heb je het hierboven al heel goed omschreven: je hebt een probleem met eten en je voelt je somber. Als je belt voor een afspraak en dat kunt benoemen, heb je de grootste stap al gezet. De huisarts zal dan tijdens je afspraak zelf wel meer vragen gaan stellen om een beter beeld te krijgen. 

Heel veel succes! Laat je weten of het is gelukt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SylviaVG

Super goed Ashley! 

Ik begrijp heel goed hoe jij je voelt en het is ook spannend. 

Het "gewoon" doen is mijn tip. Verstand op nul en gaan. 

Je zal zien dat het spannend is, maar ook heel fijn als je eenmaal je ei kwijt bent. 

Succes!

Hou ons op de hoogte. 

Liefs, 

Sylvia 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

Ik heb het 2 weken geleden gedaan en het is mij meegevalleb. Gewoon doen.. je kan het!! 

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ashley98

Hi,

Vanochtend met ontzettend buikpijn naar de huisarts gegaan. Bij mijn eigen huisarts voelde ik mij niet prettig, dus had een afspraak gemaakt met een andere.

Ze was ontzettend aardig en begripvol. Vrijdag word ik gebeld en vertellen ze mij bij elke kliniek ik terecht kan.

Iedereen bedankt voor het aanmoedigen. Ik vind het nog heel eng, maar ben ook wel blij dat ik deze snap eindelijk heb durven nemen. 

Ik laat vrijdag nog wel weten hoe het ging.

Liefs 

• Like 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Liferider

Wat knap zeg! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
A-M

Hi @Ashley98 wat super goed van je! Fijn dat deze huisarts zo aardig en begripvol was en dat ze je vrijdag meteen gaat bellen. 

Ik hoop dat je snel de hulp krijgt die je verdient! 

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
A-M
3 uur geleden zei Blueeyes:

Ik heb het 2 weken geleden gedaan en het is mij meegevalleb. Gewoon doen.. je kan het!! 

Super fijn om te lezen dat je dit nu zo kunt terugkoppelen aan anderen! 🤗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Heel knap Ashley! Die eerste stap is echt heel lastig, ik had dat zelf ook. Super goed dat je het gedaan hebt 👏🏻👍🏻

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
speranza

Ontzettend dapper van je! Misschien wel een tip, ik weet niet bij welke kliniek je terecht kan.. Maar misschien kan je een beetje kijken naar wat jij misschien graag zou willen en nodig hebt en of de instantie je aanspreekt. Als ik terug kijk naar hoe het bij mij is gelopen zou ik dit zelf iets anders hebben aangepakt. Voor iedereen natuurlijk anders, maar misschien kan je er iets mee! 

En nogmaals, super dat je deze stap hebt gezet! 

Liefs Speranza 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ashley98

Hi, 

Vandaag al bericht gekregen van de huisarts. Ik heb een verwijzing gekregen. Ik vraag mij alleen af wat toegangstijd betekend op de brief? Weet iemand dat hier? 

Liefs 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik vind dit online (lijkt erop dat het ongeveer hetzelfde is als wachtlijst):

De toegangstijd is het aantal kalenderdagen tussen het moment dat u of uw huisarts contact opneemt met het ziekenhuis om een afspraak te maken voor een eerste polikliniekbezoek, en het moment waarop u daadwerkelijk op het spreekuur terecht kunt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ashley98

Wow... betekend dit dan, dat ik 60 dagen moet wachten tot mijn intake? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie
2 uur geleden zei Ashley98:

Wow... betekend dit dan, dat ik 60 dagen moet wachten tot mijn intake? 

Dat zou heel goed kunnen. Tegenwoordig zijn wachttijden enorm. Twee maanden wachten is dan zelfs nog 'weinig'. Hoe triest dat ook is.

Je kan wel wachtlijstbemiddeling aanvragen via je zorgverzekering.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.